Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 03.11.2018. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(17.8) Půjčeno:71x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2007
129 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-247-2053-1 (brož.)
Psyché
angličtina
Obsahuje tabulky
Bibliografie na s. 127-129
Děti autistické - komunikace vizuální - příručky
Autismus - dospělí - komunikace vizuální - příručky
000005646
OBSAH // Poděkování ... 9 // Úvod...11 // 1. Co je komunikace?...15 // 1.1 Komunikativní behavioristé...16 // 1.1.1 Analýza komunikace na základě příčin a následků...17 // 1.1.2 Jaké chování je komunikace?...17 // 1.1.3 Proč komunikujeme? ...17 // 1.1.4 Kdy a kde komunikujeme? ...19 // 1.1.5 Jak komunikujeme?...20 // 1.1.6 Závěr...22 // 2. Druhá strana mince u komunikace: porozumění...23 // 2.1 Proč je důležité rozumět komunikaci ostatních?...24 // 2.2 Čemu nasloucháme?...25 // 2.3 „Jak“ naslouchání...26 // 2.4 Kdy nasloucháme či rozumíme ostatním?...27 // 2.5 Kde posloucháme?... 27 // 2.6 Závěr...28 // 3. Nemůže mluvit? Nemůže komunikovat?...29 // 3.1 Proč mají některé děti problémy ve vývoji řeči?...30 // 3.2 Co se děje, když nemůžete komunikovat?...31 // 3.3 Kdo může těžit z osvojování neřečových komunikačních // dovedností?...33 // 3.3.1 Kolik je vašemu dítěti let?...34 // 3.3.2 Jak dlouho se již vaše dítě věnuje výcviku vokálního // napodobování?...34 // 3.3.3 Jak používá dítě v současné době vokalizaci?...35 // 4. Proě to dělá? Vztah mezi chováním a komunikací...37 // 4.1 Zvládání problémového chování, které slouží ke komunikaci ... 37 // 4.2 Problémy se zvládáním chování, které není komunikačního // charakteru ...39 // 4.3 Co je to výcvik funkční komunikace...41 // 4.4 Jak vymezujeme funkční kontrolu chování?...42 // 4.5 Kdy je nejpnhodnější
doba pro výuku alternativních // komunikačních dovedností?...43 // 4.6 Závěr...45 // 4.6.1 Jak začít s výukou dítěte, chceme-li jej naučit // komunikovat „Pomoc!“...45 // 5. Augmentativní a alternativní komunikační systémy...47 // 5.1 CojetoAAK?...47 // 5.2 Proč používat AAK?...48 // 5.3 A co vývoj řeči?...49 // 5.4 Typy symbolů AAK...50 // 5.4.1 Symboly bez pomůcek...50 // 5.4.2 Symboly s pomůckami...55 // 5.4.3 Abecední symboly...57 // 5.4.4 Techniky AAK...57 // 5.4.5 Návrh systému AAK...61 // 5.4.6 Jak učit vaše dítě používat vlastní systém AAK...63 // 5.4.7 A nakonec...65 // 6. Výměnný obrázkový komunikační systém (PEGS): počáteční trénink 67 // 6.1 Vývoj PECS...68 // 6.2 Jaké jsou předpoklady pro začátek PECS?...70 // 6.3 Jakéjsoufáze výuky PECS?...71 // 6.4 Jak začít s výukou PECS?...71 // 6.5 Rozlišování - co je pro vaše dítě odměnou?...72 // 6.6 Fáze první: Iniciování komunikace ...73 // 6.7 Jak to udělat, aby odměna odměnou i zůstala...77 // 6.8 Fáze druhá: Rozšiřování použití obrázků...78 // 6.9 Fáze třetí: Volba vzkazu v rámci PECS...80 // 6.10 Výukové strategie ? volbě sdělení...80 // 6.11 Obecná témata spojená s úspěšným diskriminačním výcvikem ... 82 // 6.12 Fáze čtvrtá: Zavedení větné struktury v rámci PECS...84 // 6.13 Tvorba efektivních lekcí fáze 1 a 2 ...86 // 6.13.1 Potřebné materiály...86 // 6.13.2 Nezbytné předpoklady...86 // 6.13.3 Lidé,
kteří jsou zapotřebí ...86 // 6.13.4 Fyzické uspořádání ...86 // 6.13.5 Začátek lekce ...87 // 7. Pokročilé lekce PECS...89 // 7.1 Rozšíření větné struktury...89 // 7.2 Fáze čtvrtá (pokračování): rozšiřování žádostí novými atributy ... 89 // 7.3 Tvorba efektivních lekcí se zahrnutím atributů...92 // 7.3.1 Potřebné materiály...92 // 7.3.2 Předpoklady...92 // 7.3.3 Lidé, kteří jsou zapotřebí ...93 // 7.3.4 Fyzické uspořádání ...93 // 7.3.5 Začátek lekce ...94 // 7.4 Fáze pátá: Výuka, jak odpovídat na jednoduché otázky...95 // 7.5 Fáze šestá: Výuka komentování...96 // 7.6 Co přijde po šesté fázi? ...97 // 7.7 Používání PECS ve škole a doma...98 // 7.7.1 Ve škole... 98 // 7.7.2 Doma...99 // 7.8 Používání PECS u vrstevníků a sourozenců...100 // 7.9 Jaký je vztah mezi PECS a vývojem řeči?...102 // 7.10 Odstraňování problémů v rámci PECS a kde hledat pomoc ... 106 // 7.11 Jak říci „NE!“ a přežít to...106 // 7.12 Kde žádat o pomoc...109 // 8. Používání vizuálních strategií ke zlepšení porozumění...111 // 8.1 Porozumění instrukcím...111 // 8.2 Výuka plnění instrukce...113 // 8.3 Používané symboly...115 // 8.4 Dodržování rozvrhu...115 // 8.5 Porozumění změnám v rutinách a očekávaných výsledcích ... 116 // 8.6 Porozumění pojmu „Počkej“...117 // 8.7 Porozumění přechodům...120 // 8.8 Porozumění systémům vizuálního povzbuzování a jejich
// používání aneb: Dohodněme se!...122 // 8.9 Otázky, které musí být zodpovězeny v rámci úplných smluv . . . 125 // 8.10 Závěrečné poznámky...126 // Literatura ...127

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC