Nestandardní školní situace -- Situace pomáhání -- Pomoc a sociální kontrola podle systemického přístupu Základní druhy pomoci a sociální kontroly Poskytování sociální opory Krize ve školním prostředí -- Připravenost učitele na netradiční roli -- Pojem kompetence v učitelském vzdělávání Tradiční role a kompetence učitelů Pojem krizově intervenční kompetence -- Krizově intervenční kompetence a její „(ne)naučitelnost" -- Odborná podpora učitelům -- Školní poradenské pracoviště -- Spolupráce učitele s kolegy Spolupráce učitele a školního psychologa Vztahy mezi učiteli a psychology Spolupráce s vnějšími subjekty školy -- Paralely pedagogického a psychologického poradenství -- Pojem a cíle pedagogicko-psychologického poradenství Poradenský proces -- Fáze poradenského procesu Poradenská smlouva Vztah s klientem -- Typy intervencí podle míry direktivity Krizové intervence -- Vodítka pro krizovou intervenci -- Teorie osobnosti a poradenské strategie -- Dynamicky (psychodynamicky) přístup Beha\\iorální přístup Humanisticky přístup -- Systemický přístup a konstruktivismus v poradenství Eklektické poradenství