Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.04.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12) Půjčeno:36x 
BK
1. vyd.
Praha : Akademie múzických umění : Nakladatelství Lidové noviny, 2007
827 s., [24] s. barev. obr. příl. : il., portréty ; 28 cm

ISBN 978-80-7331-091-2 (Akademie múzických umění ; váz.)
ISBN 978-80-7106-898-3 (Nakladatelství Lidové noviny ; váz.)
angličtina
Obsahuje fotografie, slovník vybraných pojmů
Bibliografie na s. [753]-759, bibliografické odkazy, rejstříky
Film - dějiny - přehledy a fotografie
Kinematografie - dějiny - přehledy a fotografie
000058794
Úvod k českému vydání Síla filmu a moc kinematografie 5 // Předmluva 7 // Úvod / Dějiny filmu a jakým způsobem jsou napsané 9 // Proč nás zajímají staré filmy? 9 // Co dělají filmoví historici? Otázky a odpovědi 10 / Dějiny filmu jako popis o vysvětlení 11 / Důkazy 12 / Výklad minulosti: základní přístupy 13 / Výklad minulosti: uspořádání důkazů 13 10 // Náš přístup k filmovým dějinám Historie jako příběh 17 15 // Odkazy 18 // I Raná kinematografie 19 // 1 Vynález filmu a počátky kinematografie, 1880-1904 21 // Vynález filmu Předpoklady pro vznik pohyblivých obrazů 22 / Nejvýznamnější předchůdci pohyblivých obrazů 23 / Mezinárodní charakter vynálezu 24 22 // Rané filmování a promítání Cestopisné filmy, aktuality a hrané filmy 29 / Vytváření přitažlivého programu 29 29 // Rozšíření filmu ve světě: některé charakteristické příklady 30 // Rozvoj francouzského filmového průmyslu 31 // // Anglie a brightonská škola 33 / Spojené státy americké: konkurence a Edisonovo znovuvzkříšení 35 // Poznámky a otázky 39 // Identifikace a uchování raných filmů 39 / Oživení zájmu o raný film: brightonská konference 40 // Odkazy 40 / Další literatura 40 // 2 Mezinárodní expanze filmu, 1905-1912 41 // Filmová produkce v Evropě 42 // Francie: Pathé versus Gaumont 42 / Itálie: růst díky podívané 43 / Dánsko: Nordisk a Ole Olsen 44 / Jiné země 45 // Boj o
expanzi amerického filmového průmyslu 45 // Nástup nickelodeonů 45 / The Motion Picture Patents Company versus nezávislí 47 / Společenské tlaky a autocenzura 48 / Nástup dlouhého hraného filmu jako hlavního programu 49 / Hvězdný systém 49 / Filmaři se přesouvají do Hollywoodu 50 // Jak vyprávět srozumitelně 51 // Rané pokusy o klasické vyprávění 51 // Mezinárodní styl 59 // // Poznámky a otázky 61 // Význam D. IV. Griffitha pro rozvoj filmového stylu 61 // Odkazy 62 / Další literatura 62 // 3 Národní kinematografie, klasický Hollywood a první světová válka, 1913-1919 63 // Převzetí světového trhu Amerikou 64 // Vzestup národních kinematografií 65 // Německo 65 / Itálie 67 / Rusko 68 // Francie 70 / Dánsko 71 / Švédsko 72 // Klasický hollywoodský film 76 // Začíná utváření velkých studií (Majors) 76 / Kontrola filmové tvorby 76 / Filmová tvorba v Hollywoodu 10. let 78 // // Filmy a filmaři 80 / Americká animace na montážní lince 84 // Země s menší filmovou produkcí 85 // Poznámky a otázky 87 // Pokračující objevování 10. let 87 // Odkazy 88 / Další literatura 88 // II Pozdní éra němého filmu, 1919-1929 89 // 4 Francie ve 20. letech 91 // Francouzský filmový průmysl po první světové válce Konkurence z dovozu 92 / Nejednotnost uvnitř filmového průmyslu 92 / Zastaralé produkční zázemí 93 91 // Hlavní poválečné žánry 93 // Francouzský impresionismus Vztah
impresionistu к filmovému průmyslu 94 // Chronologický přehled francouzského impresionistického filmu 95 // Impresionistická teorie 97 / Formální rysy impresionismu 98 // Konec francouzského impresionismu Filmaři jdou svými vlastními cestami 105 / Problémy ve filmovém průmyslu 105 104 // Poznámky a otázky Francouzská impresionistická teorie a kritika 106 / Restaurování Napoleona 106 106 // Odkazy 108 / Další literatura 108 // 5 Německo ve 20. letech 109 // Situace v Německu po první světové válce 109 // Žánry a styly německého poválečného filmu Výpravné filmy 111 / Německé expresionistické hnutí 112 110 // Chronologický přehled německého expresionistického filmu 112 // Kammerspiel 117 / Německé plmy v zahraničí 118 // Významné změny od poloviny do konce 20. let Technologická modernizace německých studií 119 / Konec inflace 120 118 // Konec expresionistického hnutí 121 // Nová věcnost 122 // // Export a klasický styl 125 // Poznámky a otázky 126 // Nemecký film a německá společnost 126 / Expresionismus, nová věcnost a jiná umění 126 // Odkazy 126 / Další literatura 126 // 6 Sovětský film 20. let 127 // Těžkosti válečného komunismu, 1918-1920 128 // Obnova během nové ekonomické politiky, 1921-1924 131 // Zvýšená státní kontrola a montážní škola, 1925-1930 132 // Změny ve filmové výrobě 132 / Vliv konstruktivismu 133 / Nová generace: filmaři montážní školy 134
Chronologický přehled sovětské montážní školy 136 // Teoretické práce tvůrců montážní školy 137 / Forma a styl sovětské montáže 138 // Další sovětské filmy 147 // První pětiletka a konec montážní školy 147 // Poznámky a otázky 148 // Filmová výroba a státní politika: komplikovaná historie 148 / Kulešovův efekt 149 / Ruští formalisté a kinematografie 14-9 // Odkazy 150 / Další literatura 150 // 7 Pozdní éra němého filmu v Hollywoodu, 1920-1928 151 // Řetězce kin a struktura průmyslu 152 // Vertikální integrace 152 / Filmové paláce 153 / Velká trojka a Malá pětka 153 // Sdružení amerických filmových producentů a distributorů (MPPDA) 154 // Studiová tvorba 155 // Stylové a technologické změny 155 / Velkorozpočtové filmy 20. let 157 / Nové investice a kasovní trháky 160 / Žánry a režiséři 161 // // Zahraniční filmaři v Hollywoodu 166 // Filmy pro afroamerické publikum 170 // Animované filmy v programech kin 171 // Poznámky a otázky 174 // Znovuobjevení Bustera Keatona 174 // Odkazy 174 / Další literatura 174 // 8 Mezinárodní trendy ve 20. letech // 175 // „Film Europe" Poválečné nepřátelství mizí 176 / Konkrétní kroky ke spolupráci 176 / Krátkodobý úspěch 177 175 // „Mezinárodní styl" Míšení stylistických postupů 178 / Carl Theodor Dreyer: evropský režisér 179 178 // Filmové experimenty mimo hlavní proud Abstraktní animace 181 181 // // Dada filmy 185 //
Surrealismus 186 / Cinéma pur 187 / Lyrické dokumentární filmy: symfonie města 189 / Experimentální hrané filmy 190 // Dokumentární filmy získávají na důležitosti 192 // Komerční kinematografie mezinárodně Japonsko 194 / Velká Británie 195 / Itálie 195 / Několik zemí s menší filmovou produkcí 196 194 // Poznámky a otázky Různé verze klasických němých filmů 198 198 // Odkazy 198 / Další literatura 198 // III Vývoj zvukového filmu, 1926-1945 199 // 9 Nástup zvuku 201 // Zvuk ve Spojených státech amerických Warner Bros. a Vitaphone 202 / Zvuk na filmu je přijat 202 / Zvuk a filmová tvorba 203 202 // // Německo vyzývá Hollywood Dělení mezinárodního koláče 208 / Rané zvukové období v Německu 209 208 // Sovětský svaz na své vlastní cestě ke zvukovému filmu 212 // Mezinárodní přijetí zvuku Francie 214 / Velká Británie 215 / Japonsko 216 / Zavádění zvukové technologie do kin ve světě 218 / Překonávání jazykové bariéry 218 214 // Poznámky a otázky Filmoví tvůrci na počátku zvuku 219 / Zvuk a revize filmové historie 219 219 // Odkazy 220 / Další literatura 220 // 10 Hollywoodský studiový systém, 1930-1945 221 // Nová struktura filmového průmyslu 222 // Velká pětka 222 // // Malá trojka 224 / Nezávislí 226 // Uvádění filmů ve 30. letech 226 // Další hollywoodské inovace 227 // Zvukový záznam 227 / Pohyby kamery 228 / Technicolor 229 / Triky 229 / Stylizace filmového
obrazu 231 // Významní režiséři 232 // Starší generace 232 // // Noví režiséři 236 / Noví emigrantští režiséři 236 // Žánrové novoty a přeměny 237 // Muzikál 237 / Ztřeštěná komedie 238 / Horor 239 / Společenskokritické filmy 24-0 / Gangsterský film 241 / Film noir 242 / Válečné filmy 243 // Animace a studiový systém 244 // Poznámky a otázky 246 // Spory 0 Orsona Wellese 246 // Odkazy 246 / Další literatura 246 // 11 Další studiové systémy 247 // Quota quickies a tlaky válečné doby: britská studia 247 // Růst britského filmového průmyslu 248 / Exportní úspěchy 249 / Thrillery Alfreda Hitchcocka 250 / Krize a zotavení 251 / Důsledky války 252 // Inovace uvnitř systému: studiový systém v Japonsku 254 // Populární film 30. let 255 / Válka v Pacifiku 257 // // Indie: průmysl založený na hudbě 264 // Velmi roztříštěný byznys 264 / Mytologické, sociální a náboženské 265 / Nezávislí oslabují systém 265 // Čína: film zajatý mezi levicí a pravicí 266 // Poznámky a otázky 267 // Znovuobjevená japonská kinematografie 267 // Odkazy 268 / Další literatura 268 // 12 Film a stát: Sovětský svaz, Německo a Itálie, 1930-1945 269 // Sovětský svaz: socialistický realismus a druhá světová válka Filmy raných 30. let 270 / Doktrína socialistického realismu 270 / Hlavní žánry socialistického realismu 271 270 // // Sovětský film v čase války 27b // Německá kinematografie
za nacismu Nacistický režim a filmový průmysl 279 / Filmy nacistického období 279 / Důsledky nacistického filmu 283 278 // Itálie: propaganda versus zábava Tendence filmového průmyslu 284 / Zábavný film 285 / Nový realismus? 287 284 // Poznámky a otázky Případ Leni Riefenstahlové 289 289 // Odkazy 290 / Další literatura 290 // 13 Francie: poetický realismus, Lidová fronta a okupace, 1930-1945 291 // Průmysl a filmová tvorba ve 30. letech Produkční problémy a umělecká svoboda 292 / Fantazijní film a surrealismus: René Clair, Pierre Prévert a Jean Vigo 292 / Kvalitní studiová tvorba 29Z / Emigranti ve Francii 295 / Každodenní realismus 29b 292 // Poetický realismus Prokletí milenci a atmosférotvorné prostředí 297 / Tvořivé úsilí Jeana Renoira 299 / Další tvůrci 301 297 // Krátká mezihra: Lidová fronta 301 // // Filmová tvorba v okupované a vichistické Francii Situace ve filmovém průmyslu 305 / Filmy období okupace 307 305 // Poznámky a otázky Obnovený zájem o Lidovou frontu 310 310 // Odkazy 310 / Další literatura 310 // 14 Levicový, dokumentární a experimentální film, 1930-1945 311 // Rozmach politického filmu Spojené státy americké 312 / Německo 313 / Belgie a Nizozemsko 314 / Velká Británie 314 / Mezinárodní levicový film v pozdních 30. letech 315 312 // 16 Poválečná evropská kinematografie: neorealismus a jeho kontext, 1945-1959 // 361 // Poválečný kontext 361 // Filmový průmysl a
filmová kultura 362 // Západní Německo: „Papas Kino" 362 / Odpor proti zásahům Spojených států amerických 363 / Umělecký film: návrat modernismu 365 // Itálie: neorealismus a následující období 367 // Italské jaro 367 // Neorealismus: chronologický přehled událostí a vybraných děl 368 // Depnice neorealismu 370 // // // Nad rámec neorealismu 374 // // Španělský neorealismus? 377 // Poznámky a otázky 379 // Polemiky kolem neorealismu 379 // Odkazy 380 / Další literatura 380 // 17 Poválečná evropská kinematografie: Francie, Skandinávie a Velká Británie, 1945-1959 381 // Francouzská kinematografie v poválečné dekádě 381 // Průmysl se zotavuje 381 // // Tradice kvality 384 / Návrat starších režisérů 386 / Noví nezávislí režiséři 390 // // Skandinávské obrození 392 // Anglie: kvalita a komedie Problémy ve filmovém průmyslu 394 / Literární dědictví a excentričnost 395 / Úspěch v zahraničních artkinech 398 394 // Poznámky a otázky Poválečná francouzská filmová teorie 398 / Revival Powella a Pressburgera 399 398 // Odkazy 4 00 / Další literatura 4 00 // // Barevná obrazová příloha // 20 Nové vlny amladé kinematografie, 1958-1967 453 // Nové potřeby průmyslu 453 // Formální a stylistické trendy 454 // Francie: nová vlna a nový film Nová vlna 457 457 // Chronologický přehled hlavních premiér nového francouzského filmu a nové vlny 458 // // Nový film: Levý břeh
463 // Itálie: mladý film a spaghetti westerny 466 // Velká Británie: kinematografie kuchyňského dřezu 469 // Mladý německý film 471 // Nový film v Sovětském svazu a ve východní Evropě Mladý film v Sovětském svazu 472 / Nové vlny ve východní Evropě 475 472 // // Japonská nová vlna 483 // Brazílie: cinema nôvo 486 // Poznámky a otázky Cenzura a francouzská nová vlna 490 / Nová filmová teorie 490 490 // Odkazy / Další literatura 492 // 21 Dokumentární a experimentální film v poválečné éře, 1945 až polovina 60. let 493 // К osobnímu dokumentu Novátorské trendy 494 / The National Film Board a Free Cinema 496 / Francie: autorské dokumenty 497 / Jean Rouch a etnografický dokument 498 494 // Direct cinema 499 // // Spojené státy americké: Drew a kolegové 501 / Direct cinema ve dvojjazyčné Kanadě 502 / Francie: cinéma vérité 503 // Experimentální a avantgardní film // // Abstrakce, koláž a osobní výraz 509 // // Úspěch a nové ambice 517 / Underground a expanded cinema 518 // Poznámky a otázky 524 // Psaní dějin poválečné avantgardy 524 // Odkazy 525 / Další literatura 526 // V Od 60. let к současnému filmu 527 // 22 Pád a nový vzestup Hollywoodu, 1960-1980 529 // 60. léta: krize filmového průmyslu 530 // Krize studií 530 / Styly a žánry 531 / Úpravy klasického hollywoodského stylu 532 / Kdo je publikum a co chce 533 // // Nový Hollywood: od konce 60. let ke konci 70. let 535
// К americkému uměleckému filmu 536 / Hollywood narazil na zlatou žílu 538 // // Návrat trháků 51*1 / Aktualizovaný Hollywood 5A2 // // Scorsese jako syntéza 548 // Příležitosti pro nezávislé 549 // Poznámky a otázky 552 // Americký režisér jako superhvězda 552 / Uvědomování si důležitosti filmu a jeho ochrana 553 / Exploatační filmy a znalci „divných filmu’ 553 // Odkazy 554 / Další literatura 554 // 23 Politickokritický film 60. a 70. let 555 // Politický film ve třetím světě 556 // Revoluční snahy 557 / Politické žánry a styl 558 / Latinská Amerika 558 // // Africký film 568 / Čína: film a velká proletárská kulturní revoluce 571 // Politický film v prvním a druhém světě 573 // Východní Evropa a Sovětský svaz 573 / Politický film na Západě 577 // // // Poznámky a otázky // 598 // Definovaní revolučního filmu třetího světa 598 / Filmová věda a nová teorie filmu 598 // Odkazy 599 / Další literatura 600 // 24 Dokumentární aexperimentální film od konce 60. let 601 // Dokumentární film 602 // Direct cinema a jeho odkaz 602 // // Syntetizace dokumentárních technik 605 / Otázka dokumentární aktuálnosti 607 / Dokumentace sociálních otřesů a nespravedlnosti 609 / Filmový dokument ve věku televize 610 // Od strukturalismu к pluralismu v avantgardním filmu 611 // Strukturální film 612 // // Reakce na strukturální film a jeho alternativy 618 / Nové fúze 624
// Poznámky a otázky 626 // Znovupromýšlení dokumentárního filmu 626 / Idea struktury 626 / Avantgarda a postmodernismus 627 // Odkazy 627 / Další literatura 628 // 25 Nové kinematografie a nové směry: Evropa a Sovětský svaz od 70. let 629 // Západní Evropa 630 // Průmyslová krize 630 // // Oživení uměleckého filmu: směrem к větší přístupnosti 634 // // Zastavený obraz 643 // Východní Evropa a SSSR 648 // Východní Evropa: od reformy к revoluci 648 / Sovětský svaz: definitivní obleva 652 // Poznámky a otázky 657 // Nový německý film 657 // Odkazy 658 / Další literatura 658 // 26 Za hranicemi průmyslového Západu: Latinská Amerika, asijsko-pacifická oblast, Střední východ a Afrika od roku 1970 659 // Ze třetího světa к rozvojovým zemím 660 // // Latinská Amerika: přístupnost a úpadek Brazílie 662 / Argentina a další země 663 / Mexiko 664 / Kuba a kinematografie ostatních levicových zemí 665 662 // Indie: masová produkce a umělecký film Paralelní film 667 / Mimo paralelní film 669 / Koprodukce, „mezinárodní režiséři" a nový politický film 670 666 // Japonsko Nezávislí filmaři: neuctivá generace 671 / 90. léta: zklamaná očekávání a nový přiliv talentů 673 671 // Chronologický přehled filmů Páté generace 675 // Pevninská Čína: Pátá generace a dále Pátá generace 676 / Šestá generace a ilegální filmy 677 675 // Nové kinematografie ve východní Asii Filipíny
679 / Hongkong 681 / Tchaj-wan 686 679 // // Jižní Korea 689 // Austrálie a Nový Zéland Austrálie 690 / Nový Zéland 693 690 // Filmová tvorba na Středním východě Izrael 694 / Egypt 695 / Turecko 696 / Irák a Írán 696 694 // Africký film Severní Afrika 699 / Subsaharská Afrika 700 / 90. léta 702 699 // Poznámky a otázky Jak nasadit Pinochetovi psí hlavu 703 / Vyprávění ve filmu třetího světa 703 703 // Odkazy 701* / Další literatura 70K // VI Kinematografie v éře elektronických médií 705 // 27 Americká kinematografie azábavní průmysl, 80. léta a poté 707 // Hollywood, kabelová televize a videokazeta 708 // Koncentrace a konsolidace ve filmovém průmyslu 709 // Nejvýznamnější globální mediální společnosti a hlavní holdingy v roce 2002 710 // Mentalita megafilmů 711 / Celkový součet 712 / Nejlepší tvůrčí týmy 713 / Nové zdroje příjmů 714 / Megaplexy: nová tvář uvádění 715 // Umělecké tendence 716 // Forma a styl 716 / Režiséři: smíření s megafilmy 716 // // Žánry 720 // Nový věk nezávislého filmu 722 // Systémy podpory 722 / Umělecké nezávislé filmy 72b / Nezávislé filmy mimo Hollywood 724 / Retrohollywoodštínezávislí 727 // Digitální film 728 // // Poznámky a otázky 731 // Videoverze 731 / George Lucas: je film mrtvý? 731 // Odkazy 732 / Další literatura 732 // 28 Směřováníke globální filmové kultuře 733 // Hollyworld? 734 // Mediální konglomeráty 73b
/ Kooperace a koopce 735 // // Bitvy o GATT 737 / Multiplexováníplanety 737 // Regionální aliance a nový mezinárodní film 738 // Evropa a Asie se snaží soutěžit 738 / Mediální impéria 739 / PolyGram: evropská Major? 739 / Globální filmy z Evropy 7b0 // // Východní Asie: regionální aliance a globální snahy 7b2 // Diaspory a globální duše 743 // Festivalový okruh 744 // // Globální subkultury 747 // Videopirátství: účinný distribuční systém? 7b7 / Subkultury fanoušků: přivlastňování filmů 747 // Digitální konvergence 749 // Internet jako filmový billboard 7b9 / Digitální filmová tvorba od scénáře к plátnu 7b9 // Poznámky a otázky 751 // Akira, Gundam, Sailor Moon a jejich přátelé 751 / Auteuři na webu 752 // Odkazy 752 / Další literatura 752 // Bibliografie 753 // Slovník vybraných pojmů 760 // Ediční poznámka 767 // Výběrový jmenný rejstřík 769 // Rejstřík filmů 789
(OCoLC)190778497
cnb001753340

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC