Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.01.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(14.8) Půjčeno:59x 
BK
1. vyd.
Praha : Albatros, 2004
735 s. : il.

objednat
ISBN 80-00-01410-6 (váz.)
Albatros Plus ; 35
Obsahuje černobílé ilustrace a fotografie, tabulky, úvod, předmluvu, rejstříky, chronologii (film a média)
Bibliografie na s. 624-670
Film - dějiny - pojednání a fotografie
Film - teorie - pojednání
000042783
ÚVOD ...7 // Předmluva k druhému vydání ...12 // 1 FILM JAKO UMĚNÍ ...17 // Povaha umění ...18 // Způsoby pohlížení na umění ...24 // Spektrum abstrakce Mody rozpravy „Rapports de production" // Film, nahrávky a ostatní umění ...35 // Film, fotografie a malířství Film a román Film a divadlo Film a hudba // Film a environmentální uméní Struktura umění ...60 // 2 TECHNOLOGIE: OBRAZ A ZVUK ...63 // Umění a technologie ...64 // Technologie obrazu Zvuková technologie // Objektiv ...74 // Kamera ...82 // Filmový materiál ...96 // Negativy, kopie a generace Formát // Zrno, šířka a citlivost Barva, kontrast a tón // Zvuková stopa ...121 // Postprodukce ...125 // Střih // Míchačky a postsynchrony Zvláštní efekty // Optické efekty, laboratoře a postprodukčnístudia // Video a film ...140 // Projekce ...141 // 3 JAZYK FILMU: ZNAKY A SYNTAXE ...147 // Znaky ...148 // Fyziologie vnímání Denotativní a konotativní významy // Syntaxe ...168 // Kódy // Mise-en-scéne Obraz okénka Diach ronní záběr Zvuk Montáž // 4 STAV DĚJIN FILMU ...225 // Kino/film/kinematografie ...226 // „Kino": ekonomika ...230 // „Kino": politika ...260 // „Film" - estetika ...284 // Vytváření umění - Lumiěrové versus Méliěs // Němý celovečerní film - realismus versus expresionismus // Hollywood - Žánr versus auteur // Neorealismus a poté - Hollywood versus svět // Nová vlna a třetí svět - zábava versus komunikace // Postmoderní pokračování: demokracie, technologie, konec filmu // 5 FILMOVÁ TEORIE: FORMA A FUNKCE ...393 // Kritik ...394 // Básník a filozof - Lindsay a Münsterberg ...397 // Expresionismus a realismus - Arnheim a Kracauer ...400 // Montáž - Pudovkin, Ejzenštejn, Balázs a formalismus ...406 // Mise-en-scéne - neorealismus, Bazin a Godard ...412 //
Film mluví a jedná - Metz a současné teorie ...423 // 6 MÉDIA: V CENTRU UDÁLOSTÍ ...433 // Komunita ...434 // Tisk a elektronická média ...436 // Technologie mechanických a elektronických médií ...446 // Rozhlas a nahrávky ...467 // Televize a video ...472 // „ Vysílání" jako obchod „Televize" jako umění „Televize" jako virtuální rodina // 7 MULTIMÉDIA: DIGITÁLNÍ REVOLUCE ...525 // Digitální revoluce ...526 // Mýtus multimédií ...543 // Mýtus virtuální reality ...551 // Mýtus kyberprostoru ...559 // Co zbývá udělat? ...567 // I FILM A MÉDIA: CHRONOLOGIE ...577 // Do roku 1895: Prehistorie ...578 // 1896-1915: Zrození filmu ...580 // 1916-1930: Němý film, zrození rozhlasu a zvukového filmu . . 582 // 1931-1945: Zlatá doba Hollywoodu a rozhlasu ...585 // 1946-1960: Nástup televize ...589 // 1961-1980: Mediální svět ...593 // 1981-současnost: Digitální svět ...603 // II LITERATURA O FILMU A MÉDIÍCH ...623 // Část 1: Základní literatura ...625 // Část 2: Další informace ...663 // REJSTŘÍKY ...671 // Rejstřík českých názvů ...671 // Rejstřík původních názvů ...691 // Rejstřík jmenný ...715 // Rejstřík věcný ...727

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC