Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.02.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6) Půjčeno:12x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Grada, 1996
455 s. : il.

objednat
ISBN 80-7169-211-5 (brož.)
Obsahuje grafy, tabulky, bibliografické citace, vysvětlivky, rejstřík
Podniky - řízení a organizace - příručky
000057914
ÚVOD 11 // 1. Založení podniku 17 // 1.1 Úvod 17 // 1.2 Činnosti související se založením podniku 21 // 1.3 Volba právní formy podniku 23 // 1.3.1 Hlavní kritéria rozhodování o volbě právní formy 24 // 1.3.2 Charakteristika nejdůležitějších právních forem podnikání 27 // 1.4 Postup při zakládání podniku 34 // 1.4.1 Živnosti 34 // 1.4.2 Postup založení obchodních společností 37 // 1.5 Zakladatelský rozpočet 39 // 2. Majetková a kapitálová výstavba podniku 45 // 2.1 Co rozumíme majetkovou strukturou podniku 45 // 2.2 Co to je kapitálová struktura podniku a na čem závisí 49 // 2.2.1 Vlastní kapitál je základem podnikání 49 // 2.2.2 Bez cizího kapitálu se obejde málokterý podnik 51 // 2.2.3 Co to je optimální kapitálová struktura 55 // 2.3 Rozvaha - obraz o majetkové a kapitálové struktuře podniku 58 // 2.4 Jak oceňujeme majetek podniku 59 // 2.5 Restrukturalizace podniku - cesta ke zvýšení jeho hodnoty 64 // 3. VÝNOSY, NÁKLADY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK 69 // 3.1 Vztah mezi výnosy, náklady a hospodářským výsledkem 69 // 3.2 Tržby 71 // 3.3 Náklady 76 // 3.3.1 Pojetí nákladů 76 // 3.3.2 Klasifikace nákladů 76 // 3.3.3 Evidence nákladů 78 // 3.3.4 Manažerské pojetí nákladů 79 // 3.3.5 Variabilní a fixní náklady 81 // 3.3.6 Nákladové funkce 84 // 3.3.7 Metody odhadu fixních nákladů (stanovení nákladových funkcí) 86 // 3.3.8 Plánování nákladů 92 // 3.3.9 Kalkulace nákladů 94 // 3.3.10 Rozpočty 118 // 3.3.11 Globální metody plánování a rozboru nákladů 1234. Zisk a vztahy mezi základními ekonomickými 127 // VELIČINAMI PODNIKU // 4.1 Úloha zisku v podnikání 127 // 4.2 Vztahy mezi ziskem, objemem výroby, cenou a náklady 128 // 4.3 Stanovení limitu variabilních a fixních nákladů a limitu ceny 134 // 4.4 Výběr optimální varianty 140 //
4.5 Stanovení bodu maximálního zisku 142 // 4.6 Provozní páka 144 // 5. INOVACE A MARKETING 149 // 5.1 Inovační procesy v podniku 149 // 5.1.1 Invence - inovace - imitace 149 // 5.1.2 Kvalitativní a kvantitativní stránka inovačního procesu 150 // 5.1.3 Efektivnost inovací 156 // 5.1.4 Organizační stránka inovačního procesu 157 // 5.2 Marketing 158 // 5.2.1 Podstata marketingu 15 8 // 5.2.2 Strategická východiska marketingového přístupu 158 // 5.2.3 Marketingový mix 164 // 5.2.4 Marketingová logistika 179 // 5.2.5 Podněcování odbytu (komunikační mix, propagace) 180 // 6. NÁKUP 185 // 6.1 Funkce, základní úkoly a klasifikace průmyslových výrob 185 // 6.1.1 Základní funkce a úkoly 185 // 6.1.2 Klasifikace a charakteristika průmyslových výrobků jako 188 // předmětu nákupu // 6.2 Nákupní marketingový mix 194 // 6.2.1 Informační a komunikační nákupní mix 194 // 6.2.2 Výrobkový nákupní mix a mix služeb 196 // 6.2.3 Cenový a kontraktační mix 197 // 6.2.4 Logistický a dodávkový mix 198 // 6.3 Organizace a řízení nákupních činností 200 // 6.3.1 Funkce a postavení nákupu 201 // 6.3.2 Vnitřní dělba práce v nákupu 204 // 6.4 Formy, metody a postupy při řízení nákupního procesu 204 // 6.4.1 Nákupní rozhodovací proces 206 // 6.4.2 Aktivity nákupu při realizaci nákupního procesu 208 // 6.4.3 Kreativita jako součást nákupního managementu 210 // 6.4.4 Komunikace jako dominantní předpoklad úspěšného nákupního 211 // marketingového managementu // 6.5 Nákupní výzkum trhu a volba dodavatele 213 // 6.5.1 Nákupní výzkum trhu 2136.5.2 Výběr dodavatele 214 // 6.5.3 Hledání nových nákupních příležitostí 216 // 6.6 Predikce budoucích potřeb 217 // 6.7 Manažerské aktivity při operativním řízení nákupu 223 // 6.7.1 Konkrétní manažerské aktivity 223 //
6.7.2 Základní komunikační aktivity s dodavatelem při operativním a taktickém řízení nákupu 224 // 6.7.3 Sledování a hodnocení výkonů dodavatele 225 // 6.8 Řízení zásob 227 // 6.8.1 Podstata, úkoly a nástroje řízení zásob 228 // 6.8.2 Optimalizace zásob 230 // 6.8.3 Stanovení pojistné zásoby 235 // 6.8.4 Praktická implementace modelu řízení zásob 236 // 6.8.5 Moderní přístupy к řízení zásob 239 // 6.9 Strategické řízení nákupu 244 // 6.9.1 Obsah a tvorba strategie nákupu 244 // 7. VÝROBA 255 // 7.1 Co rozumíme výrobou? 255 // 7.2 Co, jak a pro koho vyrábět 256 // 7.3 Plánování výroby 256 // 7.4 Výrobní kapacita 261 // 8. INVESTIČNÍ ČINNOST 273 // 8.1 Úvod 273 // 8.2 Makroekonomické a podnikové pojetí investic 273 // 8.2.1 Makroekonomické pojetí investic 273 // 8.2.2 Podnikové pojetí investic 274 // 8.3 Plánování investic a klasifikace investičních projektů 276 // 8.3.1 Plánování investic 276 // 8.3.2 Jak klasifikujeme investiční projekty 278 // 8.4 Klasifikace investic v podniku 279 // 8.5 Zdroje financování investic 280 // 8.6 Hodnocení efektivnosti investic 282 // 8.6.1 Podstata a postup 282 // 8.6.2 Určení kapitálových výdajů 283 // 8.6.3 Odhad budoucích peněžních příjmů 284 // 8.6.4 Určení podnikové diskontní míry 288 // 8.6.5 Výpočet současné hodnoty očekávaných 290 // peněžních příjmů (cash flow) // 8.7 Metody hodnocení efektivnosti investic 291 // 8.7.1 Metoda výnosnosti (ziskovosti, rentability) investic 292 // 8.7.2 Metoda doby splacení 294 // 8.7.3 Metoda čisté současné hodnoty 296 // 8.7.4 Metoda vnitřního výnosového procenta 297 // 8.7.5 Metoda volného cash flow 298 // 8.8 Porovnávání investičních variant 299 // 8.8.1 Výběr ze zaměnitelných, vzájemně se vylučujících variant 300 //
8.8.2 Výběry investičních možností - stanovení pořadí akcí 305 // 8.9 Investiční riziko 305 // 8.10 Portfolio 310 // 8.11 Investice do cenných papim 310 // 9. FINANCOVÁNÍ PODNIKU 317 // 9.1 Co rozumíme financováním a jaké jsou úkoly 317 // finančního managementu // 9.2 Jaké druhy financování podniku známe 319 // 9.3 Běžné (krátkodobé) financování 320 // 9.3.1 Jak určíme výši oběžného majetku 322 // 9.3.2 Věcné řízení oběžného majetku 326 // 9.3.3 Jakými způsoby financujeme oběžný majetek 327 // 9.3.4 Co je zdrojem krátkodobého financování 329 // 9.4 Řízení cash flow 329 // 9.4.1 Co to je cash flow a jaký má význam 329 // 9.4.2 Jak zjistíme cash flow 333 // 9.5 Finanční analýza - základ finančního řízení 336 // 9.5.1 Postup analýzy 337 // 9.5.2 Poměrové ukazatele a komparativní analýza 338 // 9.5.3 Trendová analýza 346 // 9.5.4 Pyramidová soustava finančních ukazatelů 347 // 9.6 Finanční plánování 349 // 9.7 Finanční řízení za krize podniku 350 // Jak finanční restrukturalizací zvýšit hodnotu firmy - případová studie 352 // 10. SDRUŽOVÁNÍ PODNIKŮ, INTERNACIONALIZACE PODNIKOVÝCH ČINNOSTÍ. SPOLEČNÉ A NADNÁRODNÍ PODNIKY 361 // 10.1 Sdružování podniků 361 // 10.1.1 Koncentrace a kooperace 361 // 10.1.2 Fúze a akvizice 365 // 10.1.3 Strategické aliance 367 // 10.2 Internacionalizace podnikových činností 368 // 10.3 Společné a nadnárodní podniky 372 // 10.3.1 Společné podnikání bez kapitálové spoluúčasti 372 // 10.3.2 Společné podnikání s kapitálovou spoluúčastí 373 // 10.3.3 Joint ventures (podniky sc zahraniční majetkovou účastí) 376 // 10.3.4 Nadnárodní podniky 378 //
11. ROZBORY PODNIKOVÉ ČINNOSTI. CONTROLLING. INTERNÍ AUDIT 381 // 11.1 Rozbory podnikové činnosti 381 // 11.1.1 Ukazatel jako odraz ekonomického procesu 381 // 11.1.2 Kombinované ukazatelové soustavy 382 // 11.1.3 Srovnávání ekonomických ukazatelů 385 // 11.2 Controlling 388 // 11.3 Interní audit 392 // 11.3.1 Podstata interního auditu 392 // 11.3.2 Rozdíly mezi interním a externím auditem 397 // 11.3.3 Vnitřní podniková kontrola a interní audit 399 // 11.3.4 Controlling a interní audit 401 // 11.3.5 Risk management a interní audit 401 // 11.3.6 Self auditing 402 // 11.3.7 Outsourcing 402 // 11.3.8 Typy interního auditu 403 // 11.3.9 Výbor pro audit 404 // 12. SANACE A ZÁNIK PODNIKU 407 // 12.1 Sanace 407 // 12.2 Zánik podniku 414 // 12.2.1 Vymezení základních pojmů 414 // 12.2.2 Zrušení a zánik obchodních společností 415 // 12.2.3 Zrušení a zánik akciové společnosti bez likvidace 416 // 12.2.4 Likvidace společnosti 419 // 12.2.5 Prohlášení konkurzu 422 // Vysvětlivky 433 // Rejstřík // 447

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC