Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.01.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
1st publ.
London : Penguin, 1995
xi,160 s.

objednat
ISBN 0-14-081481-7 (brož.)
Penguin English applied linguistics
Obsahuje rejstřík.
Bibliografie: s. 154-157.
Angličtina - vyučování - příručky učitelské
000041303
Contents // Introduction xi // 1 Language awareness: what, when and why? 1 // 1.1 When are we aware of language? 2 // 1.2 Why language awareness? 4 // 1.3 Language awareness in education 7 // 2 Building blocks of language 11 // 2.1 The basic nuts and bolts 12 // 2.1.1 Sight and sound: language and opacity 16 // 2.1.2 Stress and intonation: saying and // comprehending 21 // 2.2 Morphemes and word-building 25 // 2.2.1 Affixes - followers of fashion 28 // 2.3 The word and its definitions 29 // 3 Context and interpretation 39 // 3.1 Levels of meaning, layers of context // 3.1.1 Interaction // 3.1.2 Conversation 50 // 4 Simmering pots of meaning 56 // 4.1 Connotation 59 // 4.2 Collocation and predictability 61 // 4.3 Metaphor 65 // 4.4 Transparency revisited 70 // 4.5 Pice of peep, piece of pipe, or pipe of peace? 73 // 4.6 Oxymorons and other oddities 75 // č č // Introducing Language Awareness // 5 Correctness 79 // 5.1 Test your grammatical tolerance 82 // 5.2 Spoken and written language 87 // 5.2.1 A norsy zedandle 90 // 5.3 Dialects 92 // 6 Language in education 98 // 6.1 Language across the curriculum 100 // 6.2 The role of language in teacher education 105 // 6.3 Classroom interaction 109 // 6.4 Textbooks 112 // 7 Critical language issues 117 // 7.1 The weird, the warped and the normal 121 // 7.2 Prejudice 122 // 7.2.1 When things backfire 125 // 7.3 Bilingualism 127 // 7.4 Language policy 130 // 7.5 Voice 132 // Key to activities 137 // IP A phonetic symbols 141 // Further reading 143 // Glossary 147 // References 154 // Index 158

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC