Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 10.04.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Praha : ISV, 2004
196 s. ; 22 cm

objednat
ISBN 80-86642-33-X (brož.)
Psychologie
Obsahuje tabulky, rejstříky
Bibliografie: s. 184-196
Pedagogika inženýrská - pojednání
Předměty technické - učitelé - vzdělávání profesní - pojednání
Učitelé - vzdělávání profesní - předměty technické - pojednání
000076104
Obsah // Úvod... 10 // 1. Inženýrská pedagogika a její koncepční problémy...14 // 2. Současné proměny učitelské profese...19 // 2.1 Současné proměny funkcí školy...19 // 2.1.1 Novodobý historický vývoj učitelské profese...20 // 2.1.2 Současný stav učitelské profese na vysokých školách...20 // 2.1.3 Názory začínajících vysokoškolských učitelů na profesi učitele 23 // 2.1.4 Názory expertů na profesi učitele...23 // 2.1.5 Názory médií na profesi učitele...24 // 2.2 Profese učitele na vysoké škole technického zaměření...27 // 2.2.1 Stárnutí učitelského sboru...27 // 2.2.2 Odborná kvalifikace učitelů...28 // 2.2.3 Pedagogická kvalifikace učitelů...28 // 2.2.4 Osobní motivace učitelů...29 // 2.3 Problémy přípravného a dalšího vzdělávání učitelů // odborných předmětů...29 // 2.3.1 Získávání pedagogické způsobilosti učitelů // odborných předmětů...30 // 2.3.2 Další vzdělávání učitelů odborných předmětů...30 // 2.4 Souhrn, komentář...31 // 3. Vývoj pedagogického vzdělávání učitelů // technických předmětů ve vybraných evropských zemích... // 3.1 Vývoj v Německu na příkladu TU Drážďany - drážďanská škola // inženýrské pedagogiky... // 3.1.1 Historický přehled a charakteristika... // 3.1.2 Inženýrská pedagogika na TU Drážďany po roce 1989... // 3.2 Vývoj v Československu na příkladu ČVUT - pražská škola // inženýrské pedagogiky...
3.2.1 Legislativní základy pedagogického vzdělávání inženýrů.. // 3.2.2 Organizace pedagogického vzdělávání inženýrú-učitelů // odborných předmětů... // 3.2.3 Ústavy pro pedagogiku na ČVUT - pražská škola inženýrské // pedagogiky... // 3.3 Vývoj v Rakousku na příkladu Univerzity Klagenťurt - // klagenfurtská škola inženýrské pedagogiky... // 32 // 32 // 32 // 34 // 35 35 // 37 // 37 // 40 // 5 // 3.3.1 Vznik Mezinárodní společnosti // pro inženýrskou pedagogiku IGIP... // 3.3.2 Profesionální registr European Engineering Educator // 3.3.3 Inženýrsko-pedagogické standardy IGIP... // 3.3.4 Návrh nového standardu IGIP (2003)... // 3.4 Pedagogické vzdělávání učitelů technických předmětů // v dalších zemích - stav ? roku 2003... // 3.4.1 Estonsko... // 3.4.2 Finsko... // 3.4.3 Maďarsko... // 3.4.4 Polsko... // 3.4.5 Rusko... // 3.4.6 Slovinsko... // 3.4.7 Švýcarsko... // 3.4.8 Další evropské země // 3.5 Souhrn, komentář... // 4. Současny stav pedagogického - psychologického vzdělávání učitelů technických předmětů v ČR a SR... // 4.1 Programy celoživotního vzdělávání - doplňující pedagogické studium pro učitele odborných předmětů na SŠ... // 4.1.1 ZČU - EPE Ústav celoživotního vzdělávání v Plzni... // 4.1.2 VUT Brno, CEVAPO - Centrum vzdělávání a poradenství // 4.1.3 Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta - Ústav // profesního rozvoje pracovníků ve školství...
// 4.1.4 Slovenská technická univerzita v Bratislavě, MTf, // katedra inženýrské pedagogiky a psychologie... // 4.1.5 Technická univerzita Liberec - Pedagogická // fakulta - Centrum dalšího vzdělávání... // 4.1.6 Technická univerzita Ostrava - Oddělení didaktiky // odborných předmětů... // 4.1.7 Univerzita Palackého Olomouc - Pedagogická // * fakulta - Středisko celoživotního vzdělávání učitelů... // 4.1.8 Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta... // 4.1.9 Masarykova univerzita Brno- Filozofická // fakulta - ústav pedagogických věd... // 4.1.10 Univerzita Pardubice - Fakulta chemicko-technologická. // 4.1.11 Technická univerzita Košice - katedra // inženýrské pedagogiky a psychologie... // 4.1.12 Programy celoživotního vzdělávání pro učitele // středních škol - souhrn... // 41 // 42 // 42 // 43 // 45 // 45 // 45 // 45 // 46 // 47 // 48 // 48 // 49 49 // 53 // 53 // 53 // 54 // 55 // 56 // 57 // 57 // 58 // 58 // 59 59 // 59 // 60 // 6 // 4.2 Programy celoživotního vzdělávání pro vysokoškolské // učitele technických předmětů... // 4.2.1 Slovenská technická univerzita Bratislava - katedra // inženýrské pedagogiky a psychologie... // 4.2.2 Technická univerzita Košice - katedra inženýrské // pedagogiky a psychologie... // 4.2.3 Centrum pro studium vysokého školství Praha... // 4.2.4 Programy celoživotního vzdělávání pro vysokoškolské // učitele odborných předmětů - souhrn... // 4.3 Bakalářské
programy pro učitele odborných předmětů... // 4.3.1 ČVUT Praha - Masarykův ústav vyšších studií - katedra // inženýrské pedagogiky... // 4.3.2 VŠCHT Praha - katedra společenských věd... // 4.3.3 Technická univerzita Liberec - Pedagogická fakulta... // 4.3.4 Bakalářské programy Specializace v pedagogice - souhrn // 4.4 Doktorské programy inženýrské pedagogiky... // 4.4.1 Slovenská technická univerzita Bratislava, MTf - katedra // inžinierské pedagogiky a psychologie... // 4.4.2 Univerzita Hradec Králové - Pedagogická fakulta // (ve spolupráci s ČVUT Praha)... // 4.4.3 Univerzita Mateja Bela, Bánská Bystrica, Fakulta // přírodních věd - katedra techniky a technologií... // 4.4.4 Doktorské programy Teorie vyučování technických // předmětů - souhrn... // 4.5 Místo psychologie v doplňujícím pedagogickém studiu // učitelů technických předmětů... // 4.6 Souhrn, komentár... // 5. Inženýrská pedagogika v publikacích odborné komunity IGIP... // 5.1 Mezinárodní sympozia IGIP... // 5.2 Metodologické problémy... // 5.3 Výsledky obsahové analýzy... // 5.3.1 IGIP 1993 v Esslingen am Neckar... // 5.3.2 IGIP 1994 v Praze... // 5.3.3 IGIP 1995 ve Wolfsburgu... // 5.3.4 IGIP 1996 ve Vídni a Budapešti ... // 5.3.5 IGIP 1997 v Klagenfurtu...:... // 5.3.6 IGIP 1998 v Moskvě... // 5.3.7 IGIP 1999 v Istanbulu... // 5.3.8 IGIP 2000 v Bielu... // 62 // 62 // 63 // 64 // 64 // 65 // 65 // 66 66 // 67 // 68 // 68 // 68 // 69
70 // 70 // 72 // 75 // 75 // 78 // 78 // 78 // 80 // 81 // 83 // 84 // 85 // 87 // 88 // 7 // 5.3.9 IGIP 2001 v Klagenfurtu...90 // 5.3.10 IGIP 2002 v Petrohradě...91 // 5.3.11 IGIP 2003 ...92 // 5.4 Další údaje o mezinárodních sympoziích IGIP // v letech 1993-2003 ...94 // 5.4.1 Účast referujících z ČR a SR...95 // 5.4.2 Kategorie Vzdělávání učitelů technických předmětů // a Humanitní předměty a cizí jazyky v technickém vzdělávánín.. 96 // 5.4.3 Ostatní kategorie příspěvků na mezinárodních sympoziích IGIP ... 100 // 5.5 Souhrn, komentář...101 // 6. Výuka psychologie a tvorba učebních textů z psychologie // pro studenty s technickým vzděláním...103 // 6.1 Specifika výuky psychologie u studentů s převažujícím // technickým myšlením...103 // 6.1.1 Úvod...103 // 6.1.2 Vstupní znalosti psychologie studentů ČVUT...105 // 6.1.3 Cíle výuky psychologie...107 // 6.1.4 Tématický plán výuky psychologie...107 // 6.1.5 Výklad učiva při výuce psychologie...108 // 6.1.6 Metody výuky psychologie...v...110 // 6.1.7 Kontrola studia a podmínky zkoušky...111 // 6.2 Tvorba učebních textů...112 // 6.3 Souhrn komentář...115 // 7. Výuka humanitních předmětů na technických univerzitách...117 // 7.1 Výuka humanitních předmětů na ČVUT...121 // 7.1.1 Humanitní předměty na stavební fakultě ČVUT...121 // 7.1.2 Humanitní předměty na strojní fakultě ČVUT...122 // 7.1.3 Humanitní předměty na elektrotechnické
fakultě ČVUT...122 // 7.1.4 Humanitní předměty na fakultě jaderné a fyzikálně // inženýrské ČVUT...123 // ; 7.1.5 Humanitní předměty na fakultě architektury ČVUT...123 // 7.1.6 Humanitní předměty na fakultě dopravní ČVUT...124 // 7.1.7 Humanitní předměty na ČVUT souhrnně...124 // 7.2 Názory studentů strojní fakulty ČVUT na výuku // humanitních předmětů...125 // 7.3 Humanitní předměty na VUT v Brně...127 // 7.4 Příklady výuky humanitních předmětů na dalších // technických univerzitách...128 // 7.5 Souhrn, komentář...128 // x // 8. Uplatnění e-learningu v pedagogicko-psychologické přípravě učitelů technických předmětů a elektrcnická komunikace mezi učiteli a studenty... // 8.1 Dostupnost počítačů pro studenty... // 8.2 Rizika při zavádění moderních technologií do vysokoškolské výuky // 8.3 E-learningové studijní materiály... // 8.3.1 CD ROM // 8.3.2 EB... // 8.3.3 Elektronická komunikace // 8.4 E-learning ve vzdělávání učitelů technických předmětů // 8.4.1 CD ROM... // 8.4.2 WEB... // 8.4.3 Elektronická komunikace... // 8.4.4 Možnosti a limity využívání e-learningu v pedagogickém // studiu učitelů technických předmětů... // 8.5 Elektronická komunikace - psychologické aspekty... // 8.5.1 Identita v elektronické komunikaci... // 8.5.2 Pozitiva a negativa virtuální reality... // 8.5.3 Typy on-line komunikace... // 8.5.4 On-line komunikace mezi učiteli a studenty...
8.6 Souhrn, komentář... // 130 // 130 // 133 // 135 // 135 // 135 // 136 // 137 // 137 // 138 // 138 // 139 141 // 141 // 142 // 143 143 147 // 9. Bakalářský program Specializace v pedagogice - na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT... // 9.1 Úvod... // 9.2 Bakalářský program Specializace v pedagogice - charakteristika // programu... // 9.3 Názory inženýrů-učitelů technických předmětů na pedagogické // vzdělávání... // 9.4 Názory expertů na pedagogické vzdělávání učitelů - techniků... // 9.5 Názory vyučujících programu Specializace v pedagogice na // pedagogické studium učitelů-techniků... // 9.6 Souhrn, komentář... // Závěr... // Summary... // Literatura... // Rejstřík věcný .. Rejstřík jmenný // 148 // 148 // 149 // 150 156 // 164 // 167 // 170 // 174 // 177 // 179 // 184 // 9

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC