Předmluva k českému překladu... 7 // Literatura doplněná pro české vydání...11 // Předmluva...13 // 1. Rozvíjíme své pedagogické dovednosti...15 // Povaha pedagogických dovedností ...15 // Výzkumy pedagogických dovedností...17 // Definice základních pedagogických dovedností...20 // Rozvoj pedagogických dovedností učitele...24 // « 2. Plánování a příprava...31 // Prvky plánování a přípravy hodiny... 31 // Účel a funkce přípravy...34 // Příprava vyučovací hodiny ...36 // Příprava pomůcek...40 // 3. Realizace vyučovací hodiny ...47 // Vystupování učitele...47 // Verbální činnosti vedené učitelem...49 // Učební úkoly...54 // Přizpůsobení práce žákům ...56 // Využití pomůcek...59 // 4. Řízení vyučování... 63 // Začátky, přechody a ukončení...64 // Podporování aktivního zapojení žáků do výuky...67 // Organizování života ve třídě ...71 // Řízení pohybu žáků a hladiny hluku...73 // 5. Klima třídy // Vytvoření pozitivního klimatu třídy // Motivujeme žáky // Vaše vztahy s žáky // Zvyšování sebeúcty žáků // Vzhled učebny a složení třídy // 6. Kázeň // Povaha nevhodného chování žáků // Budování vaší autority // Předcházíme nežádoucímu chování žáků // Prověření případu a projednání chování // Užívání napomenutí (výstrah) // Užívání trestů // Nedostatky trestů // Jak řešit konfrontační situace // Další strategie pro získání a udržení kázně // 7. Hodnotíme prospěch žáků // Cíle hodnocení // Typy hodnocení // Hodnotící činnosti ve třídě // Provádění hodnotících činností // Známkování, vedení záznamů a formulace hodnocení // 8. Reflektování a evaluace vlastní práce // Hodnocení vyučování // Shromažďování dat o podobě současné činnosti // Hodnocení kolegy // Hospodaření s časem // Vyrovnávání se se stresem