Předmluva 7 // 1 Vedomí souvislostí a mnohorozměrnosti 9 // 2 Hodnoty, normy a ideály 15 // 2.1 Poznání, hodnocení, hodnoty a normy... 15 // 2.2 Konverze hodnot a typy hodnotových orientací... 17 // 2.3 Noetiche, etické a estetické hodnoty a ideály... 21 // 2.4 Krása, dobro a pravda v hodnotové orientaci výchovy . . 22 // 3 Krása a výchova 31 // 3.1 Estetická výchova a estetická pedagogika... 35 // ‘ - 3.2 Estetická výchova jako výchovný princip... 41 // 4 Umění a výchova 43 // 4.1 Význam umění v životě člověka a společnosti... 47 // 4.2 Personální a sociální funkce umění... 52 // 4.2.1 Bazálni funkce umění ... 54 // 4.2.2 Formativní funkce umění ... 57 // 4.2.3 Terapeutické funkce umění ... 60 // 4.2.4 Rekreační funkce umění... 61 // 4.3 Recepce a hodnocení uměleckého díla ... 62 // 4.4 Jan Amos Komenský a výchova uměním... 68 // 5 Kýč jako paumění, jeho variabilita a symptomy 71 // 5.1 Geneze kýče ... 71 // 5.2 Proměny a příznaky kýče... 74 // 5 // 6 // OBSAH // 6 Osobnost učitele uměnovýchovné specializace 81 // 6.1 Syntetická povaha učitelské profese... 82 // 6.2 Socioprofesní příprava učitele... 85 // 6.3 Schopnosti a vlastnosti v osobnostní výbavě učitele ... 92 // 6.4 Kreativita jako integrující složka osobnosti učitele... 99 // 6.5 Pedagogické a sociální role učitele ...100 // Doslov 105 // Jmenný rejstřík 107 // Literatura 109 // Monografie ... 109 // Sborníkové studie... 115 // Časopisecké statě... 120 // Resumé 125 // Summary 127 // Zusammenfassung 129