Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

autorita učitele (@@20120423@@) -- 
0 (hodnocen0 x )
(38.3) Půjčeno:115x 
BK
1. vyd.
Brno : Masarykova univerzita, 1998
178 s. : il.

objednat
ISBN 80-210-1937-9 (brož.)
Spisy Masarykovy univerzity v Brně. Filozofická fakulta ; 70
Obsahuje bibliografii na s. 149-164 a věcný rejstřík
Resumé anglicky
Dovednosti pedagogické - studie
000048051
Předmluva 6 // 1. Pojetí dovedností 8 // 2. Druhy dovedností 16 // 3. Proces osvojování dovedností 21 // 3.1 Ideální průběh procesu osvojování dovedností 21 // 3.1.1 Některá teoretická východiska osvojování dovedností 21 // 3.1.2 Orientace v činnosti jako východisko účinného osvojování dovedností 26 // 3.1.3 Etapy procesu osvojování dovedností 31 // 3.2 Regulace procesu osvojování dovedností 34 // 3.3 Autoregulace procesu osvojování dovedností 39 // Styly učení, učební dovednosti a metakognitivní strategie 42 // 4.1 Styly učení a učební postupy 43 // 4.2 Učební dovednosti 46 // 4.3 Metakognitivní strategie 47 // 4.4 Učební dovednosti, podmiňující účinné učení z textu 52 // 4.4.1 Charakteristika učení z textu 52 // 4.4.2 Struktura textu a učební aktivity subjektu 52 // 4.4.3 Dovednosti subjektu učit se z textu 54 // 4.4.4 Metakognitivní dovednosti při učení z textu 55 // 4.5 Rozvíjení učebních dovedností a postupů 56 // 5. Rozvíjení myšlenkových a tvůrčích dovedností 58 // 5.1 Myšlení a myšlenkové dovednosti 58 // 5.1.1 Teoretická východiska rozvíjení myšlení 58 // 5.1.2 Myšlenkové dovednosti a jejich taxonomie 60 // 5.2 Tvořivost a tvůrčí dovednosti 65 // 5.2.1 Tvořivost jako soubor dispozic a způsobilostí 65 // 5.2.2 Divergentní a laterální myšlení jako základ tvůrčích dovedností 67 // 5.2.3 Druhy tvůrčích dovedností 70 // 5.2.4 Individuální rozdíly v uplatňování tvůrčích dovedností 71 // 5.3 Rozvíjení myšlenkových a tvůrčích dovedností 73 // 5.3.1 Etapy vytváření a rozvíjení myšlenkových a tvůrčích dovedností 73 // 5.3.2 Podněcování rozvoje myšlenkových a tvůrčích dovédností 73 // 3 6. Sociální dovednosti a jejich rozvíjení 77 // 6.1 Sociální dovednosti jako klíčová součást sociální kompetence 77 //
6.2 Druhy sociálních dovedností 78 // 6.3 Přístupy k vytváření sociálních dovedností 81 // 6.4 Etapy osvojování sociálních dovedností 83 // 6.5 Podmínky rozvíjení sociálních dovedností 86 // 7. Osvojování psychomotorických dovedností 88 // 7.1 Pojetí psychomotorických dovedností 88 // 7.2 Východiska osvojování psychomotorických dovedností 89 // 7.3 Etapy procesu osvojování psychomotorických dovedností 91 // 7.3.1 Motivační etapa 91 // 7.3.2 Etapa orientace subjektu v osvojované dovednosti 93 // 7.3.2.1 Způsoby orientace subjektu v psychomotorické dovednosti 94 // 7.3.2.2 Metoda instruktáže a její druhy 95 // 7.3.3 Etapa krystalizace psychomotorické dovednosti 98 // 7.3.4 Etapa dotváření psychomotorické dovednosti 99 // 7.3.5 Etapa integrační 100 // 8. Vytváření a rozvíjení pedagogických dovedností 101 // 8.1 Pojetí pedagogických dovedností 101 // 8.2 Druhy pedagogických dovedností 103 // 8.3 Obecnější přístupy k procesu osvojování pedagogických dovedností 107 // 8.3.1 Učitelovo pojetí výuky jako determinanta osvojování pedagogických dovedností 109 // 8.3.2 Úloha sebereflexe v procesu osvojování pedagogických dovedností 114 // 8.3.2.1 Sebereflexe jako vnitřní dialog 114 // 8.3.2.2 Otázky k sebereflexi 116 // 8.4 Vytváření pedagogických dovedností u studentů učitelství 118 // 8.4.1 Motivační etapa 119 // 8.4.2 Orientace studenta v osvojované pedagogické dovednosti 120 // 8.4.3 Etapa krystalizace pedagogické dovednosti 122 // 8.4.4 Etapa dotváření pedagogické dovednosti 123 // 8.5 Rozvíjení pedagogických dovedností učitelů 125 // 8.5.1 Podněcování rozvoje pedagogických dovedností u začínajících učitelů 125 // 8.5.2 Rozvíjení pedagogických dovedností u zkušenějších učitelů 127 //
8.6 Rozvíjení pedagogických dovedností vysokoškolských učitelů, kteří připravují budoucí učitele 129 // 8.7 Pedagogické dovednosti a vyučovací styl 131 // 9. Přístupy k diagnostice dovedností 135 // 9.1 Současné přístupy k diagnostice dovedností 135 // 9.2 Základní trendy diagnostiky dovedností 138 // 9.3 Novější přístupy k diagnostice dovedností 139 // Závěr 143 // Summary: The Training and Teaching Process Key Skills 145 // Literatura 149 // Příloha 1: Inventář komunikačních aktivit 165 // Příloha 2: Dotazník studentova pojetí výuky 167 // Příloha 3: Posuzovací škála CLIC-DID 170 // Příloha 4-: Dotazník stylů učení - LSI Ila 173 // Věcný rejstřík 176

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC