Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.01.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:5x 
BK
Publikace z konference
1. vyd.
Praha : Supraphon, 1968
158 s. ; 8°

objednat
Comenium musicum ; sv. 6
více jazyků
Obsahuje bibliografické odkazy
Soubor materiálů z několika konferencí Mezinárodní společnosti pro hudební výchovu (International Society for Music Education - ISME), konaných v šedesátých letech ve Vídni (1961) , Tokiu (1963) , Budapešti (1964) , Ann Arbor(USA 1966) a Interlochen (USA - 1966). O výběru těchto materiálů autoři říkají : "Snažili jsme se vybírat ... to, co považujeme za progresívní a co by mohlo pomoci řešit problémy, jež se zatím u nás nevidí zcela jasně, řeší sejen okrajově nebo na jejich formulaci a řešení není dosud sil ... Chtěli jsme, aby námi vybrané stati problematizovaly naše domácí postoje, provokovaly k zamyšlení nad zdánlivě neotřesitelnými pravdami ... a konečně, abyotevřely problémy zcela nové ...". Soubor je utříděn do těchto tematických oddílů: I. Stav hudební výchovy v některých zemích ; II. Učitel hudební výchovy, jeho příprava a osobnost ; III. Nové tendence ve vyučování a učení ; IV.Nové dimenze hudby pro školu ; V. Různé problémy ; VI. Obecná doporučení..
000052278
PŘEDMLUVA // ÚVOD (Vídeň - Tokio - Budapešť - Ann Arbor - Interlochen) // MATERIÁLY Z KONFERENCÍ // I. STAV HUDEBNÍ VÝCHOVY V NĚKTERÝCH ZEMÍCH // 1. Charakteristika hudobní výchovy v Maďarsku (E. Szönyiová Maďarsko, Ann Arbor) 27 // 2. Elementární hudobní výchova dětí v Maďarsku (E. Szönyiová Maďarsko) 34 // 3. Hudobní výchova na státních školách ve Velké Británii (A. Bentley - Anglie, Ann Arbor) 40 // 4. Úloha učitele na /školách v NSR (E. Kraus - NSR, Ann Arbor) 47 // II. UČITEL HUDEBNÍ VÝCHOVY, JEHO PŘÍPRAVA A OSOBNOST // 1. Podstatné vlastnosti učitele (F. Callaway - Austrálie, Ann Arbor) 53 // 2. Vzdělání učitelů hudby v Rakousku, NSR a USA (E. A. Cykler - USA, Vídeň) 60 // III. NOVÉ TENDENCE VE VYUČOVÁNÍ A UČENÍ // 1. Novinky ve výuce (D. J. Shetler - USA, Ann Arbor) 73 // 2. Programovaná výuka a rozvoj hudebního vnímání (J. C. Carlsen - USA, Interlochen) 78 // 3. Estetická výchova praxí v elementární hudební výchově (W. Keller - Rakousko) 83 // 4. Improvizace v nové rytmicko-hudební výchově (T. Reichová-Ribarová - Jugoslávie, Budapešť 1964) 92 // 5. Tvořivost v hudební výchově (V. Lawlerová - USA, Tokio] 98 // IV. NOVÉ DIMENZE HUDBY PRO ŠKOLU // 1. Jak naučit učitele, aby využíval hudby své vlastní kultury (D. P. McAllester - USA, Ann Arbor) 104 // 2. Jak naučit učitele, aby využíval hudby své národní kultury (B. Binkowski - NSR, Ann Arbor) 110 // 3. Význam exotické hudby pro hudební výchovu (S. Borris - NSR, Interlochen) 116 // V. ROŽNÉ PROBLÉMY // 1. Muzikológie a budoucnost hudební výchovy (A. L. Ringer - USA, Ann Arbor) 123 // 2. Nový pohled na učebnice (L. H. Slind - Kanada, Interlochen) 129 // 3. Několik návrhů témat hudebně výchovného výzkumu (A. Bentley, A. P. Britton a B. Franzen, Ann Arbor) 132 //
4. Formování citového života hudbou (J. Ujfalussy - Maďarsko, Budapešť) 135 // 5. Mezinárodní společnost pro hudební výchovu - ISME (E. Kraus - NSR) 142 // VI. OBECNÁ DOPORUČENÍ // 1. Teze E. Krause (NSR) z konference ISME v Tokiu 145 // 2. Závěry z konference ISME v Tokiu 146 // 3. Závěry z konference ISME v Budapešti 147 // 4. Doporučení jednotlivých skupin semináře v Ann Arbor 149
(OCoLC)5784438
cnb000424386

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC