|
Jak získat a neztratit autoritu (@@20121020-09:38:47@@) --
|
|
0 (hodnocen0 x )
|
|
(54) Půjčeno:270x
|
|
BK
|
|
|
|
|
|
Vyd. 1.
|
|
Praha : ISV, 2004
|
|
208 s.
|
|
|
|
|
|
ISBN 80-86642-14-3 (brož.)
|
|
Obsahuje předmluvu, úvod
|
|
Bibliografie: s. 201-208
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kázeň školní - pojednání
|
|
|
|
|
|
|
|
000044123
|
|
OBSAH // Předmluva... 7 // 1. Úvod... 9 // 1.1 Učitelství a ..žákovství“ jako riziková povolání...9 // 1.2 My jsme ta poslední slušná generace aneb Legendarizace minulosti... 13 // 1.3 Pozitivní příklady chování dětí a mládeže... 15 // 1.4. Nelámejme nad dčtmi předčasné hůl!...18 // 2. Trocha teorie nikoho nezabije... 19 // 2.1 Složitost, souvislosti a aspekty fenoménu kázně... 19 // 2.2 Vymezení kázně a jejího účelu... 21 // 2.2.1 Časové ztráty ve výuce zapříčiněné nekázní... 24 // 2.3 Příčiny nekázně žáků ve škole... 27 // 2.4 Co brání úspěšnému řešení nekázně, aneb V Čem je zakopaný pes?... 39 // 3. Kázeňské prostředky... 40 // 3.1 Desatero předpoznámek ke kázeňským prostředkům... 41 // 3.2 Desatero zásad aplikace kázeňských prostředků... 43 // 3.3 Přehled prostředků ukázňování žáků... 44 // 3.3.1 Kázeňské prostředky v nejširším slova smyslu... 44 // 3.3.2 Pěstování odolnosti žáků vůči agresivitě a nátlaku ze strany spolužáků... 51 // 3.3.3 Kázeňské prostředky založené na opakování a pravidelnosti... 60 // 3.3.4 Tradiční kázeňské prostředky... 65 // 3.3.4.1 Příklad... 65 // 3.3.4.2 Slovo... 72 // 3.3.4.3 Zaměstnání... 82 // 3.3.4.4 Dozor... 103 // 3.3.4.5 Trest... 106 // 3.3.4.5.1 Tělesný trest... 116 // 3.3.4.6 Odměna... 129 // 3.3.5 Kázeňské prostředky využívající participace žáků na řešení nekázně ... 142 // 3.3.6 Kázeňské
|
|
prostředky založené na změně prostředí... 158 // 3.3.7 Vytloukání klínu klínem... 161 // 3.3.8 Učitelské „triky“... 162 // 3.3.9 Nadpřirozené kázeňské prostředky... 170 // 3.3.10 Zázračné kázeňské prostředky... 172 // 4. Opatření podporující kázeň žáků ve škole...175 // 5. Závěr... 198 // 6. Literatura... 201
|