Základní pojmy -- Prostředí -- Školní prostředí -- Atmosféra -- Klima -- Školní klima -- Vymezení pojmů škola a školní klima -- Vliv a význam školního klimatu -- Znaky tzv. účinné školy -- Oblasti školního klimatu -- Oblast č. 1: -- Celkový vztah a motivace ke škole -- Oblast č. 2: -- Kvality a kompetence učitelů -- Oblast č. 3: -- Pravidla ve škole a kázeň ve vyučování -- Oblast č. 4: -- Soudržnost třídy jako sociální skupiny -- Oblast č. 5: -- Architektonické, estetické a hygienické aspekty školy Evaluace -- Konstrukce výzkumného nástroje pro evaluaci školního klimatu -- Východiska koncepce výzkumného nástroje -- Výběr výzkumného vzorku -- Optimalizace dotazníků -- První etapa předvýzkum -- Druhá etapa výzkum Oblasti školního klimatu v dotaznících -- Aplikace dotazníků školního klimatu na vybraných školách -- Reálné gymnázium v Prostějově -- Cíle a hypotézy výzkumu -- Výzkumný vzorek -- Jednofaktorová analýza hodnocení oblastí školního klimatu Oblast č. 1: -- Celkový vztah a motivace ke škole -- Oblast č. 2: -- Kvality a kompetence učitelů -- Oblast č. 3: -- Pravidla ve škole a kázeň ve vyučování -- Oblast č. 4: -- Soudržnost třídy jako sociální skupiny -- Oblast č. 5: -- Architektonické, estetické a hygienické aspekty školy Jednofaktorová analýza -- hodnocení položek v oblastech školního klimatu -- Oblast č. 1: -- Celkový vztah a motivace ke škole
-- Oblast č. 2: -- Kvality a kompetence učitelů -- Oblast č.3: -- Pravidla ve škole a kázeň ve vyučování -- Oblast č. 4: -- Soudržnost třídy jako sociální skupiny -- Oblast č. 5: -- Architektonické, estetické a hygienické aspekty školy -- Střední pedagogická škola v Přerově -- Cíle a hypotézy výzkumu -- Výzkumný vzorek -- Jednofaktorová analýza hodnocení oblastí školního klimatu Oblast č. 1: -- Celkový vztah a motivace ke škole -- Oblast č. 2: -- Kvality a kompetence učitelů -- Oblast č. 3: -- Pravidla ve škole a kázeň ve vyučování -- Oblast č. 4: -- Soudržnost třídy jako sociální skupiny -- Oblast č. 5: -- Architektonické, estetické a hygienické aspekty školy -- Jednofaktorová analýza -- hodnocení položek v oblastech školního klimatu -- Oblast č. 1: -- Celkový vztah a motivace ke škole -- Oblast č. 2: -- Kvality a kompetence učitelů -- Oblast č. 3: -- Pravidla ve škole a kázeň ve vyučování -- Oblast č. 4: -- Soudržnost třídy jako sociální skupiny -- Oblast č. 5: -- Architektonické, estetické a hygienické aspekty školy -- Shrnutí