Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 16.01.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(9) Půjčeno:9x 
BK
1. vyd
Praha : Mladá fronta, 1989
168 s. ; 20 cm

objednat
ISBN 80-204-0078-8 (brož.)
Prameny ; Sv. 71
ruština
Obsahuje bibliografické odkazy
000051807
Rekat.
PŘEDMLUVA /7/ // KAPITOLA I . STRUKTURA KULTURY A HIERARCHIE HODNOT /16/ // 1. O příslupu k problému /16/ // 2. Práce a kultura /22/ // 3. Práce a tvorba /26/ // 4. O pojmu hodnoty /33/ // 5. Hodnoty — prostředky a hodnoty — cíle /37/ // 6. Estetická hodnota a její specifická objektivita /42/ // KAPITOLA II. DYNAMIKA KULTURY A PŘEHODNOCENÍ HODNOT /47/ // 1. Dynamická podstata kultury /47/ // 2. Historicita kultury /51/ // 3. Příroda a kultura /58/ // KAPITOLA III. // VNĚJŠÍ A VNITRNÍ FAKTORY ROZVOJE KULTURY /67/ // 1. O charakteristických zvláštnostech kulturního vývoje /67/ // ?/ Evoluce v organické přírodě a zvláštnosti vývoje kultury /68/ // ?/ Společensko-historický vývoj a vývoj kultury /78/ // 2. Zákonitosti vývoje kultury /82/ // ?/ Teleologie kultury /82/ // ?/ Dialektika teleologie a kauzální determinace ve vývoji kultury /87/ KAPITOLA IV. O SPECIFICE KATEGORIÍ FILOZOFIE KULTURY /91/ // 1. O přístupu k problému /91/ // 2. Aristotelova teorie čtyř druhů příčin a kategorie filozofie kultury 96 // 3. Hegelova „filozofie ducha" a marxistická filozofie kultury /101/ // 4. Hegel a Bible /105/ // KAPITOLA V. PROBLÉM OBJEKTIVITY HODNOT // 1. O různých významech terminů „objeklivita" a „subjektivita" // 2. Nutnost a obecná platnost hodnot /117/ // 3.0 charakteru objektivace hodnot /122/ // 4. Národ jako kulturní fenomén /130/ // KAPITOLA VI. ESTETICKÝ CHARAKTER KULTURY /140/ // 1. K formulaci problému /140/ // 2. Estetické, umělecké, umění /143/ // 3. Struktura kultury a umění /146/ // 4. Způsob bytí kultury a umění /148/ // 5. Praktické závěry /153/
(OCoLC)85646240
cnb000050059

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC