Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4.1) Půjčeno:33x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 1998
380 s.

ISBN 80-7178-194-0 (brož.)
Další názvový údaj z obálky: pro učitele a vychovatele dětí od 10 let a mládeže
Děti - sebedůvěra - výchova - příručky
000039836
Obsah // Úvod ... 9 // Předmluva k českému vydání ... 11 // ČÁSTI // „JÁ“ JAKO VÝCHOZÍ BOD // KAPITOLA 1 // Chaos, harmonie, nebo závazek? // Učitel jako vůdce... 17 // Úvod... 18 // 1 Oproštění od minulosti... 23 // 2 Životní poslání I ... 26 // Životní poslání II ... 27 // 3 Perspektiva... 29 // 4 Ovládnutí způsobu života ... 31 // 5 První krok... 33 // KAPITOLA 2 // Jediný způsob jak vyučovat: // Učitel jako vzor ... 35 // Úvod... 36 // 6 Odpovědnost... 37 // 7 Najděte si svého rádce I... 42 // Najděte si svého rádce II... 44 // 8 Učící se učitel ... 46 // 9 Naučte se učit... 49 // 10 Utvořte si svůj den... 51 // 11 Vnitřní úsměv... 55 // KAPITOLA 3 // Sebeúcta + odpovědnost = posílení: // Učitel jako kouč... 57 // Úvod... 58 // 12 Odpovědnost = chtít + umět ... 62 // 13 Slova posilují... 65 // 14 Nemohu / nebudu... 71 // 15 Muset / chtít... 73 // 16 Pozitivní samomluva ... 78 // 17 Dobré dítě / špatné dítě ... 81 // ČÁST II // POSILOVÁNÍ ŽÁKŮ... 87 // KAPITOLA 4 // Co s tím má co dělat láska? // Vyučování jako láskyplná činnost... 89 // Úvod... 91 // 18 Podpůrné skupiny žáků... 92 // Kachna - pes - ovce... 95 // 19 Prolomení bariér... 96 // 20 Kamarádi ... 99 // 21 Jméno skupiny... 101 // 22 Strukturovaný rozhovor... 102 // 23 Zásady pro kamarádský systém ... 103 // Doporučené činnosti pro kamarádské skupiny... 106 // Zásady pro třídu... 109 // 24 Tvořivá
vizualizace... 111 // 25 Kdybys byl... 119 // 26 Tvůj zvláštní dar ... 121 // 27 Péče o sebe ... 124 // 28 Mám si říkat: „Mám tě rád.“... 130 // 29 Terapie Post-it® ... 131 // 30 „Mám se rád, i když..."... 132 // 31 Představa mrakodrapu ... 133 // 32 Straším se tím, že si představuji... 136 // 33 Co to vlastně je strach? ... 138 // 34 Koláž „Třikrát já“ I... 140 // 35 Koláž „Třikrát já“ II... 144 // 36 Koláž „Třikrát já“ III ... 149 // KAPITOLA 5 // Na sedadle řidiče - // Vyučování jako činnost, která vede k premene ... 153 // Úvod... 154 // 37 Není to strašné! ... 156 // 38 Záleží na tom ... 157 // 39 Události + odpověď = výsledek ... 159 // 40 Zelené vlasy ... 162 // 41 Největší idiot... 163 // 42 Který palec je nahoře? ... 164 // 43 Zisky a ztráty ... 166 // 44 Tři slepci a slon ... 169 // 45 Reakce a odpověď... 171 // 46 Aktivace robota... 174 // 47 Deaktivace robota... 177 // 48 Co mi schází? ... 183 // 49 Milá Sally ... 185 // 50 PUU (příčina, účast, umožnění) ... 191 // 51 Negativní pocity... 198 // 52 Definice odpovědnosti... 205 // 53 Není to snad skvělé?... 208 // ČÁST III // SKUTEČNÝ SMYSL VÝCHOVY A VZDĚLÁNÍ ... 211 // KAPITOLA 6 // Tajemství štěstí a úspěchu ... 213 // Úvod... 214 // 54 Nejvýznamnější události mého života I ... 215 // 55 Nejvýznamnější události mého života II... 217 // 56 Pracovní list „Zhodnocení života“ ... 221
57 Koláž „Úspěch a štěstí“ ... 226 // 58 Snění o úspěchu a štěstí ... 228 // 59 Tajemství č. 1: PSD - Pryč S Doufáním ... 230 // 60 Nástroj ? prohře... 232 // 61 Tajemství č. 2: S = U x P - Spokojenost = Účel x Porozumění . . . 234 // 62 Snění o účelu života I... 236 // Snění o účelu života II... 239 // 63 Epitaf... 242 // 64 Tajemství č. 3: ZÁVIT - ZÁměr VÍTězí... 245 // 65 Dlouhodobé a krátkodobé cíle ... 247 // 66 Životopis příštích pěti let... 253 // 67 Házej co nejlépe ... 256 // 68 KOUČ pro stanovování cílů... 258 // 69 Cílová čára ... 262 // 70 Ano, ale... 264 // 71 Oblíbené výmluvy... 267 // 72 Kladná prohlášení ... 269 // 73 Seznam reakcí na kladná tvrzení ... 280 // 74 Vysvědčení ... 287 // 75 Tajemství č. 4: ÚPON - Úspěch POdle Návodu... 288 // 76 Návod ? použití pro úspěch... 290 // 77 Neúspěch neexistuje I ... 292 // Neúspěch neexistuje II... 293 // 78 Tajemství č. 5: // ZAPNE - ZÁvazek Probouzí Neuvěřitelnou Energii ... 296 // 79 Úmluva o závazku ... 300 // 80 Slavnost udílení cen... 302 // KAPITOLA 7 // Sociální odpovědnost: // Třída jako společenství ... 305 // Úvod... 306 // 81 Kruhové rozhovory... 309 // 82 Využití peněz ... 316 // 83 Vyberte srdce ... 319 // 84 Procházka důvěry... 322 // 85 Předávání důvěry... 324 // 86 Pád důvěry ... 326 // 87 Každý kousek se počítá ... 328 // 88 Kontrola efektivity týmu... 331 // 89 Vzájemné
koučování - aktualizace cílů... 333 // 90 Vzájemné koučování - dodržování rozhodnutí ... 335 // 91 Vzájemné koučování - od problému ? příležitosti ... 340 // 92 Vnitřní moudrost ... 343 // 93 Společné řešení problémů ... 346 // 94 Zvládání (management) konfliktů... 353 // KAPITOLA 8 // Společenství jako třída ... 359 // Úvod... 360 // 95 Ideální představa školy ... 361 // 96 Přijímání tvořivých rozhodnutí... 363 // 97 Návod ? použití pro školu ... 367 // 98 Program celoškolního ocenění... 368 // 99 Rodiče jako partneři... 373 // 100 Projekty založené na společenství... 374 // 101 Svět jsme my... 379 // 8

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC