Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 24.12.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:10x 
BK
Praha : Karolinum, 1991

objednat
ISBN 80-7066-502-5
000041344
Rekat.
ÚVOD // 1 INFORMACE A UČITEL // 1.1 Co je to informace? 9 // 1.1.1 Pojem informace 11 // 1.1.2 Nositelé informace a prostředky komunikace 15 // 1.1.2.1 Nositelé informace * 15 // 1.1.2.2 Slovo a obraz jako nositelé informace // a prostředky komunikace 17 // 1.2 Od informace ? jednání a naopak 20 // 1.2.1 Interpretace 21 // 1.2.2 Operacionalizace 23 // 1.2.3 Informace a rozhodování učitele 25 // 1.2.3.1 Interpretace v rozhodovací situaci 27 // 1.2.3.2 Obligatórni informace v rozhodovací situaci // výuky 3 2 // 1.2.3.3 Rozhodovací prostor učitele 36 // 1.3 Informace a pedagogické myšlení 44 // 1.3.1 Model myšlení 45 // 1.3.2 Informační systém a pamět učitele 47 // 1.3.3 Mezi intuicí a diskursivním myšlením 55 // 2 INFORMACE A VÝTVARNÁ VÝCHOVA // 2.1 Redukce a výběr informací 67 // 2.1.1 Rozsah výběru informací ve výtvarné výchově 68 // 2.1.2 Zaměřenost výběru informací 70 // 2.1.3 Narušení informační vazby 71 // 2.2 Uspořádání informací 73 // 2.2.1 Informační model reality 74 // 2.2.2 Informační model jako systém 75 // 2.2.3 Uspořádání prvků v systému informací 77 // 2.2.3.1 Uživatelské (funkční a hodnotové) hledisko // uspořádání informací 79 // 2.2.3.2 Objektivní (významové) hledisko uspořádání // informací 80 // 2.2.4 Provázanost informačních modelů 80 // 2.3 Spojování racionálních a emotivních informací 82 // 2.3.1 Racionální informace 83 // 2.3.2 Emotivní informace 86 // 3 INFORMACE A VYUČOVÁNÍ // 3.1 Řízení vyučování a rozhodování 90 // 3.1.1 Faktory rozhodující o kvalitě rozhodování a řízení 92 // 3.1.2 Fáze pedagogického rozhodování a řízení 95 // 3.1.3 Řízení a zpětná vazba 97 // 3.1.4 Úloha času v rozhodování učitele 98 // 3.2 Příprava učitele na vyučování 102 // 3.2.1 Kategorie informací v přípravě na vyučování 103 // 3.2.2.Východiska a důsledky přípravy na vyučování 105 //
3.2.3 Vyhledávání a zpracování informací 108 // 3.2.4 Zpracování informací při přípravě na vyučování .. 110 // 3.3 Proces přípravy na vyučování podporovaný počítačem . 112 // 3.3.1 Počítač jako nástroj přípravy učitele na výuku .. 114 // 3.3.2 Pedagogické funkce počítače 117 // 4 DATABÁZE // 4.1 Co je to databáze? 118 // 4.1.1 Databáze jako model reality 120 // 4.1.2 Objekty, třídy objektů a jejich vlastnosti 121 // 4.1.3 Vztahy mezi objekty 124 // 4.1.4 Základní pojmy související se strukturou databází 127 // 4.1.5 Pojmy související s prací s databází 130 // 4.1.6 Typy položek v databázovém souboru 132 // 4.1.7 Lineární a nelineární uspořádání údajů 133 // 4.2 Formy databázových systémů 135 // 4.2.1 Dialogové báze dat 137 // 4.2.1.1 Počítačové sítě 138 // 4.2.2 Osobní počítače a databáze 141 // 4.2.2.1 Osobní počítače 141 // 4.2.2.2 Databáze na osobních počítačích 143 // 4.2.2.3 Příklad jednoduchého databázového souboru 144 // 4.3 Vyhledávání informací v databázích 146 // 4.3.1 Vyhledávání v databázovém souboru 147 // 4.3.2 Databáze s grafickými položkami 151 // 4.3.3 Vyhledávání s užitím počítače 153 // 4.3.3.1 Práce s databázovým souborem 155 // 4.3.3.2 Komunikace s obslužným programem 159 // 4.3.3.3 Vyhledávání podle příkladu 163 // 4.3.4 Vyhledávání bez přímého využití počítače 163 // 4.3.4.1 Způsoby zobrazení údajů 165 // 4.3.4.2 Formy rejstříků 166 // 4.4 Dělení databází 167 // 4.4.1 Pedagogické rozlišení databází 169 // 4.4.2 Encyklopedické databáze 172 // 4.4.3 Operační databáze 175 // 4.4.4 Diagnostické databáze 178 // 5 ENCYKLOPEDICKÉ DATABÁZE // 5.1 Databáze VÝTVARNÍCI a DÍLA 182 // 5.2 Databáze DIA 186 // 5.3 Databáze VIDEO 188 // 5.4 Databáze CITACE 193 // 5.4.1 Varianta databáze CITACE pro časopisecké články . 194 //
6 OPERAČNÍ DATABÁZE // 6.1 Databáze cílů ; 196 // 6.2 Databáze NÁMĚTY VV 202 // 6.2.1 Námět jako didaktická kategorie ve výtvarné vých. 202 // 6.2.2 Položky databázového souboru Náměty VV 203 // 6‘. 2.3 Varianta databáze pro družiny a mimoškolní činnost 204 // 6.3 Metodické databáze 2°7 // 6.4 Hry 209 // 6.4.1 Databáze HRYW 211 // 7 DIAGNOSTICKÉ DATABÁZE // 7.1 Hodnocení výsledků žákovské činnosti 214 // 7.2. Práce s informacemi v databázi Hodnocení W 220 // 7.2.1 Popis databáze Hodnocení W 221 // 7.2.1.1 Nabídky programu 222 // 7.2.2. Kritéria hodnocení v databázi Hodnocení W 223 // 7.2.3 Shrnutí a zobecňování kvantitativních dat 225 // 7.2.3.1 Zpracování známek 226 // 7.2.3.2 Výpočty se známkami 230 // 8 DALŠÍ POČÍTAČOVÉ PROSTŘEDKY PRO PRÁCI S INFORMACEMI // 8.1 Technické prostředky při práci s počítačem 233 // 8.2 Programové prostředky 236 // 8.3 Počítače, výtvarná výchova a hudba 241 // 8.4 Multimédia 24 2 // 9 POČÍTAČ A PROJEKTOVĚ ORIENTOVANÁ VÝUKA // 9.2 Projektově orientované formy výuky s databázemi 245 // 9.2.1 Projekt "VÝSTAVA VÝTVARNÉHO UMĚNÍ" 249 // LITERATURA 254

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC