Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16) Půjčeno:48x 
BK
1. vyd. v českém jazyce
Praha : Úřad vlády České republiky, 2005
156 s. : il.

ISBN 80-86734-38-2 (brož.)
Metodika ; [vol.] 4
Obsahuje tabulky, diagramy, bibliografické citace, úvod, příloha, glosář
Drogy - školy - prevence - programy - příručky
Školy - drogy - prevence - programy - příručky
000043298
Obsah // Úvodní slovo ministryně školství, // mládeže a tělovýchovy...7 // Čtenářům ...8 // K českému vydání...8 // Úvod...9 // Cíl příručky...9 // Jak tuto příručku používat?...10 // Struktura příručky...10 // Provádění, monitorování a evaluace...10 // 1 Školní prevence...11 // 1.1 Co je (školní) drogová prevence?...11 // 1.2 Čímsi školní prevence zasloužila takovou popularitu?...12 // 1.3 Užívání drog mezi evropskými školáky a studenty...14 // 1.4 Strategie (školní) drogové prevence...16 // 1.5 Další aspekty školní drogové prevence...16 // 2 Efektivní drogová prevence ve školách...21 // 2.1 Kdy je preventivní program efektivní a jak to poznáme?...21 // 2.2 Typy programů drogové prevence...22 // 2.3 Ověřené efektivní složky školní drogové prevence...25 // 2.4 Prakticky ověřené efektivní složky školní drogové prevence...28 // 2.5 Předpokladem pro efektivní prevenci jsou efektivní školy...29 // 2.6 Závěry...31 // 3 Design programu...33 // 3.1 Drogová prevence ve školách-mezi úspěchem a nezdarem...33 // 3.2 Role intermediátorů a poradců ve školní prevenci...35 // 3.3 Proces plánování...40 // 3.4 Práce na základě přístupu založeného na sociálních dovednostech ...42 // Nástroj 3.1 - Model SMART...45 // 4 Společenské klima a zapojení zainteresovaných...47 // 4.1 Školní prostředí...47 // 4.2 Participace (účast) a zapojení zainteresovaných...50 • // 4.3 Organizace
a struktura...57 // Nástroj 4.1-Test: Jak se učitel vypořádává s participací (účastí)...64 // 5 // 5 Implementace...67 // 5.1 Fáze před zahájením programu...67 // 5.2 Fáze přípravy a plánování...69 // 5.3 Fáze spuštění/zahájení programu...71 // 5.4 Fáze udržení programu ...72 // Nástroj 5.1 - Techniky získávání informací/nástroje pro zhodnocení potřeb...74 // Nástroj 5.2 - Přístup zaměřený na prevenci zneužívání drog ve škole jako celku ...75 // Nástroj 5.3-Krátkodobé cíle prevence zneužívání drog...77 // Nástroj 5.4 - Ganttova tabulka...79 // Nástroj 5.5 - Dotazník ke zjištění potřeb v oblasti školení...80 // Nástroj 5.6 - Motivování projektového týmu - cesta, kterou máme za sebou...81 // 6 Monitorování...83 // 6.1 Proč monitorovat?...83 // 6.2 Které skupiny by se měly monitorovat? ...84 // 6.3 Co monitorovat?...85 // 6.4 Jak monitorovat: pokyny a nástroje ...85 // 6.5 Shromažďování informací...91 // 6.6 Jak používat informace...93 // Nástroj 6.1 - Dotazníky...98 // Nástroj 6.2 - Plánování využití výsledků - přehled využití výsledků ...131 // Nástroj 6.3- Plánování využití výsledků-opatření na základě výsledků...132 // 7 Evaluace/hodnocení...133 // 7.1 Proč vyhodnocovat?...133 // 7.2 Kdo by měl poskytovat informace?...133 // 7.3 Co lze evaluovat/vyhodnocovat? ...133 // 7.4 Jak vyhodnocovat?...134 // 7.5 Proces evaluace ...134 // 7.6 Evaluace chce čas...139
Příloha 1 - Glosář...141 // Příloha 2 - Zajímavé webové stránky...146 // Příloha 3-Pokyny pro práci s monitorovacím systémem...147 // Příloha A3A - Pokyny pro učitele ...155 // Příloha A3B-Dopis rodičům/zákonným zástupcům dítěte...156 // 6

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC