Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10) Půjčeno:10x 
BK
Ostrava : Oldag, 1995
122 s. : il.

ISBN 80-85954-03-6 (brož.)
Obsahuje obrázky
Lidé staří - cvičení tělesná - příručky
Styl životní zdravý - lidé staří - příručky
000044207
OBSAH // 1. Úvod 9 // a) Proč cvičit? 9 // 1. Pňdejte roky svému životu 9 // 2. Pňdat život do vašich let 10 // b) Je cvičení prospěšné? 11 // c) Jak vám může tato kniha pomoci 12 // 2. Základy — typy fyzické aktivity a tělesné kondice 13 // a) Aerobní cvičení 14 // b) Anaerobní cvičení 15 // c) Síla a svalová vytrvalost 16 // d) Pohyblivost • 18 // e) Obratnost 18 // 3. Vliv času 19 // a) Jak se vaše tělo mění věkem " 19 // 1. Srdce a plíce 19 // 2. Svalová síla • 20 // 3. Klouby 21 // 4. Kosti 22 // b) Věk a možnosti fyzické aktivity 22 // c) Běžná životní aktivita a stárnutí 23 // 4. Proč být aktivní 24 // a) Více energie 25 // 1. Snížení rychlosti srdeční činnosti 25 // 2. Snížení krevního tlaku 25 // 3. Snížení obsahu LDL cholesterolu v krvi 26 // 4. Zvýšení kyslíku ve svalech 26 // b) Silnější, rychlejší a odpočatější 26 // 1. Posilování 26 // 2. Zlepšující se rychlost reakcí 27 // 3. Uklidňující účinky 27 // c) Zesílení kostí 27 // d) Být ohebnější 28 // e) Zbavit se obezity 29 // f) Cítit se celkově lépe 29 // 5. Přípravy na cvičení , 30 // a) Odhad tělesné zdatnosti 30 // 1. Hodnocení tělesné zdatnosti 31 // 2. Doporučený stupeň tělesné zátěže 31 // 3. Cvičitel — specialista 31 // ‘ // 4. Dotazník způsobilosti ? fyzické aktivitě // 5. O čem informuje testování // b) Co dělat dále // 1. Sporty // 2. Čas a odhodlání // 3. Co ještě
potřebujete // 6. Jak trénovat // a) Aerobní cvičení // 1. Frekvence cvičení // 2. Intenzita a čas // 3. Typy cvičení // b) Svalová síla // c) Strečink // d) Udělejte si tabulku // 7. Specifická tělesná cvičení // a) Ohebnost // 1. Cvičení // 2. Další možné činnosti // b) Aerobní činnosti // 1. Procházky // 2. Plavání // 3. Hodiny aerobiku // 4. Jízda na běžkách // 5. Jízda na kole // 6. Tanec // 7. Bruslení nebo jízda na kolečkových bruslích // 8. Turistika // 9. Jarmink . // 10. Klus a běh // 11. Orientační běh // c) Rozvoj síly // 1. Jednotlivé cviky ’ // 2. Další možné činnosti • // 8. Opatrnost pň cvičení // a) Úrazy kostí - // b) Úrazy svalů a šlach // c) Přehřátí // d) Podchlazení // e) Nadměrné nadmořské výšky // f) Znečištění ovzduší // // # // 32 // 35 // 37 // 38 // 38 // 39 // 39 // 40 // 41 41 // 46 // 51 // 53 // 54 // 55 55 // 55 // 56 56 56 // 74 // 75 // 75 // 76 76 // 76 // 77 77 77 // 77 // 78 78 78 // 87 // 88 // 89 // 90 92 // 94 // 95 // 9. Cvičení pro speciální skupiny 96 // a) Nebezpečí našich postelí 96 // b) Srdeční choroby 97 // 1. Poruchy srdečních chlopní 98 // 2. Srdeční infarkt • 98 // 3. Transplantované srdce • 99 // 4. Špatný krevní oběh • 100 // c) Vysoký krevní tlak 100 // d) Mozková mrtvice 101 // e) Obezita, cholesterol a cukrovka 101 // 1. Obezita 102 // 2. Cholesterol . 103 // 3. Cukrovka 104 // f) Chronická onemocnění dýchacího
systému 104 // g) Nemoci kostí a kloubů 105 // 1. Osteoporóza 105 // 2. Ohebnost kloubů 105 // h) Zhoršení zraku, sluchu a mozkových funkcí * 107 // i) Rakovina 107 // j) Zhoršená funkce ledvin 108 // k) Vozíček — neschopnost pohybu 109 // l) Pozdní stáří 110 // 10. Vytrvat— motivace a dedikace 112 // a) Základy chování 113 // b) Posilovat předsevzetí 114 // c) Nezůstat jen u dobrého úmyslu 114 // d) Pokračovat v programu 116 // e) Jak vyzrát na to, když se nám nechce cvičit 117 // Dodatek 119 // Prameny informací pro seniory 119

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC