Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 02.02.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(13) Půjčeno:65x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2003
201 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-247-0185-5 (brož.)
Psychologie pro každého
Další názvový údaj z obálky: jak zahodit každodenní napětí a začít žít, jak získat odolnost vůči stresu, relaxace, asertivní komunikace
Obsahuje ilustrace, tabulka, úvod, údaje o autorovi
Bibliografie: s. 200-201
Stres - příručky
Úzkost - sebeléčení - příručky
000043170
OBSAH // 2 // ÚVOD... y // O čem je tato kniha?... 9 // I. FUNKCE OBAV, NAPĚTÍ A ÚZKOSTI... 12 // Reakce „boj nebo útěk“... 16 // Co je to generalizovaná úzkostná porucha... 17 // Zmapujte svoji úzkost a napětí ... 20 // Poznejte způsoby, jak úzkostné epizody zvládáte... 21 // Sebeposuzovací stupnice... 21 // Příčiny nadměrné úzkostnosti... 25 // Stres... 25 // Životní události... 29 // Bludné kruhy... 30 // Myšlenky... 33 // Emoce... 35 // Tělesné reakce... 36 // Chování... 37 // Co udržuje bludné kruhy... 33 // II. JAK SE ZBAVIT OBAV, STAROSTÍ, ÚZKOSTÍ A NAPĚTÍ...43 // Léčba léky... 44 // Délka léčby... 45 // Jak vysadit léky na uklidnění... 43 // Psychoterapie... 49 // Dynamická psychoterapie a psychoanalýza... 50 // Skupinová psychoterapie... 51 // Kognitivně behaviorální terapie (KBT)... 56 // Kdo je to psychoterapeut... 32 // III. KONTROLA OBAV A STAROSTÍ... 63 // Rozpoznání úzkostných automatických myšlenek... 64 // Zpochybňování automatických úzkostných myšlenek... 68 // A) Uvědomění si vztahu mezi úzkostí a automatickými // myšlenkami... 69 // 70 // B) Zkoumání pravdivosti automatických myšlenek ... // C) Hledání racionální odpovědi na situaci a automatické // myšlenky... ... ... // D) Vyhodnocení racionální odpovědi a akce... // Jaké chyby děláme ve svém uvažování... // Smiřte se s tím nejhorším, co by se mohlo stát... // Testování metakognicí... // Kognitivní
restrukturace... // Metoda padajícího šípu... // Zpochybňování škodlivých kognitivních schémat... // IV. KONTROLA TĚLESNÝCH PŘÍZNAKŮ ÚZKOSTI... // Nácvik klidného dýchání... // Relaxace... // Progresivní relaxace... // Zkrácená progresivní relaxace... // Podmíněná relaxace... // Rychlá relaxace... // Aplikovaná relaxace... // Autogenní trénink... // Problémy při nácviku relaxace... // Tělesné cvičení---?... // Zvládnutí poruch spánku... // V. MODIFIKACE A KONTROLA CHOVÁNÍ... // Odměň se sám, ostatní zapomenou... // Experimenty... // Plánování času...• • • • ... // Plánování času jako sebevedení a sebeřízení... // Organizace časového rozvrhu... // Příjemné aktivity... // VI. OPTIMÁLNÍ KOMUNIKACE ANEB „ASERTIVNÍ NEBOJSA“.. // Komunikační zlozvyky aneb „Jeden o koze, druhý o voze"... // Chyby při sdělování ... // Zlozvyky při naslouchání... ... // Pasivita, agresivita, manipulace a asertivita... // . 72 . 75 . 77 . 79 . 83 . 83 . 89 . 91 // . 95 . 95 . 96 103 // 105 // 106 107 107 107 111 113 115 // 119 // . 119 . 121 . 123 . 126 . 130 // . 132 // . 135 // . 139 . 140 . 143 . 144 // OBSAH // ? // Neverbální komunikace aneb „Co šimpanz čte lépe“... 146 // Jednoduché asertivní reakce aneb „Méně znamená více“... 149 // Reakce zpětnou vazbou... 149 // Otevřené vyjadřování vlastních pocitů aneb „Mám tě rád // nebo nemám tě rád... 150 // Ano nebo ne v souladu
s tím, co doopravdy chceme aneb „Sbohem pokrytectví a pocitům viny“... 151 // Schopnost žádat to, na co máme právo, a vydržet aneb // „Přeskakující gramofonová deska“... 152 // Technika otevřených dveří aneb „Asertivní judo“... 153 // Negativní dotazování aneb „Svěř mi, co ti na mně vadí"... 156 // Negativní aserce aneb „Se stínem na štítě“... 156 // Pozitivní aserce aneb „Hříbek pochval, muchomůrku // nepohaň“... 158 // Pochvala a ocenění aneb „Co po druhých chceš, dělej pro // ně taky“... 159 // Vyjádření blízkosti a vřelosti aneb „Konec studu za svou lásku“.. 159 // Povzbuzení aneb „Jsem s tebou“... 160 // Kompliment aneb „Kytka pomněnek z čistého srdce"... 160 // Umění empatického naslouchání aneb „Myslím, že ti rozumím“.. 161 Umění požádat o laskavost aneb „Konec strachům z odmítnutí“... 162 // Reakce na odmítnutí aneb „Máš na to právo...“... 163 // Asertivní obligace aneb „Dohodni se, dohodni se, dohodni se...“. 164 // Vyjednávání aneb „Dbej na to, ať oba zvítězíte“... 165 // Obrana před manipulativními výčitkami aneb „Člověče, // nezlob se, já se taky nezlobím“... 166 // Jak přijímat oprávněnou kritiku aneb „Čestně, hrdě, bez // vzdoru“... 167 // Nepravdivá, nevhodně nebo útočně podaná kritika aneb // „Věcně, pevně, s nadhledem“... 169 // Umění kritizovat a přitom neponižovat aneb „Čekej ozvěnu“.
170 // Umíte vyjádřit svůj hněv aneb „Konec dusna ve vlastní šťávě“... 171 Jak reagovat na rozzlobeného jedince aneb „Přežijte to ve // zdraví“... 171 // Asertivní konverzace aneb „Svět je plný kamarádů“... 172 // E // VII. ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ...174 // Identifikace problému ...182 // Jasná definice problému a cíle...185 // Brainstorming řešení...187 // Výběr optimálního řešení...188 // Plán...189 // Vlastní provedení zvoleného řešení...190 // Review - zhodnocení...190 // Vlil. PŘÍPRAVA NA BUDOUCNOST...193 // Udržování odolnosti vůči stresu...193 // ZÁVĚR...196 // Dvacet způsobů, jak si poradit s problémy...197 // DOPORUČENÁ LITERATURA...200

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC