Obsah // Předmluva k českému překladu... 7 // Literatura doplněná pro české vydání...11 // Předmluva...13 // 1. Rozvíjíme své pedagogické dovednosti...15 // Povaha pedagogických dovedností...15 // Výzkumy pedagogických dovedností...17 // Definice základních pedagogických dovedností...20 // Rozvoj pedagogických dovedností učitele...24 // 2. Plánování a příprava...31 // Prvky plánování a přípravy hodiny...31 // Účel a funkce přípravy...34 // Příprava vyučovací hodiny ...36 // Příprava pomůcek...40 // 3. Realizace vyučovací hodiny ...47 // Vystupování učitele...47 // Verbální činnosti vedené učitelem ...49 // Učební úkoly...54 // Přizpůsobení práce žákům ...56 // Využití pomůcek...59 // 4. Řízení vyučování...63 // Začátky, přechody a ukončení...64 // Podporování aktivního zapojení žáků do výuky...67 // Organizování života ve třídě ...71 // Řízení pohybu žáků a hladiny hluku...73 // 5. Klima třídy...79 // Vytvoření pozitivního klimatu třídy ...79 // Motivujeme žáky...82 // Vaše vztahy s žáky...85 // Zvyšování sebeúcty žáků ...87 // Vzhled učebny a složení třídy...90 // 6. Kázeň...95 // Povaha nevhodného chování žáků...96 // Budování vaší autority ...99 // Předcházíme nežádoucímu chování žáků...103 // Prověření případu a projednání chování...105 // Užívání napomenutí (výstrah) ...107 // Užívání trestu...110 // Nedostatky
trestů...111 // Jak řešit konfrontační situace...115 // Další strategie pro získání a udržení kázně...117 // 7. Hodnotíme prospěch žáků ...121 // Cíle hodnocení...121 // Typy hodnocení ...123 // Hodnotící činnosti ve třídě ...127 // Provádění hodnotících činností...130 // Známkování, vedení záznamů a formulace hodnocení...132 // 8. Reflektování a evaluace vlastní práce // Hodnocení vyučování... // Shromažďování dat o podobě současné činnosti // Hodnocení kolegy... // Hospodaření s časem ... // Vyrovnávání se se stresem... // . . 139 . . 140 . . 143 . . 146 . . 148 . . 151