Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16.9) Půjčeno:169x 
BK
Vyd. 1.
Praha : ISV, 1998
226 s.

objednat
ISBN 80-85866-32-3 (váz.)
Obsahuje předmluvu, seznam použitých zkratek, věcný rejstřík
Bibliografie: s. 205-218
Čeština - stylistika - učebnice vysokošk.
Komunikace pedagogická - učebnice vysokoškolské
Stylistika - pojednání
000052629
Předmluva ...7 // 1. Propedeutika komunikační a slohové výchovy ...9 // 1.1 \ýmezení pojmů ...9 // 1.2 Požadavky kladené na jazykový projev a jeho sloh ...11 // 1.3 Možnosti a cíle komunikační a slohové výchovy ...16 // 2. Pojetí a systém komunikační a slohové výchovy ...19 // 2.1 Komunikační hledisko jako základní princip výuky ...19 // 2.2 Pojetí slohu a slohového vyučování z hlediska historického ...23 // 2.2.1 Jungmannova Slovesnost ve vývoji české stylistiky a vyučování ...30 // 2.3 Funkční styly, slohové postupy a útvary ve stylistice a ve vyučování 34 // 2.4 Předpoklady komunikační a slohové výchovy // z hlediska ontogenetického ...41 // 2.5 Formy projevu a vyučování ...53 // 2.5.1 Vztah mluveného a psaného projevu ...53 // 2.5.2 Dialogický projev a vyučování ...59 // 2.6 Slohové práce produkční a reprodukční ...63 // 2.7 Vztah slohové teorie a komunikační praxe ...66 // 2.8 Vztah slohové, gramatické a pravopisné složky předmětu český jazyk 69 // 2.8.1 Jazyk a sloh ...69 // 2.8.2 Pravopis a sloh ...71 // 2.9 Frazeologie v komunikaci a mládež ...74 // 2.9.1 Znalost a užívání tradiční, lidové frazeologie ...74 // 2.9.2 Aktualizace frazeologie ...76 // 2.9.3 Kulturní frazeologie v současné komunikaci ...78 // 3. Formativní stránka komunikační a slohové výchovy ...80 // 3.1 Rozvíjení různých stránek žákovy osobnosti ...80 // 3.1.1 Tvořivost žáků ...84 // 3.1.2 Vztah tvořivosti učitelů a tvořivosti žáků ...92 //
3.2 Význam výběru témat slohových prací ...103 // 3.3 Diferenciace středoškolského vyučování podle typů škol ...107 // 3.4 Řečové chování učitele a žáka ...110 // 3.4.1 Ženská a mužská specifika školní komunikace ...110 // 3.5 Neverbální komunikace a její výchova ...115 // 3.6 Výchova к recepci a porozumění jazykovému projevu ...118 // 4. Pracovní postupy a formy v komunikační a slohové výchově 121 // 4.1 Metody práce, zvláště metody cvičné ...121 // 4.1.1 Metody získávání stylistických znalostí ...123 // 4.1.2 Metody cvičné (slohová cvičení) ...126 // 4.1.2.1 Slohová cvičení nižšího typu ...126 // 4.1.2.2 Slohová cvičení vyššího typu ...129 // 4.2 Komplexní produkční slohové práce s přípravou i bez přípravy ...143 // 4.3 Specifika kontrolních slohových prací ...153 // 4.4 Specifické metody uplatňované při pěstování mluveného projevu 163 // 4.5 Organizační formy práce ...168 // 4.6 Hodnocení v slohové složce předmětu ...173 // 5. Učební texty a pomůcky z hlediska komunikačního a slohového 179 // 5.1 Slohové učivo v současných učebnicích a práce s nimi ...179 // 5.2 Výběr textů pro učebnice a výuku ...188 // 5.3 Místo uměleckých textů, zvláště čítanek // v komunikační a slqhové výchově ...191 // 5.4 Místo frazeologie v učebnicích ...194 // 5.5 Ostatní pomůcky ...195 // Závěr...198 // Prameny ...205 // Odborná literatura ...205 // Vybrané učebnice, cvičebnice a metodické příručky od 50. let ...216 // Učební plány - učební osnovy ...217 // Seznam použitých zkratek ...219 // Věcný rejstřík (výběrový) ...220

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC