Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4.5) Půjčeno:103x 
BK
Ostrava : Pedagogická fakulta, 1990

objednat
ISBN 80-7042-019-7
000050191
Rekat.
1. Didaktika jako teorie vzdělávání a vyučování (dr. Marie Pejhovská) // 1.1. Pojem a předmět didaktiky // 1.2 Historický vývoj didaktiky // 1.3 Místo didaktiky v pedagogických disciplinách a její vztah k ostatnín vědám // 1.4 Úkoly pro studenty // 1.5 Literatura // 2. Základní didaktické kategorie (dr. Milena Kurelová) 12 // 2.1. Vzájemná souvislost nezi činiteli a kategoriemi ve vyučovacin procesu 16 // 2.2. Úkoly pro studenty 18 // 2.3. Literatura 19 // 3. Řízení vyučovacího procesu (dr. Milena Kurelová - dr. Marie Pejhovská) 21 3.1. Úkoly pro studenty 27 // 3.2. Literatura 27 // 4. Osobnost učitele ve vyučovacin procesu (dr. Hana Kantorková) 28 // 4.1. Popis struktury osobnosti učitele jeho činností - 30 // 4.2. Hlavní funkce a úkoly činnosti učitele v rámci vyučovacího procesu 34 // 4.3. Některé otázky vztahu učitele a žáků ve vyučovacin procesu (interakce učitel-žáci učitel-studenti) 39 // 4.4. Předpoklady zdokonalení procesů rozvoje osobnosti učitele 49 // 4.5* Úkoly pro studenty 46 // 4.6. Literatura 47 // 5. Osobnost žáka ve vyučovacím procesu ( dr. Hana Kantorková ) 49 // 5.1 Úkoly pro.studenty 61 // 5.2 Literatura 63 // 6. Kategorie cíle a jeho funkce ve vyučovacím procesu (dr. Milena Kurelová) 64 // 6.1. Funkce cíle v regulativní činnosti učitele // 6.2. Funkce cíle v učební činnosti žáků 70 // 6.3. Cíle učební úlohy a výsledky vyučování 73 // 6.4. Úkoly pro studenty // 6.5. Literatura // 7. Kategorie obsahu vzdělání a vyučování ve vyučovacím procesu (dr. Milena Kurelová) // 7.1. Pojem vzdělání // 7.2. Obsah vzdělání a vyučování // 7.3. Teorie vzdělání // 7.4. Teorie učebních plánů, učebních osnov a učebnic // 7.4.1. Učební plány // 7.4.2. Učební osnovy // 7.4.3. Učebnice // 7.4.3.1. Struktura školní učebnice //
7.4.3.2. Formy učebnice // 7.5. Modernizace obsahu výchovně vzdělávacího procesu // 7.6. Úkoly pro studenty // 7.7. Literatura // 8. Kategorie didaktických principů ve vyučovacím procesu (dr.Milena Kurelová - dr.Marie Pejhovská) 96 // 8.1 Pojem a historický vývoj vyučovacích zásad 96 // 8.2 Analýza vyučovacích zásad a metodické pokyny pro jejich využiti 105 // Zásada výchovného vyučováni 106 // Zásada spojeni teorie s praxi 107 // Zásada individuálního prístupu k žákům 108 // Zásada názornosti 110 // Zásada uvědoměloeti 114 // Zásada aktivity 116 // Zásada přiměřenosti 119 // Zásada soustavnosti 121 // Zásada trvalosti 123 // 8.3 Úkoly pro studenty 125 // 8.4 Literatura 126 // 9. Kategorie vyučovací metody (dr.Marie Pejhovská - dr. Milena Kurelová - dr. Zora Koselská) 127 // 9.1. Pojem vyučovací metody 127 // 9.2. Historický vývoj vyučovacích metod 129 // 9.3. Klasifikace vyučovacích metod 131 // 9.4. Volba vyučovacích metod 134 // 9.5. Úkoly pro studenty 135 // 9.6. Literatura 136 // 9.7. Stručná charakteristika vyučovacích metod 137 // 9.7.1. Metody slovní 137 // 9.7.1.1. Slovní metody monologické 138 // 9.7.1.1.1. Přednáška 138 // 9.7.1.1.2. Vyprávění 139 // 9.7.1.1.3. Vysvětlování 140 // 9.7.1.1.4. Instruktáž 141 // 9.7.1.2. Slovní metody dialogické 142 // 9.7.1.2.1. Rozhovor 142 // 9.7.1.2.2. Diskuse 144 // 9.7.1.2.3. Dramatizace 145 // ... ... // 12. Charakteristika některých koncepcí vyučovacího procesu z hlediska efektivity jeho řízení (dr. Milena Kurelová - dr.Marie Pejhovská) // 12.1. Programované vyučování // 12.1.1 úkoly pro studenty // 12.1.2 Literatura // 12.2. Problémové vyučování // 12.2.1 Úkoly pro studenty // 12.2.2 Literatura //
13. Příprava učitele na vyučování (dr. Marie Pejhovská - dr.Milena Kurelová) // 13.1 Úkoly pro studenty // 13.2 Literatura // 13.3 Didaktická analýza učiva // 13.4 Úkoly pro studenty // 13.5 Literatura // 14. Tvořivost v práci učitele, podmínky jejího vzniku a uplatnění při řízení výchovně vzdělávacího procesu (dr. Milena Kurelová) // 14.1 Pojem tvořivosti (kreativita) // 14.2 Podmínky vzniku kreativity ve výchovně vzdělávacím procesu // 14.3 Kreativita v práci učitele // 14.4 Úkoly pro studenty // 14.5 Literatura

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC