1. Úvod: pedagogické nesnáze s výtvarnou výchovou 4 // 2. Kýč a jeho problematika ve výtvarné výchově 7 // 3. Interpretace ve výtvarné výchově 15 // 3.1. Interpretace umění, kultura a společnost 15 // 3.2. Interpretace umění - myšlení v souvislostech 18 // 3.2.1. Mýtus - celostní chápáni řádu světa 18 // 3.2.2. Didaktické a interpretační souvislosti 23 // 3.2.3. Spirála - symbol, který prostupuje kulturami a tradicemi 28 // 3.2.4. Předek s pokrčenýma nohama a jeho interpretace 33 // 3.2.5. Interpretace témat středověku 40 // 3.2.5.1. Použitelnost témat středověku ve výtvarné výchově 40 // 3.2.5.2. Krása a funkčnost ve středověkém uměni 42 // 3.2.5.3. Číslo - řád - proporce - hudba - barva - světlo - prostor 45 // 3.2.6. Číslo - architektura - symbol 50 // 3.2.6.1. Středověk 50 // 3.2.6.2. Mezoamerické kultury 52 // Dodatek: křesťanství a obřady 54 // 3.2.6.3. Soudobá sakrální architektura 56 // 4. Didaktické vyústění tématu 61 // 4.1. Mladší věk žáků 61 // 4.1.1. Příběh ve výtvarné výchově 61 // 4.1.2. Hudba ve výtvarné výchově 65 // 4.1.3. Výtvarné hry - komunikace ve výtvarném kódu 68 // 4.1.4. Dětský výtvarný program na exkurzích 71 // 4.2. Starší žáci a studenti 74 // 5. Závěr 80 // Poznámky 80 // Použitá literatura 81 // Obrazová příloha 82