Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.05.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6.5) Půjčeno:13x 
BK
Vyd. 1.
Brno : Computer Press, 2004
280 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-251-0323-4 (brož.)
Další názvový údaj z obálky: integrace agentů, vývojová prostředí, využití v softwarovém inženýrství, racionalita a učení, mobilní agenty
Obsahuje ilustrace, předmluvu, úvod, rejstřík, údaje o autorovi
Bibliografie: s. 249-271
Systémy multiagentní - pojednání
000041054
PŘEDMLUVA 7 // ÚVOD 11 // 1. REAKTIVNÍ AGENT 23 // 1.1 Chování místo plánování 23 // 1.1.1 Dekompozice systému podle chování 23 // 1.2 Čistě reaktivní agent 26 // 1.3 Subsumpční architektura 27 // 1.3.1 Kritika centrální symbolické reprezentace 27 // 1.3.2 Potlačení a zabránění 30 // 1.3.3 Subsumpční architektura pro humanoidní roboty 32 // 1.4 Jiné architektury reaktivních agentů 33 // 1.4.1 Architektura s výběrem akce 34 // 1.4.2 Wernerův reaktivní model 34 // 1.4.3 Architektura s dynamickou kombinací 35 // 1.5 Inteligence bez robotů 36 // 2. UVAŽUJÍCÍ AGENT 39 // 2.1 Uvažující agent na bázi reaktivity 39 // 2.1.1 Robot Toto 39 // 2.2 Detekování značek 40 // 2.3 Mapa prostředí 41 // 2.4 Prostorové souřadnice 42 // 2.5 Cílově orientovaná navigace 42 // 2.5.1 MetaToto 43 // 2.6 Symbolické reprezentace: základní paradigma uvažujících agentů 44 // 2.7 Tradiční uvažující agent 45 // 2.8 Teorie intencionálních systémů 48 // 2.8.1 Omezení tradičních logických formalizmů 48 // 2.8.2 Modálni logiky 50 // 2.8.3 Teorie BDI 52 // 2.9 Implementační architektury BDI agentů 55 // 2.10 IRMA 55 // 3. SOCIÁLNÍ A HYBRIDNÍ AGENT 59 // 3.1 Sociální agent 59 // 3.1.1 GRATE* 59 // 3.2 Hybridní agent 60 // 33.2.1 Architektura InteRRaP 61 // 3.2.2 Konceptuálni model architektury InteRRaP 62 // 3.2.3 Vlastní architektura InteRRaP 63 // 3.2.4 Reaktivní vrstva 65 // 3.3 Vzory chování 66 // 3.4 Řídící cyklus reaktivní vrstvy 66 // 3.5 Rozhraní reaktivní vrstvy 67 // 3.5.1 Vrstva lokálního plánování 68 // 3.6 Řídící cyklus vrstvy lokálního plánování 69 // 3.7 Rozhraní vrstvy lokálního plánování 70 // 3.7.1 Vrstva kooperativního plánování 71 // 3.8 Řídící cyklus vrstvy kooperativního plánování 72 // 4. INTERAKCE V MULTIAGENTOVÝCH SYSTÉMECH 75 //
4.1 Základní kategorie interakcí mezi agenty 75 // 4.2 Koordinace 77 // 4.2.1 Reaktivní komunikace 78 // 4.2.2 Aukce 81 // 4.2.3 Normy chování agentů 83 // 4.2.4 Racionalita společenství reaktivních agentů 88 // 4.2.5 Emergence 95 // 4.3 Kooperace 98 // 4.3.1 Tabulová architektura 98 // 4.3.2 Kontraktační síť 100 // 4.3.3 Negociace 102 // 4.3.4 Závislosti mezi agenty 105 // 4.3.5 Společné plány 107 // 4.4 Komunikace 110 // 4.4.1 KQML a PIPA ACL 111 // 4.4.2 Nepřímá komunikace 116 // 4.5 Architektury multiagentových systémů 118 // 4.5.1 Centralizované multiagentové systémy 119 // 4.5.2 Hierarchické multiagentové systémy 120 // 4.5.3 Federované multiagentové systémy 121 // 4.5.4 Decentralizované multiagentové systémy 123 // 5. STROJOVÉ UČENÍ V MULTIAGENTOVÝCH SYSTÉMECH 125 // 5.1 Metody strojového učení 125 // 5.1.1 Všeobecný rámec učení 126 // 5.2 Příklad učení deliberativních agentů 127 // 5.2.1 Pozitivní příklady a „téměř" příklady 128 // 5.2.2 Agent se začíná učit 129 // 5.2.3 Druhý krok 131 // 5.2.4 Generalizace 133 // 5.2.5 Specializace 135 // 5.2.6 Závěrečná fáze učení 136 // 5.3 Učení reaktivních agentů 139 // 5.3.1 Učení posilováním - základní principy 139 // 5.3.2 Existující metody učení posilováním 141 // 5.3.3 Učení posilováním reaktivních agentů - případová studie 143 // 5.3.4 Přeformulování problému 144 // 45.3.5 Posilování učení agenta 145 // 5.3.6 Heterogenní odměňovací funkce 146 // 5.3.7 Funkce vyhodnocování průběhu 147 // 5.3.8 Proces učení 148 // 5.4 Distribuovaný genetický algoritmus 150 // 5.4.1 Genetický algoritmus 150 // 5.5 Učení multiagentového systému s reaktivními agenty 154 // 5.5.1 Umělá ekonomika agentů 154 // 5.5.2 Hayekův stroj 155 // 5.5.3 Agenty Hayekova stroje 159 // 5.5.4 Metaučení 162 //
5.5.5 Výsledky a srovnání s jinými metodami učení 163 // 5.5.6 Další modely Hayekova stroje 165 // 5.6 Rozhodovací stromy 166 // 5.7 Shlukování objektů 169 // 5.8 Případové učení 171 // 5.9 Neuronové sítě 173 // 5.10 Genetické programování 174 // 6. MOBILNÍ AGENTY 177 // 6.1 Základní pojmy 177 // 6.2 Systém správy mobilních agentů 180 // 6.2.1 Přenos agentů 180 // 6.2.2 Vytvoření agenta 181 // 6.2.3 Služby jmen a lokací 181 // 6.3 Zajištění bezpečného prostředí 182 // 6.3.1 Hrozby a nebezpečí 182 // 6.4 Model mobilního agenta ..184 // 6.4.1 Výpočetní model 185 // 6.4.2 Užitkový model 185 // 6.4.3 Model životního cyklu 186 // 6.4.4 Navigační model 188 // 6.4.5 Komunikační model 188 // 6.4.6 Bezpečnostní model 189 // 6.5 Výhody a nevýhody využití mobilních agentů 190 // 6.6 Příklad mobilního agenta 192 // 6.6.1 Aglets 192 // 7. AGENTOVĚ-ORIENTOVANÉ SOFTWAROVÉ INŽENÝRSTVÍ 197 // 7.1 Úvod 197 // 7.2 Od objektů přes aktory к agentům 198 // 7.2.1 Aktory 198 // 7.2.2 Srovnání tří softwarových paradigmat 200 // 7.3 Objektové metodologie tvorby agentových aplikací 202 // 7.3.1 Modelování agenta (interní pohled) 202 // 7.3.2 Modelování multiagentového systému (extemi pohled) 206 // 7.4 AgentUML 208 // 7.4.1 Diagram tříd .208 // 7.4.2 Sekvenční diagram .210 // 7.5 Formální specifikace deliberativních agentů 212 // 7.5.1 Specifikace mentálních kategorií 213 // 57.5.2 Specifikace operací 215 // 7.5.3 Specifikace interakcí 218 // 7.5.4 Další metodologie, metody a techniky návrhu agentových aplikací..222 // 7.6 Standard pro architekturu MAS 224 // 7.6.1 Specifikace abstraktní architektury od FIFA 225 // 7.6.2 Prvky abstraktní architektury 225 // 7.6.3 Vztahy mezi prvky abstraktní architektury 229 // 7.7 Implementace multiagentových systémů 233 //
7.7.1 Požadavky kladené na agentově-orientované programovací jazyky 233 // 7.7.2 Potenciál jazyků pro agentově-orientované programování 235 // 7.7.3 Vývojové prostředí pro tvorbu multiagentových systémů - JADE 242 // SEZNAM LITERATURY 249 // INTERNETOVÉ ZDROJE 271 // REJSTŘÍK 273

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC