Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.07.2016. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5.7) Půjčeno:40x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2009
255 s. : il. ; 21 cm
Externí odkaz    Obsah 

ISBN 978-80-247-1998-6 (brož.)
Psyché
Obsahuje bibliografii na s. 211-230, bibliografické odkazy a rejstříky
000009293
1. Historické kořeny současných přístupů ke studiu nadání -- 1.1 Patologická linie -- 1.2 Biologická linie -- 1.3 Psychoanalytická linie -- 1.4 Environmentální linie -- 1.5 Vývoj zájmu o nadané děti ve 20. století -- 2. Pojmy a terminologie: nadání, talent a nadaný jedinec -- 2.1 Nadání a talent -- 2.2 Nadané děti a kritéria nadání -- 2.3 Druhy nadání a jejich klasifikace -- 3. Kognitivní přístup ke studiu nadání -- 3.1 Modely nadání orientované na schopnosti -- 3.2 K novějším teoriím inteligence a vývoji nadání -- 3.3 Výzkumy orientované na mimořádné kognitivní výkony -- 3.4 Vysoké IQ a jeho biologické koreláty -- Souhrn -- 4. Osobnostně-vývojový přístup ke studiu nadání -- 4.1 Komponentové koncepce a modely nadání -- 4.2 Koncepce a modely akcentující vývoj nadání -- 4.3 Hlavní zkoumaná témata, diskuse a výzkumy -- 4.3.1 Osobnostní a sociální charakteristiky nadaných -- 4.3.2 Problémy nadaných a poradenství pro nadané -- 4.3.3 Specifické skupiny nadaných a typy intelektově nadaných. Souhrn -- 5. Sociálně-kulturní přístup ke studiu nadání -- 5.1 Koncepce a modely nadání orientované sociokulturně -- 5.2 Rodinné prostředí a specifika rodin s nadanými dětmi -- 5.3 Nadané děti ve vrstevnické skupině -- 5.4 Školní socializace nadaných dětí -- Souhrn -- 6. Vyhledávání nadaných -- 6.1 Psychometrický přístup k vyhledávání nadaných -- 6.1.1 Identifikační proces a
identifikační strategie -- 6.1.2 Identifikační a výběrové metody -- 6.2 Expertní přístup k vyhledávání nadaných -- 6.2.1 Nadání jako vyvíjející se expertnost -- 6.3 Potenciál a výkon: dvě stránky fenoménu nadání -- 6.4 Vyhledávání nadaných realizace v praxi -- 6.5 K perspektivám procesu vyhledávání nadaných -- 7. Vzdělávání nadaných -- 7.1 Poznámky k obsahu a organizační formě vzdělávání nadaných -- 7.2 Rozvíjení nadání a vzdělávání nadaných -- 7.3 Vzdělávání z pohledu dospělých tvořivých jedinců -- 7.4 Vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky
(OCoLC)428366711
cnb001868214

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC