Obsah // Jiří Pechar: Úvod překladatele k českému vydání // 1977-1984 // (Úvod Ch.Metze ke II. francouzskému vydání) // I. IMAGINÁRNÍ SIGNIFIKANT // 1. Imaginámo a „dobrý objekt“ ve filmu a v jeho teorii // „Chodit na filmy“ // „Hovořit o filmu“ // „Milovat filmy“ // 2. Imaginárno teoretikovo // Psychoanalýza, lingvistika, historie // Freudovská psychoanalýza a jiné psychoanalýzy // Různé druhy psychoanalytických studií o filmu // Psychoanalýza scénáře // Psychoanalýza textového systému // Psychoanalýza kinematografického signifikantu // Základní funkční režimy signifikantu // 3. Identifikace a zrcadlo // Vnímání a imaginárno // Vsevnímající subjekt // Identifikace s kamerou // O idealistické teorii filmu // O některých identifikačních subkódech // „Vidění“ filmu // 4. Perceptivní vášeň // Nazírací režim kinematografie // Fikce v divadle a fikce ve filmu // 5. Popření a fetiš // Struktury věření // Kinematografie jako technika // Fetiš a rámování záběru // „Teoretizování,“ říká... (Prozatímní závěr) // II. PŘÍBĚH A PROMLUVA // (Poznámka o dvojím voyeurství)