Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 24.10.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1.3) Půjčeno:8x 
BK
1. vyd.
Praha : Septima, 2001
37 s.

objednat
ISBN 80-7216-154-7 (brož.)
Bibliografie na s. 37
Koktavost - děti - příručky
000048918
OBSAH // Předmluva k českému vydání... 5 // Úvod... 7 // 1 KOKTAVOST, NORMÁLNÍ ŘEČ // A VÝVOJOVÁ NEPLYNULOST... 8 // 1.1 Co je „normální” řeč?... 8 // 1.2 Co je koktavost?... 8 // 1.3 Co je vývojová neplynulost?... 9 // 2 JAK ZJISTÍM, ZDA MOJE DÍTĚ OPRAVDU KOKTÁ?... 10 // 2.1 Příznaky v řeči... 10 // 2.1.1 Vícenásobná opakování (repetice)... 10 // 2.1.2 Prodlužování (prolongace)... 10 // 2.1.3 Hlasové napětí... 11 // 2.1.4 Zrychlené tempo... 11 // 2.1.5 Narušené dýchání... 11 // 2.1.6 Vsuvky... 11 // 2.1.7 Pauzy (pomlky)... 12 // 2.1.8 Blokády... 12 // 2.1.9 Opravy (revize)...’... 13 // 2.2 Příznaky v chování... 13 // 2.2.1 Třes (tremor)... 13 // 2.2.2 Vyhýbání se zrakovému kontaktu... 14 // 2.2.3 Strach (obavy) z mluvení... 14 // 2.2.4 Vyhýbavé chování... 14 // 3 PROČ MÁ MOJE DÍTĚ NEPLYNULOU ŘEČ?... 15 // 3.1 Co způsobuje koktavost dítěte?... 15 // 3.2 Proč koktavost přetrvává?... 15 // 3.3 Kdo je vinen? Kdo za to může?... 16 // 3.4 Jakou roli hrají schopnosti dítěte?... 16 // 3.5 Způsobují koktavost odchylky v mozku?... 16 // 3.6 Napodobuje-li dítě něčí koktavost, // může se samo stát koktavým?... 17 // 3 // 3.7 Proč některé děti začnou koktat i přesto, // že předchozí vývoj řeči byl relativně normální?... 17 // 3.8 Koktají děti s určitým záměrem?... 17 // 3.9 Může koktavost vzniknout po nějakém náhlém úrazu?. ... 18 // 3.10 Může stěhování způsobit koktavost?...
18 // 3.11 Může silné rozrušení způsobit koktavost?... 19 // 3.12 Je stres příčinou koktání dítěte?...20 // 3.13 Může být koktavost dědičná?...20 // 4 JAK MŮŽEME POMOCI DÍTĚTI, // KTERÉ MÁ NEPLYNULOU ŘEČ?...21 // 4.1 Kdy se máme obrátit na logopéda nebo jiného odborníka? . 21 // 4.2 Co můžeme změnit na svém chování?...21 // 4.2.1 Zpomalme svou řeč...21 // 4.2.2 Nedávejme dítěti nálepku „koktavý”...22 // 4.2.3 Pomozme dítěti, aby se cítilo // obecně akceptované (přijímané)...22 // 4.2.4 Nemějme přílišná očekávání...22 // 4.2.5 Odstraňme situace, kterých se dítě evidentně bojí...22 // 4.2.6 Vyhýbejme se náhlým, nečekaným změnám // v životosprávě dítěte...22 // 4.2.7 Důležité rozhovory veďme v nepřítomnosti dítěte 23 // 4.2.8 Nalezněme způsob, jak dítěti ukázat, že ho máme rádi // a že s ním rádi trávíme volný čas...23 // 4.3 Co můžeme změnit na komunikaci s dítětem?...23 // 4.3.1 Naslouchejme „všema ušima”...23 // 4.3.2 Mluvme s dítětem, ne na dítě...26 // 4.3.3 Neverbální (neslovní) komunikace...29 // 4.3.4 Každodenní život...30 // 4.3.5 Očekávání rodičů...32 // 4.3.6 Naše pocity a co s nimi...32 // 4.3.7 Disciplína...33 // 4.3.8 Stresy...33 // 4.3.9 Celkový vývoj...33 // 4.3.10 Jiné vlivy...33 // Závěrem...35 // Literatura...37 // 4

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC