Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

Pedagogika (@@20121106-12:20:39@@) -- 
0 (hodnocen0 x )
(4.9) Půjčeno:182x 
BK
1. vyd.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 1996
130 s.

objednat
ISBN 80-7042-101-0 (brož.)
Nad názvem: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Obsahuje bibliografické odkazy
Bibliografie na s. 130
Pedagogika - učebnice vysokošk.
000076163
OBSAH: // strana: // Úvod ... 3 // 1. JAN AMOS KOMENSKÝ A JEHO ODKAZ ČESKÉ PEDAGOGICE ... 5 // Doc. PhDr. Vladimír KREJČÍ, CSc. // 1.1. Celoživotní systém výchovy a vzdělávání ... 5 // 1.2. Působení Komenského v Lesně a Blatném Potoku ... 8 // 1.3. Syntetizující práce Komenského v Amsterodamu ... 9 // 1.4. Odkaz J. A.Komenského národu a lidstvu ... 10 // 1.5. Komenského odkaz české pedagogice ... 11 // 2. DEMOKRATICKÉ A HUMANISTICKÉ TRADICE ČESKÉ PEDAGOGIKY // A ŠKOLSTVÍ V 19. A 20. STOLETÉ JEJÍ KOŘENY A PROJEVY ... 13 // Doc. PhDr. Vladimír KREJČÍ, CSc. // 2.1. Tradice českého školství a pedagogiky Česká pedagogika a její tradice // humanistické a demokratické, vznikaly dlouhá staletí .’... 13 // 2.2. Liberalizace a demokratizace českého školství v 2.polovině 19.století . 18 // 2.3. Humanistický a demokratický rozvoj českého školství a pedagogiky v období // první Československé republiky 1918-1938 ... 20 // 2.4. Konec demokracie a samostatnosti, destrukce českého školství v době okupace // německým fašismem ... 22 // 2.5. Poválečná obnova českého školství a upadnutí do nové totality ... 23 // 3. REFORMNÍ ŠKOLSTVÍ ... 25 // PhDr. Gabriela BOLKOVÁ // 4. POJETÍ ČLOVĚKA A SNAHY O PŘEMĚNY VZDĚLÁNÍ, VÝCHOVY // A ŠKOLY ... 30 // Prof PhDr. Lumír RIES, CSc. // 4.1. Pedagogická antropologie ... 30 // 4.2. Pojetí člověka v reformních pedagogických snahách ... 30 // 4.3. Některé
rozdíly a shody v pojetí člověka ... 32 // 5. VYBRANÉ OTÁZKY Z ALTERNATIVNÍHO POJETÍ VÝCHOVY, // VZDĚLÁVÁNÍ A ŠKOLY ... 35 // Doc. PhDr. Hana KANTORKOVÁ, CSc. // 5 1 Pojetí Fudolfa Steinera 1869-1925: WALDORFSKÁ PEDAGOGIKA ... 36 // 5.2 Pojetí Mane Montessonové 1870-1952: MONTESSORIOVSKÁ // PEDAGOGIKA ... 41 // 5.3. Pojetí Celestina Freineta 1896-1966: FREINETOVSKÁ PEDAGOGIKA 44 // 5.4. Pojetí Petera Petersena 1884-1952: PEDAGOGIKA JENSKÉHO PLÁNU 49 // 5.5. Pojetí JohnaDeweye 1859-1952: PRAGMATICKÁ PEDAGOGIKA ... 53 // 5.6. Pojetí Alexandra SutherlandaNeilla 1883-1973: ANTI AUTORITATIVNÍ // PEDAGOGIKA ... 57 // PhDr. Zuzana SKOROVÁ // 5.7. Pojetí Wilhelma Diltheye 1833-1911 : HERMENEUTICKÁ. PEDAGOGIKA 60 // 5.8. Pojetí Ekkeharda von Braunmühla a Huberta von Schöenebeka a dalších // autorů: ANTIPEDAGOGIKA ... 64 // 6. GLOBÁLNÍ A EVROPSKÁ DIMENZE VE VÝCHOVĚ ... 73 // Doc. Dr. et PhDr. Ladislav LANGR // 7. KOMUNIKATIVNÍ DOVEDNOSTI A PROBLEMATIKA PEDAGOGICKÉ // KOMUNIKACE ... 79 // PhDr. Jaroslav GALIČÁK // 7.1. Mimoslovní (neverbální, non verbální) komunikace ... 80 // 7.2. Slovní (verbální) komunikace ... 82 // 8. DRAMATICKÁ VÝCHOVA A JEJÍ MÍSTO VE ŠKOLE ... 84 // Mgr. Hana CISOVSKÁ // 8.1. Stručný vývoj dramatické výchovy u nás ... 85 // 8.2. Principy, cíle, metody ... 86 // 8.3. Současné formy dramatické výchovy ... 89 // 8.4. Hodnocení v dramatické výchově ... 90 // 8.5. Osobnost učitele dramatické
výchovy ... 91 // 9 ZÁKLADY SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY ... 93 // PaedDr Petr FRANIOK // 9.1. Postižení lidé ve světě ... 93 // 9.2 Speciální pedagogika jako vědní obor ... 93 // 9.3. Stupně socializace - míra zapojení ...;... 94 // 9.4 Vnitřní členění speciální pedagogiky ... 95 // 9.5. Komplexní rehabilitační péče ... 96 // 9.6. Prevence a eugenika ... 97 // 9 7 Komplexní diagnóza a prognóza postiženého dítěte obsahuje: ... 97 // 9.8 ? integraci výchovy a vzdělávání postižených jedinců ... 97 // 9.9 Současná škola a handicapované dítě ... 100 // 10. SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ A CHOVÁNÍ ... 104 // PhDr Jana SWIERKOSZOVÁ // 10.1. Specifické poruchy učení (SPU) ... 104 // 10.2. Lehké mozkové dysfunkce (LMD) a specifické poruchy učení ... 106 // 10.3 Neverbální poruchy učení ... 109 // 10 4 Současný stav ... I 10 // 10.4.1. Lateralizace řeči v lidském mozku ... 110 // 10.4.2. Rozdíly mezi chlapci a dívkami ... 111 // 10.4.3. Cytoarchitektonický výzkum ... 111 // 10.4.4. Neurobiologie řeči ... 112 // 10.4.5. Emocionální vývoj a sociální vnímavost ... 112 // 10.5. Dyslexie ... 113 // 10.5.1. Terminologické vymezení ... 113 // 10.5.2. Enologie ... 114 // 10.5.3. Symptomatologie ... 115 // 10.5.4. Negativní průvodní projevy ... 116 // 10 6 Další projevy ... 116 // 10.6.1. Poruchy sluchového vnímání a nedokonalý smysl pro rytmus ... 116 // 10.6.2. Poruchy zrakového vnímání ... 117 // 10.6.3. Poruchy
pravolevé a prostorové orientace ... 117 // 10.6.4. Poruchy jemné motoriky ... N7 // ’0.6.5. Specifický logopedický nález ... 117 // 10.6.6. Nespecifické poruchy řeči ... 118 // 10.7. Příbuzné poruchy ... 118 // 10 7 1 Dyslexic ... I 18 // 10.7. I l Enologie ... I 18 // 10.7.1.2. Symptomatologie ... 118 // 10.7.2. Dysortografie ... 119 // 10.7.2.1. Etiologie ... 119 // 10.7.2.2. Symptomatologie ... N9 // 10 7 3 Dyspinxie ... I 19 // 10.7.3.1. Enologie... 120 // 10.7.3.2. Symptomatologie ... 120 // 10 7.4. Dyskalkulie ... 120 // 10.7.5. Dysmüzie ... 120 // 10 8 Pseudodyslexie a další pseudo - specifické poruchy učení 120 // 11. RODINA A ŠKOLA V SOUČASNOSTI (z pohledu jedné školní alternativy) 123 PhDr Renata MECNEROVÁ // 11.1 Jaké školy chtějí dnešní rodiče9 123 // 11.2. Jaké rodiče chce současná škola9... 125 // 113 Co může pomoci zintenzivnění spolupráce mezi rodiči a učiteli9 127 // 114 Co v současnosti brání zintenzivnění spolupráce mezi rodiči a učiteli9 128

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC