Úvodem 7 // 1. Počítače a vzdělávání 9 // 1.1. Specifikace pojmů charakterizujících využití počítačů ve vzdělávání 12 // 1.2. Podněty a předpoklady pro uplatnění počítačů ve vzdělávání 15 // 1.3. Vliv počítačů na vzdělávání 19 // 1.4. Koncepce státní informační politiky ve vzdělávání v ČR 25 // 1.5. Přístup к rozvíjení informační gramotnosti ve světě a v ČR 29 // 2. Možnosti využití počítačů ve vzdělávání 32 // 2.1. Počítačové programy 32 // 2.2. Internet 33 // 2.2.1. Internet a jeho základní služby 33 // 2.2.2. Internet a možnosti jeho uplatnění ve vzdělávání 35 // 2.3. Experimentální činnosti s počítačovou podporou 36 // 2.3.1. Počítačové zpracování dat 36 // 2.3.2. Počítačové simulace 36 // 2.3.3. Přímé spojení chemického experimentu s počítačem 37 // 2.3.4. Virtuální a vzdálené laboratoře 39 // 3. Počítačové programy 40 // 3.1. Obecné počítačové programy 40 // 3.1.1. Textové editory 41 // 3.1.2. Grafické editory 41 // 3.1.3. Tabulkové kalkulátory 42 // 3.1.4. Internetové prohlížeče // 3.1.5. Prezentační programy 43 // 3.1.6. Plánovací programy 43 // 3.1.7. Další programy 43 // 3.2. Výukové programy a jej ich didaktické funkce 46 // 3.2.1. Prezentace 47 // 3.2.2. Procvičování 48 // 3.2.3. Testování 48 // 3.2.4. Řízené objevování 49 // 3.2.5. Počítačová didaktická hra 49 // 3.3. Vybrané chemické výukové programy 50 // 3.3.1. Programy firmy TERAS OFT 50 // 3.3.2. Programy firmy Zebra 51 // 3.3.3. Vzdělávací systém LANGMaster Brána vědění 53 // 3.3.4. Odkazy na další výukové programy 56 // 3.4. Grafický software v chemii 57 // Závěr 59 // Literatura 60 // Příloha 61