Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6) Půjčeno:12x 
BK
1. vyd.
Praha : DharmaGaia, 2007
297 s., xliii s. obr. příl. : il. (převážně barev.) ; 20 cm

objednat
ISBN 978-80-86685-73-1 (brož.)
čínština
Přeloženo z čínštiny
Chronologický přehled
Terminologický slovník
Bibliografie na s. 282-285, rejstříky
Anglické resumé
Malířství čínské - dějiny - přednášky
Malba tuší - Čína - přednášky
Techniky malířské - Čína - přednášky
Krajinomalba - Čína - přednášky
000046723
Obsah // Předmluva...5 // Poznámka překladatelky...7 // Zastavení první // ZÁKLADNÍ VĚDOMOSTI O ČÍNSKÉM MALÍŘSTVÍ -MALÍŘSKÉ NÁČINÍ A TECHNIKY...9 // 1.1 Šest pravidel malířství...9 // 1.2 Malířské náčiní...11 // 1.2.1 Papír...11 // 1.2.2 Štětec...12 // 1.2.3 Barva...12 // 1.3 Technika malby...14 // 1.3.1 Štětcové tahy...14 // 1.3.2 Stromy a větve...21 // 1.3.3 Druhy tušových linií...22 // 1.4 Malířské formáty...25 // 1.4.1 Závěsný svitek (čou fÉ)...25 // 1.4.2 Horizontální svitek (tiían ?...26 // 1.4.3 Volný list (cche-jie fltW nebo ffilll) ...26 // 1.4.4 Vějíř (šan ?)...27 // Zastavení druhé // STRUČNÁ HISTORIE ČÍNSKÉ KRAJINOMAĽBY...29 // 2.1 Dynastie Tchang...29 // 2.2 Pět dynastií...32 // 2.3 Dynastie Severní Sung...34 // 2.4 Dynastie Jižní Sung...36 // 2.5 Proměna malířského stylu za dynastie Jüan...45 // 2.6 Dynastie Ming...55 // 2.7 Dynastie Čching...61 // Zastavení třetí // ČAO KANŮV PRVNÍ SNÍH NA ŘECE...63 // 3.1 Malíř Čao Kan...63 // 293 // 3.2 První sníh na řece...?4 // 3.2.1 Technika malby a žánrové zařazení díla...65 // 3.2.2 Otázka autenticity...70 // 3.2.3 Sběratelská historie díla...74 // Zastavení čtvrté // DÍLO TUNG JÜANA A ŤLJ-ŽANA...83 // 4.1 Malíři Tung Jüan a ŤU-žan...83 // 4.2 Navrstvené vrcholky a husté stromoví...84 // 4.2.1 Technika malby...85 // 4.2.2 Nápisy a pečetě...87 // 4.3 Siao I krade Předmluvu ? Pavilonu orchidejí...89 // 4.3.1 Technika
malby...89 // 4.3.2 Sběratelské pečetě...90 // 4.3.3 Datace díla...97 // 4.4 Rozmluva o Tao v podzimních horách...94 // 4.4.1 Technika malby...95 // 4.4.2 Názory badatelů ...96 // 4.5 Zasněžená krajina...99 // 4.5.1 Technika malby...100 // 4.5.2 Problém stylového zařazení díla...100 // 4.5.3 Sběratelská historie díla...102 // 4.5.4 Publikované názory na autorství díla...102 // 4.5.5 Srovnání Zasněžené krajiny s Cchao Č’-pajovým Vyjasněním po sněhu...304 // 4.5.6 Shrnutí nejvýznamnějších poznatků...106 // 4.6 Sídla nesmrtelných v horských jeskyních...107 // 4.6.1 Malíř Tung Jüan...107 // 4.6.2 Technika malby...308 // 4.6.3 Nápisy a pečetě...308 // 4.6.4 Otázka datace a autorství díla...109 // 4.7 Lidé na předměstí vzývají Dračí obydlí...110 // 4.7.1 Technika malby...310 // 4.7.2 Nápisy na obraze a písemné prameny osvětlující název // a význam díla...312 // 294 // Zastavení páté // TROUBÍCÍ JELENI V RUDÝCH JAVORECH A STÁDO JELENŮ V PODZIMNÍM LESÍKU...115 // 5.1 Troubící jeleni v rudých javorech...115 // 5.1.1 Technika malby...116 // 5.1.2 Sběratelské pečetě...119 // 5.2 Stádo jelenů v podzimním lesíku...120 // 5.2.1 Paralely v technice malby u jiných dochovaných děl.121 // 5.2.2 Sběratelské pečetě...123 // 5.3 „Jelen s tisíci parohy“...123 // 5.4 Shrnutí názorů na dataci a původní účel obou děl.125 // Zastavení šesté // FAN KCHUAN...127 // 6.1 Malíř Fan Kchuan...127
// 6.2 Poutníci v horách...129 // 6.2.1 Námět a kompozice díla...130 // 6.2.2 Hlavní motiv díla...131 // 6.2.3 Technika malby...132 // 6.2.4 Kompozice ...135 // 6.2.5 Signatura a sběratelské pečetě...136 // 6.3 Sám sedím ? řeky...138 // 6.3.1 Kompozice a technika malby...138 // 6.3.2 Literátský námět a datování obrazu...140 // 6.3.3 Paralely s dalšími zachovanými obrazy...141 // 6.4 Klášter ztracený v zasněžených horách...144 // 6.4.1 Námět a technika malby...144 // 6.4.2 Wang Tuoův nápis a sběratelské pečetě...145 // 6.5 Letící vodopád v podzimním lese...146 // 6.5.1 Technika malby...147 // Zastavení sedmé // KUO SI...149 // 7.1 Malíř Kuo Si...149 // 7.2 Časné jaro...153 // 7.2.1 Kompozice...153 // 295 // 7.2.2 Technika malby... // 7.2.3 Signatura a sběratelská historie díla... // 7.2.4 Názory badatelů... // 7.3 Kameny a křoví v plošné kompozici... // 7.3.1 Technika malby... // 7.3.2 Sběratelské pečetě... // 7.3.3 Otázka autenticity... // 7.4 Zářivý sníh v horách Min... // 7.4.1 Námět obrazu... // 7.4.2 Kompozice a technika malby... // 7.4.3 Datace díla... // 7.4.4 Autorství a význam obrazu v dějinách malířství, // 154 // 159 // ,161 // ,162 // .163 // .163 // .164 // .165 // .166 // ,167 // „168 // „169 // Zastavení osmé // SUNGSKÉ OBRAZY „KVĚTIN A PTÁKŮ“ I, // 8.1 Horská straka a vrabci v trní... // 8.1.1 Malíř Chuang Ťii-cchaj... // 8.1.2 Námět a technika díla... // 8.1.3 Stav
díla a pozdější retuše.. // 8.1.4 Nápisy a sběratelské pečetě. // 8.2 Dvojité štěstí... // 8.2.1 Malíř Cchuej Paj... // 8.2.2 Kompozice a technika malby... // 8.2.3 Nápis a sběratelské pečetě.. // 8.3 Racek pod bambusem... // 8.3.1 Technika malby... // 8.3.2 Sběratelské pečetě... // 8.4 Slivoň, bambus a hejno ptáků... // 8.4.1 Technika malby... // 8.4.2 Sběratelské pečetě... // 171 // 171 // 172 // 173 176 ,177 ,180 .180 .181 .183 .184 .184 .185 „185 „186 ..186 // 8.5 Porovnání děl v žánru „květiny a ptáci“ s dochovanými kraji- // nomalbami... // Zastavení deváté // SUNGSKÉ OBRAZY „KVĚTIN A PTÁKŮ" II. 9.1 Bambus... // 187 // 189 // 189 // 296 // 9.1.1 Malíř a kaligraf Wen Tchung...190 // 9.1.2 Technika malby...190 // 9.1.3 Soudobé písemné záznamy hovořící o Wen Tchungově // malbě bambusu...192 // 9.1.4 Nápisy a pečetě...193 // 9.2 Smaragdový bambus a hejno ptáků...194 // 9.2.1 Technika malby...194 // 9.2.2 Písemné prameny vztahující se ? použité technice malby 196 // 9.2.3 Datace díla...196 // 9.3 Obrazy připsané sungskému císaři Chuej-cungovi...198 // 9.3.1 Vosková slivoň a horská ptáčata...199 // 9.3.1.1 Stav obrazu a technika malby...199 // 9.3.1.2 Otázka Chuej-cungova autorství...200 // 9.3.1.3 Nápis, signatura a pečetě...201 // 9.3.2 Rybník za podzimního večera...203 // 9.3.2.1 Kompozice a námět díla...204 // 9.3.2.2 Technika malby a podkladový papír...205 // 9.3.2.3 Nápisy,
signatura a písemné prameny...205 // 9.4 Dvě divoké husy na podzimním rybníce...208 // 9.4.1 Technika malby...208 // 9.4.2 Datace díla...209 // 9.5 Divoká husa v rákosí a Červené rdesno a bílá husa.209 // Zastavení desáté // MALBA A LITERATURA...211 // 10.1 Obrazy na motivy básní z Knihy písní...211 // 10.1.1 Malíř Ma Che-č’...212 // 10.1.2 Staré stromy a tekoucí pramen ...214 // 10.1.2.1 Kompozice, technika malby a námět díla..214 // 10.1.2.2 Signatura a sběratelské pečetě...215 // 10.1.3 Průzračný pramen a zpěv jeřábů...216 // 10.1.3.1 Kompozice, technika malby a námět díla..217 // 10.2 Obrazy na motivy Su Tung-pchoových básní...218 // 10.2.1 Pomeranče žloutnou a mandarinky jsou ještě zelené 218 // 10.2.1.1 Námět a technika malby...219 // 297 // 10.2.1.2 Sběratelské pečetě a datace díla...220 // 10.2.2 Voňavé jaro při vyjasnění po dešti...221 // 10.2.2.1 Námět a technika malby...222 // 10.2.2.2 Signatura, nápis a specifika díla...222 // 10.2.3 Noční zábava při svících...223 // 10.2.3.1 Způsob ztvárnění obsahu básně...224 // 10.2.3.2 Kompozice a signatura...224 // 10.2.4 Popisná báseň o Rudém útesu ...225 // 10.2.4.1 Námět obrazu...226 // 10.2.4.2 Podkladový materiál a technika malby...227 // 10.2.4.3 Nápisy a autorství díla...228 // 10.3 Obrazy na motivy různých tchangských a severosungských básní...230 // 10.3.1 Krajiny...231 // 10.3.1.1 Večerní slunce...231 // 10.3.1.2 Sedím
a dívám se, jak se rodí mraky...232 // 10.3.1.3 Sedím na kameni a sleduji mraky...233 // 10.3.1.4 Odrážím lodku od břehu porostlého vrbami..235 // 10.3.2 Obrazy v žánru „květiny a ptáci“...236 // 10.3.2.1 Jemná vůně a osamělé siluety...236 // 10.3.2.2 Zkřehlá ptáčata za večerního sněhu...238 // Příloha Su Š’: Popisné básně o Rudém útesu...241 // První báseň o Rudém útesu ...241 // Druhá báseň o Rudém útesu...243 // Jmenný rejstřík...24 // Rejstřík malířských děl...254 // Seznam pečetí, jejich majitelů a děl, na nichž se objevují..262 // Slovníček odborných termínů...269 // Seznam původních teoretických textů a literárních děl...279 // Literatura...282 // Chronologická tabulka čínských dynastií...286 // English Summary...287 // Seznam reprodukcí...289 // Obrazová příloha (za s. 288)

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC