Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10.5) Půjčeno:105x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2004
156 s. : il.

objednat
ISBN 80-7042-694-2 (brož.)
Obsahuje tabulky, úvod, přílohy, anglické resumé
Bibliografie na s. 125-133
Školství - Česko - studie
Učitelé - kompetence profesní - studie
Učitelství - Česko - studie
000074704
OBSAH // ÚVOD 5 // 1. PROBLEMATIKA UČITELSTVÍ NA PRAHU 21. STOL. 8 // 1.1. Lidské učení a učitelé včera, dnes a zítra ... 8 // 1.2. Vznik profese učitelů ... 9 // 1.2.1. Poslání a profesní role soudobých učitelů ... 10 // 1.2.2. Další vzdělávání a rozvíjení tvořivosti učitelů ... 13 // 1.2.3. Sociální status a pracovní podmínky učitelů ... 13 // 1.2.4. Evropská dimenze vzdělávání ... 15 // 1.3. Základní informace o školské a vzdělávací soustavě ČR ... 16 // 1.3.1. Vzdělávací soustava v České republice ... 17 // 1.3.2. Školská správa a samospráva ... 22 // 2. VÝCHODISKA, CÍLE A METODY VÝZKUMU ... 25 // 2.1. Výchozí situace ... 25 // 2.2. Problémové pole a stav jeho řešení ... 25 // 2.3. Koncepce a teorie výzkumu ... 26 // 2.4. Cíle a východiska výzkumu ... 27 // 2.5. Organizace a metody výzkumu ... 28 // 2.6. Techniky sběru dat ... 29 // 2.7. Charakteristika výzkumného inštrumentária ... 30 // 2.8. Průběh výzkumu ... 31 // 2.8.1. Charakteristiky výzkumných souborů ... 31 // 2.8.2. Celkové pracovní zatížení a jiné pracovní podmínky učitelů 35 // 3. HLAVNÍ VÝSLEDKY VÝZKUMU V ČESKÉ REPUBLICE 40 // 3.1. Struktura, proporce a rozbor profesních činností učitelů ... 40 // 3.2. Kritický rozbor a hodnocení dosažených výsledků výzkumu ... 47 // 3.3. Rozbor vybraných úspěšných vyučovacích hodin ... 49 // 3.4. Rozbor vybraných neúspěšných vyučovacích hodin ... 53 // 3.5. Pohled na profesní aktivity očima respondentů vyplňujících dotazník pro učitele ... 60 // 3.6. Jak vidí školu a učitelství sami učitelé. Přednosti, nedostatky a stresy současné učitelské profese ... 62 // 3.7. Hlavní závěry výzkumu učitelské profese ve střední Evropě ... 70 // 3.8. Perspektivy učitelů (návrhy reforem) ... 71 //
3.9. Kvalifikační náročnost profesních činností učitelů a dalších pedagogických pracovníků ... 72 // 3.10. Řízení škol a vzdělávání jako optimalizace lidského učení ... 78 // 4. STANDARDY UČITELSKÉ KVALIFIKACE ... 80 // 4.1. Vymezení základních pojmů ... 84 // 4.2. Standard učitelské kvalifikace se zaměřením na osobnost učitele ... 88 // 4.2.1. Předpoklady a způsobilosti učitelské profese pro výchovu hodnotových orientací (tzv. výchova v užším slova smyslu) ... 93 // 4.3. Standard učitelské kvalifikace pro obory učitelství 2. stupně základní školy a střední školy (zejména se zaměřením na pedagogickou přípravu) ... 95 // 4.3.1. Východiska a koncepce přípravy učitelství z hlediska pedagogické přípravy ... 95 // 4.3.2. Dosavadní přístupy k řešení problémů stanovení standardů pro učitelské obory v České republice s přihlédnutím k evropské komparaci ... 98 // 4.3.3. Návrhy standardů na základě profesních kompetencí učitelů pro učitelské obory 2. stupně základních škol a středních škol v České republice ... 98 // 4.3.4. Návrh standardu pedagogické přípravy učitelů pro 2. stupeň základních škol a pro všeobecně vzdělávací předměty středních škol...105 // 4.3.5. Doporučení pro stanovení programů učitelského studia a jeho realizaci na Ostravské univerzitě v nej bližší době v souladu s výsledky pedeutologických výzkumů...109 // 5. EMPIRICKO-INTEGRÁLNÍ MODEL UČITELSKÉ PŘÍPRAVY 110 // ZÁVĚR 122 // POUŽITÉ ZDROJE A LITERATURA 125 // PŘÍLOHY 134 // RÉSUMÉ // 156

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC