Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
3 (hodnocen1 x )
(30.5) Půjčeno:366x 
BK
EB
2., rozš. a aktualiz. vyd., [V nakl. Grada] vyd. 1.
Praha : Grada, 2007
322 s. : il. ; 25 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-1821-7 (váz.)
ISBN 978-80-247-6981-3 (online ; pdf)
Pedagogika
Dotisk 2008, 2011, 2013
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Popsáno podle tištěné verze
000071688
Úvod 9 // I. ČÁST DIDAKTIKA A JEJÍ PŘEDMĚT // 1. Předmět didaktiky 13 // 1.1 Problémy předmětu didaktika 13 // 1.2 Didaktika ve struktuře vědního pole 15 // 1.3 Vztah didaktiky a oborových didaktik 18 // 1.4 Metody didaktických výzkumů 19 // Základní literatura 24 // II. ČÁST V ZDĚLÁNÍ V DIDAKTICKÉM SYSTÉMU // 2. Vzdělání v didaktickém systému 27 // 2.1 Vzdělání, jeho cíle a pojetí 27 // 2.2 Historickovývojové proměny cílů, obsahů a funkce vzdělání 29 // 2.3 Teorie formálního a teorie materiálního vzdělání 40 // 2.4 Vzdělání elementární a vzdělání všeobecné 43 // 2.5 Vzdělání základní 46 // 2.6 Vztah vzdělání všeobecného a odborného jako kulturní problém 47 // 2.7 Technologické vzdělání - součást komplexního pojetí vzdělání všeobecného . 49 // 2.8 Význam vzdělanosti a perspektivní trendy vzdělávacích koncepcí na přelomu tisíciletí 54 // 2.9 Základní typy vzdělávání v podmínkách učící se a globalizující se společnosti 67 // Základní literatura 69 // 3. Učivo a jeho výběr 71 // 3.1 Jak se obsah vzdělávání stává učivem? 71 // 3.2 Reformy vzdělávacích obsahů a didaktické teorie 71 // 3.2.1 Překonávání poznatkového encyklopedizmu a poznatkové roztříštěnosti 72 // 3.2.2 Modernizace vzdělávacích obsahů 74 // 3.2.3 Kurikulámí teorie a reformy kurikula 77 // 3.3 Alternativní a inovační koncepce 81 // Základní literatura 82 // 4. Uspořádání učiva v pedagogických dokumentech 85 // 4.1 Učební plány 85 // 4.1.1 Tvorba učebního plánu jako etapa didaktické transformace 85 // 4.1.2 Uspořádání učiva v učebních plánech 86 // 4.1.3 Učební plán působí jako celek 91 // 4.2 Učební osnovy 92 // 4.2.1 Tvorba učební ch osnov j ako další rovina didaktické transformace 92 // 4.3 Kurikulámí dokumenty 97 //
4.4 Rámcové vzdělávací programy 100 // Základní literatura 101 // 5. Učebnice v multimediálním systému didaktických prostředků 103 // Základní literatura 108 // III. ČÁST VYUČOVACÍ PROCES // 6. Vyučováníjako celistvý proces // 6.1 Vyučování a různé teorie jeho výkladu 111 // 6.2 Struktura celistvého procesu vyučování 118 // 6.3 Funkce cíle v procesu vyučování 119 // 6.3.1 Konkretizace cílů vyučování 120 // 6.3.2 Kategorie cíle a řízení procesu učení 121 // 6.3.3 Kategorie cíle v systému vztahů vyučovacího procesu 124 // 6.4 Vzájemný vztah učitele a žáků ve vyučování 130 // Základní literatura 134 // 7. Osvojování vědění a organizace procesu učení žáků 135 // 7.1 Didaktická transformace učiva v činnosti učitele 135 // 7.2 Činnostní a zkušenostní orientace vyučování 138 // 7.3 Osvojování pojmových systémů ve vyučování a jejich používání 143 // 7.3.1 Osvojování nového vědění I44 // 7.4 Problémové situace a rozvíjení tvořivosti žáků 156 // 7.4.1 Problémové situace ve vyučování 156 // 7.4.2 Rozvíjení tvořivosti žáků 161 // 7.4.3 Náleží také pamětní učení do moderního procesu vyučování? 164 // 7.5 Vytváření dovedností v procesu vyučování 166 // 7.6 Komunikativní a emocionálně motivační dimenze vyučování 170 // 7.7  Hodnocení jako nedílná součást procesu vyučování 176 // Základní literatura 180 // 8. Vyučovací metody 181 // 8.1 Pojem metoda, historický vývoj vyučovacích metod 181 // 8.2 Metody v celistvém pojetí vyučovacího procesu 182 // 8.3 Klasifikace vyučovacích metod, jejich výběr a funkce 184 // 8.4 Charakteristika vybraných vyučovacích metod // 8.4.1 Metody slovní // 8.4.2 Metody názorně demonstrační // 8.4.3 Metody praktických činností žáků // 8.4.4 Hra jako vyučovací metoda //
8.5 Metody opakování a procvičování vědomostí a dovedností // 8.6 Systém vyučovacích metod // 8.7 Metody diagnostické a klasifikační // 8.7.1 Metoda systematického pozorování // 8.7.2 Ústní a písemné zkoušky // 8.7.3 Hodnocení složitých výkonů žáků // 8.7.4 Didaktické testy // 8.7.5 Klasifikační metody // 8.7.6 Stanovení standardů // Základní literatura // 9. Organizační formy vyučování // 9.1 K vývoji organizačních forem vyučování // 9.2 Frontální vyučování v systému vyučovacích hodin // 9.2.1 Formy organizace procesu učení žáků ve vyučovací hodině // 9.3 Skupinové a kooperativní vyučování // 9.4 Individualizace a diferenciace v procesu vyučování // 9.4.1 Individualizované vyučování // 9.4.2 Diferenciace v procesu vyučování // 9.5 Organizační formy vyučování v rozličných prostředích // 9.5.1 Exkurze // 9.6 Uplatňování různých organizačních forem vyučování při realizaci projektů a integrovaných učebních celků // 9.6.1 Projektové vyučování // 9.6.2 Integrované učební celky a organizační formy vyučování // 9.7 Domácí učební práce žáků // 9.8 Cesty k pružnému a variabilnímu systému organizačních forem a metod vyučování // 9.8.1 Otevřené vyučování // Základní literatura // 10. Didaktické prostředky v procesu vyučování // 10.1 Učební pomůcky a multimediální systém // 10.2 Programované učení a vyučování, jeho technické prostředky // 10.3 Moderní didaktická technika ve vyučování // 10.3.1 Využívání počítačůjako interaktivních systémů // Základní literatura 257 //
11. Závěrem - didaktika v systému širších souvislostí 259 // Přílohy 261 // Seznam poznámek, tabulek, grafů a schémat 279 // Literatura 281 // Rejstřík věcný 309 // Rejstřík jmenný 317
(OCoLC)137330500
cnb001712475

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC