Obsah: // Úvodem ...5 // 1 AKTUÁLNOST FILOZOFIE CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ...7 // 1.1 Definování pojmů...11 // 1.2 Revoluce intelektu...13 // 1.3 Koncepční přístup ? celoživotnímu učení a vzdělávání...14 // 1.4 Teoreticko-metodologický základ...16 // 1.5 Reformy a trendy...19 // 2 SYSTÉM ANDRAGOGIKY...21 // 2.1 Geneze teorie vzdělávání dospělých - andragoglky...21 // 2.2 Jak to bylo s andragogikou v Evropě...26 // 2.3 Z podnětů konference UNESCO v Hamburku...32 // 2.4 Z Memoranda o CŽU EU...34 // 2.5 Národní program rozvoje vzdělávání v ČR a vzdělávání dospělých...35 // 2.6 Strategie rozvoje lidských zdrojů pro ČR...37 // 2.7 Strategie celoživotního učení a dalšího vzdělávání v ČR...38 // 2.8 Subsystémy andragoglky...39 // 2.8.1 Školský subsystém...41 // 2.8.2 Profesní subsystém...42 // 2.8.3 Kulturní subsystém...44 // 3 ÚČINNOST FOREM A METOD Z POHLEDU ANDRODIDAKTIKY...45 // 3.1 Fenomén tvořivosti...46 // 3.1.1 Tvořivost a jedinec - tvořivost a tým...53 // 3.2 Definování kategorií formy a metody a jejich vztahu...56 // 3.3 Typologizace forem a metod...61 // 3.3.1 Formy výuky ve školském subsystému vzdělávání dospělých ...65 // 3.3.2 Formy výuky v subsystému dalšího profesního rozvoje dospělých ...66 // 3.3.3 Formy výuky v kulturním subsystému vzdělávání dospělých...67 // 3.3.4 Charakteristika vybraných forem...69 // 3.3.4.1 Kurz...69 // 3.3.4.2 Řízené sebevzdělávání...70