Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(11.6) Půjčeno:127x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 1998
416 s. : il.

objednat
ISBN 80-7178-127-4 (váz.)
angličtina
Obsahuje rejstřík.
Vyučování - metody - učebnice
000075404
Předmluva ...11 // Vývoj této učebnice ...11 // Ústřední myšlenka ...11 // Nej důležitější rysy knihy ...12 // Uspořádání knihy ...12 // Nové prvky ve druhém vydání ...13 // O autorech ...13 // Poděkování ...15 // Úvod k českému vydání ...17 // 1. Rozhodování učitele ...19 // Základní teorie, z níž kniha vychází ...19 // Jak je tato učebnice uspořádána? ...24 // Jakou formu má náš výklad? ...26 // Shrnutí ...27 // ČÁST PRVNÍ: Plánování kurikula a výuky ...29 // 2. Výběr a analýza obecných cílů vyučování ...31 // 2.1 Výběr obecných vzdělávacích cílů ...32 // Tři směry filozofie vzdělávání ...34 // Stručný kurs moderních dějin školství v USA ...40 // Klasifikace obecných vzdělávacích cílů ...43 // 2.2 Analýza cílů v oblasti obsahu učiva ...48 // Rébus Michaely Slámové ...48 // Tři domény učiva ...50 // Struktura učiva ...52 // Učení se pojmům ...56 // Učení se generalizacím ...61 // Učení se faktům ...67 // Analýza obsahu učiva ...67 // Analýza procesu učení ...69 // 5Závěrečné myšlenky o obsahu učiva a rozboru učebních // procesů ...78 // Shrnutí kapitoly ...81 // 3. Formulace konkrétních cílů výuky a hodnocení dosažených // výsledků ...87 // 3.1 Formulování jasných dílčích cílů výuky ...87 // Kontroverze o používání dílčích cílů výuky ...90 // Podstata dílčího cíle výuky ...93 // Rozpoznání správně formulovaných dílčích cílů výuky ...93 // Formulace jednoznačných dílčích cílů vjhiky ...96 // Shrnutí první části ...99 // Část druhá: Příprava postupů hodnocení ...102 // Pedagogické hodnocení ...104 // Diagnostikování žáků: počáteční (předběžné) zjišťování znalostí, dovedností a postojů žáků ...106 // Validita hodnocení ...109 //
Alternativní přístupy k hodnocení ...110 // Shrnutí kapitoly ...116 // 4. Zásady výběru a realizace učebních činností ...123 // Reflexe a rozhodování učitele ...124 // 4.1 Žák a učení ...126 // Subjekt učení: charakteristiky osobnosti žáka ...126 // Učení: jak dojde k tomu, že se člověk něco naučí ...140 // 4.2 Autentické učení ...149 // Čím se problém stane skutečným? ...152 // Pedagogická práce směřující k autentickému učení ...155 // 4.3 Principy návrhu učebních činností ...163 // ČÁST DRUHÁ // Implementace kurikula ...I8i // 5. Návrh tematického celku a deduktivní výuka ...183 // 5.1 Příprava tematického celku ...184 // Zdůvodnění ...184 // Osnova učiva a pojmová mapa ...185 // Dílčí cíle výuky a zjištění dosavadních znalostí ...185 // Návrh jednotlivých hodin a učebních činností ...187 // Metody hodnocení ...187 // 6Pomůcky ...188 // 5.2 Výzkum vyučování ...189 // 5.3 Různé přístupy k výuce a příprava hodiny ...191 // Deduktivní, induktivní a sociální přístup k výuce ...194 // Vztah mezi učebními činnostmi, hodinami // a tematickými celky ...197 // 5.4 Deduktivní (přímé) vyučování ...199 // Základní prvky deduktivní hodiny ...199 // Kdy použijeme deduktivní výuku ...216 // Shrnutí kapitoly ...217 // Formulář pro zpětnou vazbu při seminárním mikrovyučování 220 // 6. Příprava učebních zkušeností: Induktivní a sociální formy vyučování a samostatná práce .. 223 // Alternativy deduktivní (přímé) výuky ...224 // 6.1 Induktivní výuka ...225 // Zkušenosti zaměřené na pochopení pojmů ...227 // Badatelské hodiny: výklad a aplikace údajů ...230 // Provádíme s dětmi autentický výzkum ...233 // Metakognice a příprava induktivních zkušeností ...239 // 6.2 Sociální přístupy ve vyučování ...242 //
Hraní rolí ...243 // Simulace ...245 // Kooperativní učení ...248 // Shrnutí předchozí látky ...259 // 6.3 Učební koutky, smlouvy a dovednosti // potřebné pro samostatnou práci ...259 // Učební (pracovní) koutky ...260 // Smlouvy ...262 // Vyučujeme dovednosti potřebné pro samostatnou práci ...263 // 6.4 Kladení otázek a diskuse ...265 // Žáci, interakce ve třídě a budování „učícího se společenství“ ...273 // Shrnutí kapitoly ...275 // 7. Respektujeme potřeby jednotlivců ve vyučování ...279 // 7.1 Nadprůměrní a talentovaní žáci ...281 // Kdo je „nadprůměrně nadaný“ žák? ...281 // Jací jsou nadaní žáci? ...284 // Co mám ale s nadanými žáky dělat? ...286 // Sloužíme mnoha žákům ...292 // 77.2 Žáci s poruchami komplikujícími vzdělávání ...294 // Co jsou poruchy komplikující vzdělávání? ...294 // Vzdělávací poruchy ve škole ...296 // Strategie výuky postižených žáků ...299 // Nové trendy v pedagogice, // které ovlivňují vzdělávání postižených žáků ...301 // Učíme se všichni společně ...305 // 7.3 Vyučujeme děti s rozmanitým kulturním zázemím ...305 // Učíme děti jiného etnika a děti s jiným mateřským jazykem .. 306 // Didaktické techniky pro výuku dětí jiné barvy pleti ...307 // Vjhika žáků z odlišného jazykového prostředí ...310 // Vyučování ve školách ve znevýhodněných oblastech ...311 // Shrnutí kapitoly ...312 // ČÁST TŘETÍ : Vytvoření příznivého prostředí ...317 // 9. Řízení třídy: Tradice, programy a výzkum ...319 // 8.1 Tři tradiční přístupy k řízení třídy ...322 // První tradice: filozofie zdravého rozumu ...322 // Druhá tradice: behaviorismus ...322 // Třetí tradice: humanismus ...327 // 8.2 Užitečné poznatky ze soudobého výzkumu ...335 //
Stanovení pravidel života ve třídě ...335 // Zavedení rutinních postupů a pravidel pro činnosti ve třídě ...336 // Efektivní řízení třídy ...340 // Prevence rušivého chování ve třídě ...341 // Využití vyučovacího času ...342 // Shrnutí kapitoly ...343 // 9. Racionální přístup k řízení třídy ...347 // Přehled racionální filozofie uplatňování kázně ve třídě ...349 // Racionální přístup k praktické kázeňské politice školy: struktura ...349 // 9.1 Aktivní strategie pro prevenci vyrušování ...351 // Potřeby učitelů a žáků ...351 // Uspořádání učebny ...352 // Zahrnutí témat spojených s kázní do kurikula ...355 // 89.2 Reakce na rušivé chování a na trvale vyrušující žáky ...358 // Dreikursova klasifikační soustava nesprávného chování 358 // Zavedení informačního systému ...366 // Využití kladných okamžiků: shrnutí ...374 // Pořádání a vedení setkání „kroužku kvality“ ...375 // Reakce na naléhavé události ...376 // 9.3 Další techniky řízení třídy ...378 // Neverbální techniky řízení třídy ...378 // Verbální pokyny při řízení třídy ...381 // Shrnutí kapitoly ...385 // 10. Pohled zpět a pohled kupředu ...389 // 10.1 Učitel a profesionální rozhodování ...390 // Připomenutí hlavních témat knihy ...390 // Model rozhodování ...391 // 10.2 Učitel zvyšující trvale svou kvalifikaci ...397 // 10.3 Učitel jako nositel pozitivních změn ve vzdělávání ...398 // Historická perspektiva ...398 // Osvobození vzdělávání od dřívějších omezení ...399 // Perspektivní trendy ve vzdělávání ...403 // Vaše úloha v budoucnosti vzdělávání ...404 // Závěrečné slovo r ...408 // Rejstřík ...411
(OCoLC)39105335
cnb000293833

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC