Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(29) Půjčeno:58x 
BK
1. vyd.
Praha : Grada, 2005
339 s. : il. ; 25 cm

objednat
ISBN 80-247-1300-4 (váz.)
Expert (Grada)
Bibliografie na s. 321-333, rejstřík
Chování organizační - pojednání
Management - dovednosti manažerské - výklady populární
000057868
O autorech ...15 // Předmluva ...17 // 1 Management a organizační chování ...19 // 1.1 Integrální role managementu ...20 // 1.2 Management a organizace ...20 // 1.3 Cíle manažerů a organizací ...21 // 1.4 Efektivita organizace a produktivita ...22 // 1.5 Přístupy k organizačnímu chování a řízení ...22 // 2 Podstata organizačního chování ...25 // 2.1 Organizace jako soubor příbuzných disciplín ...26 // 2.2 Disciplíny teoretické ...27 // Organizační chování ...27 // Organizační teorie ...27 // 2.3 Disciplíny aplikované ...28 // Podniková personalistika ...28 // Systémy podnikového řízení ...29 // Organizační architektura ...29 // 3 Organizační cíle ...31 // 3.1 Funkce a podstata cílů organizace ...32 // Klasifikace cílů ...32 // Potřeba strategií ...34 // 4 Typologie strategií ...37 // 4.1 Modely chování retai li ngových firem na zahraničních trzích ...38 // Etnocentrická strategie ...38 // Polycentrická strategie ...39 // Geocentrická strategie ...39 // Synergická strategie ...39 // SWOT analýza ...41 // Zisk a efektivita ...43 // 4.2 Hodnoty a etika organizace ...45 // 5 Role manažera, podstata řízení a vedení lidí // 5.1 Vlastnosti a přednosti manažera // Manažerská pyramida // Přednosti úspěšného manažera .... Manažerská způsobilost // 5.2 Práce manažera // Uspořádání prostředí // Různorodost managementu // 5.3 Manažerské role // Mezilidské role // Informační role // // Rozhodovací role // Libovolné dělení aktivit // 5.4 Proč organizace potřebují manažery // Model chování generálních manažerů // Co dělá opravdový manažer // Četnost aktivit // 5.5 Modely manažerské práce a chování // Požadavky, omezení a volby // Flexibilita manažerské práce // Jak se manažeři skutečně chovají // Manažeři budoucnosti? // Deset klíčových strategií //
6 Manažerské chování a efektivita // Manažerské chování // Postoje manažerů k lidem // Předpoklady teorie X o lidské povaze Předpoklady teorie Y o lidské povaze // Manažerské strategie // Požadavky vyplývající ze situace // Použití přístupu teorie X // Prostředí pro japonskou teorii Z .... Manažerská/vůdcovská mřížka // Pět základních kombinací // Dva dodatečné styly // Rámec pro model chování ...Převažující manažerský styl ... Program rozvoje organizace // Manažerské systémy // Profil organizačních charakteristik Účinky jednotlivých systémů .. Management podle systému 4 .. Management by Objectives (MBO) // Cyklus aktivit MBO // Použití MBO // Hodnocení MBO // Kritika a omezení // Popularita MBO // Hodnotící schémata opírající se o MBO // 6.8 Řízení lidí // 6.9 Kultura managementu // 6.10 Základní manažerské filozofie // Ohledy, respekt a důvěra // Uznání a zásluhy // Zapojení a dostupnost // Slušné a poctivé jednání // Pozitivní jednání na individuálním základě // Důraz na konečný výsledek // Uspokojení zaměstnanců a zákazníků // 6.1 1 Výběr manažerského stylu // Zlaté pravidlo managementu // 6.12 Manažerské schopnosti // Důležitost efektivního managementu // Efektivita a schopnosti // Schopní a úspěšní manažeři // Měřítka efektivity // Ostatní kritéria efektivity // 6.13 Management času // Efektivita a aktivita // Potřeba rovnováhy // Kontrolní seznam manažera // 3-D model manažerského chování // Zdánlivá efektivita a osobní efektivita // 6.14 Osm stylů manažerského chování // Vhodný styl chování // Všeobecná kritéria manažerské efektivity // Přístup Americké manažerské asociace (AMA) // Rysy vůdce/velitele // Principy americké armády // Nejvyšší kontrolní úřad Spojených států a kritické faktory úspěchu //
7 Podstata vedení // 7.1 Smysl vedení // Důležitost vedení // Vedení a management // Rozdíly v postojích a vztazích s druhými Organizační rámec 7-S // 7.2 Manažerské vedení // // Symbolické vůdcovství // Vedoucí vztahy // Rozumná autorita nebo charisma // Dynamická forma chování // 7.3 Moc a vliv vedení // Vnímání vlivu podřízenými // Vodítko pro vybudování a užití moci // 7.4 Přístupy k vedení // 7.5 Přístup podle vlastností a zvláštních rysů // Hledání společných rysu vedení // Omezení přístupu podle zvláštních rysů // 7.6 Funkční nebo skupinový přístup // Funkce a odpovědnost vedení // 7.7 Vedení zaměřené na jednání // Výcvik k vedení // 7.8 Vedení jako kategorie chování // Ohledy a struktura // Supervizoři zaměření na zaměstnance a na produkci Hlavní rozměry manažerského vedení // 7.9 Styly vedení // Širší klasifikace stylů vedení // Sólový vedoucí a týmový vedoucí // Pozornost stylu vedení // 7.10 Kontinuum chování vedoucího // Čtyři hlavní styly vedení // Tři hlavní síly při rozhodování o typu vedení // 7.11 Situační přístup // Uposlechnutí zákona situace // Omezení // 7.12 Náhodné teorie vedení // Fiedlerův náhodný model // Vroomův a Yettonuv náhodný model // Vroomův a Jagův přepracovaný rozhodovací model Teorie cesta/cíl // 7.13 Transformační vedení // Části transformačního vedení // Vliv na ostatní // Transformační autokraté // Renesanční vedoucí // 7.14 Forma vedení „nikdo není nejlepší“ // 7.15 Různé styly na různých úrovních obchodu // 7.16 Správný vedoucí pro správnou situaci // 7.17 Vedení a organizační kultura // 7.18 Národní kulturní rozměry vedení // Stereotypizace chování vedoucích // Bariéry v legislativě // 7.19 Proměnné ovlivňující efektivitu vedení //
8 Jednotlivec a řízení jednotlivců // 8.1 Chování jednotlivců v organizaci // Základní stadia socializačního procesu // Osobnost člověka v organizaci // Motivy a potřeby // Postoje // Hodnoty // 8.2 Chování lidí v organizační struktuře // Neformální organizace a reálná moc // Formální organizace // 9 Proces učení, motivace a vnímání jednotlivců // 9.1 Význam motivace // Potřeby a očekávání v práci // 9.2 Přístupy k motivaci v práci // Motivace ekonomickými potřebami // Sociální přístup // Sebeaktualizace // Komplexně osobní přístup k motivaci // 9.3 Vliv na motivaci // Rozdíly mezi kulturami // 9.4 Motivační teorie // Maslowova teorie hierarchie potřeb // Alderferův modifikovaný model hierarchie potřeb // Herzbergova teorie motivace a hygieny // McClellandova motivační teorie úspěchu // Procesní teorie motivace // Vroomova teorie očekávání // Porterův a Lawlerův model očekávání Lawlerův revidovaný model očekávání Motivace znalostních pracovníků .. Motivační teorie spravedlnosti ...Teorie cíle // 10 Řízení skupin // 10.1 Význam a důležitost skupin // Definice skupiny // 10.2 Vlivy na pracovní chování // Skupinové hodnoty a normy // Důležitost týmové práce // Formální a neformální skupiny // Soudržnost skupiny a její výkon .... Rozvoj skupiny a její zralost // 10.3 Charakteristiky efektivní pracovní skupiny // Pochopení chování skupiny // Změna kultury skupiny // 10.4 Vztahy v rolích // Soubor rolí // Nesouběžnost rolí // Očekávání od rolí // 10.5 Konflikt rolí // Neslučitelnost role // Nejednoznačnost role // Přetížení role // Nevytížení role // Konflikt rolí a maticové organizace // 10.6 Stres v roli ...161 // Snížení počtu konfliktů a stresu v roli ...161 // Další vlivy na chování ...162 //
10.7 Členství v úspěšném týmu ...162 // Osm klíčových rolí v týmu ...162 // Podpora týmových a funkčních rolí ...163 // Revidovaný seznam týmových rolí ...163 // Hodnota a využití Belbinových týmových rolí ...164 // 11 Skupinové chování a procesy ...165 // 11.1 Analýza chování ve skupinách ...166 // Sociometrie ...166 // Analýza vzájemného působení ...166 // Úkolové a podpůrné funkce ...167 // 11.2 Dynamika skupiny ...167 // T-skupiny ...167 // 12 Faktory ovlivňující organizační systém podniku ...169 // 12.1 Prostředí a organizační systém podniku ...170 // 12.2 Strategie a organizační systém podniku ...171 // Obránce ...171 // Výzkumník (inovátor) ...172 // Analyzátor ...172 // Zpátečník ...172 // 12.3 Velikost podniku a organizační systém podniku ...174 // 12.4 Technologie a organizační systém podniku ...174 // 12.5 Vliv globální konkurence na řízení a na organizační strukturu podniku ...176 // Důsledky nedostatečné organizační struktury ...176 // 12.6 Význam firemních organigramů ...177 // Jak velký tým můžeme efektivně řídit? ...178 // Co je to skalární řetězec ...179 // 12.7 Budování efektivních organizací ...180 // Omyly v utváření strategií ...180 // Organizační kultura ...181 // Organizační fitness ...181 // Silem Killers ...182 // Vhodné organizační nástroje ...182 // 12.8 Digitální řízení ...183 // 13 Typy organizačních struktur a jejich členění ...187 // 13.1 Liniové (lineární) organizační struktury ...188 // 13.2 Štábní organizační struktury ...189 // Růst štábu ...189 // 13.3 Kombinované organizační struktury ...190 // Liniově štábní organizační struktury ...190 // Hospodářská střediska v liniově štábních strukturách ...194 // Cílově programové struktury ...195 //
Projektové organizační týmy ...196 // Maticové organizační struktury ...196 // 13.2 Funkční organizační struktury ...198 // 13.3 Výrobkové organizační struktury ...202 // 13.5 Ostatní účelové organizační struktury ...203 // Divizní organizační struktury ...203 // Výrobkové divizní organizační struktury ...204 // Uzemní (geografické) divizní struktury ...205 // Divizní organizační struktura podle zákazníků ...205 // Kombinování divizí a změny v divizích ...206 // 13.6 Strategické podnikatelské jednotky ...207 // Požadavky SBU na obsahovou náplň podnikatelských plánu v GE ...209 // 14 Řízení lidských zdrojů ...223 // 14.1 Pojetí a význam řízení lidských zdrojů ...224 // 14.2 Úkoly řízení lidských zdrojů ...224 // 14.3 Personální činnosti a jejich členění ...225 // Personální plánování ...226 // Získávání a výběr pracovníka ...227 // Rozmisťování pracovníků ...229 // Hodnocení pracovníků ...230 // Odměňování ...231 // Kolektivní vyjednávání ...235 // Péče o pracovníky ...235 // 15 Manažerská kontrola ...239 // 15.1 Preventivní kontrola ...240 // Získávání a výběr informací pro kontrolu ...240 // Ověřování správnosti získaných informací ...241 // Hodnocení kontrolovaných procesů ...241 // Závěry a návrhy opatření pro řídící subjekt ...241 // 15.2 Zpětná kontrola ...241 // 16 Zvyšování organizačního výkonu ...247 // 16.1 Povaha efektivity organizace ...248 // Účinnost a efektivita ...248 // Petersova a Watermanova studie ...248 // Hellerova studie ...248 // Charakteristiky „učící se“ organizace ...249 // McKinseyův rámec „7S“ ...249 // Parkinsonův zákon ...249 // Peterův princip ...250 // 16.2 Bojové hry jako strategický nástroj ...251 // Historie bojových her ...252 // Co je bojová hra? ...252 //
Situace, ve kterých mohou být bojové hry efektivní ...253 // Proč bojové hry fungují, když tradiční plánování selhává? ...253 // Ukázka simulace toku rozhodnutí ...254 // Co jsem si z bojových her odnesl? ...256 // Shrnutí ...256 // 16.3 Jak hledat schopné vůdce aneb o řízení ...257 // Vítězství emocionální inteligence ...257 // Neschopnost přináší ovoce? ...257 // Jak poznat toho správného ...258 // Je intuice metafyzická? ...258 // Jak se má chovat slušně vychovaný manažer ...260 // 17 Organizační rozvoj (změna, konflikt, kultura) ...263 // 17.1 Témata související s OR ...264 // 17.2 Podniková kultura ...265 // Úrovně kultury ...265 // Typy podnikové kultury ...265 // 17.3 Vlivy na rozvoj kultury ...267 // Historie ...267 // Primární funkce a technologie ...267 // Cíle ...267 // Velikost ...267 // Poloha ...267 // Management a personální obsazení ...268 // Prostředí ...268 // 17.4 Kulturní síť ...268 // 17.5 Význam kultury ...268 // Podnikové organizační klima ...269 // Charakteristické znaky zdravého podnikového prostředí ...269 // Jak zvyšovat angažovanost pracovníků ...269 // 17.6 Konfliktní situace v organizacích ...271 // Zdroje konfliktu ...272 // 17.7 Kulturní rozdíly mezi manažery z různých zemí ...273 // Francie ...273 // Německo ...274 // Itálie ...276 // Velká Británie ...278 // USA ...279 // Japonsko ...280 // 18 Rozvoj manažerské a organizační efektivity ...283 // 18.1 Organizační transformace jako funkce vývojové fáze vrcholového vedení . 284 // 18.2 Manažer pro transformační období ...290 // 18.3 Model navržený a používaný NASA (Spojené státy) ...296 // Nejvyšší kontrolní úřad Spojených státu a kritické faktory úspěchu ... 298 // Sběr informací ...300 // Rysy osobnosti ...301 // Emoční propojení ...301 //
Bezúhonnost ...301 // Dualita ...301 // Schopnost řídit nejistotu ...302 // Unikátní schopnost vyrovnávat tlaky ...302 // Znalosti ...302 // Obchodní znalosti // Organizační znalosti // 18.4 Vývoj globálních vedoucích // Odhad talentu // Proces vývoje // Výcvik // Transfery // Schopnost globálního vedení // Předběžná zjištěni // Srovnání zjištění se schopnostmi rozvoje managementu IMF // Programy a služby rozvoje vedení // Sedm kroku k lidskému vedení // Specifický profil top manažerů pro IT business // 19 Technologie a organizace ...313 // 19.1 Teoretické aspekty technologie ...314 // Nové technologie a organizace ...315 // Měření výkonu výrobních technologií ...315 // Co je nová technologie? ...316 // 19.2 Organizační změny, rozvoj a inovace ...318 // Literatura ...321 // Rejstřík

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC