Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
2 (hodnocen1 x )
(15.3) Půjčeno:396x 
BK
Příručka
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2001
207 s. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-7178-544-X (brož.)
Pedagogická praxe
Další názvový údaj z obálky: nástroje pro prevenci, nápravu a integraci
Bibliografie na s. 204-207
Diagnostika pedagogická - příručky
000076262
Obsah // Úvod... 9 // 1 Pedagogická diagnostika... 10 // 1.1 Pedagogická diagnostika v našich zemích ... 10 // 1.2 Pedagogická diagnostika a diagnóza ... 12 // 1.3 Typy pedagogické diagnostiky... 14 // 1.4 Pedagogická diagnostika v procesu integrace jedinců // se speciálními potřebami... 15 // 1.5 Pedagogická diagnostika v zahraničí... 16 // 2 Proces diagnostikování ... 19 // 2.1 Komplexní přístup ? pedagogické diagnostice... 19 // 2.2 Vývojové hledisko... 21 // 2.3 Ne jedna příčina, ale celý řetěz ... 22 // 2.4 Kdo a kde provádí diagnostiku... 23 // 2.5 Dítě jako aktivní účastník diagnostického procesu ... 24 // 2.6 Edumetrický a kazuistický přístup ? diagnostikování... 25 // 3 Metody pedagogické diagnostiky... 28 // 3.1 Pozorování ... 28 // 3.2 Rozhovor (interview) ... 31 // 3.3 Anamnéza... 31 // 3.4 Dotazníky... 35 // 3.5 Testy... 35 // 3.6 Metody ověřování vědomostí a dovedností... 39 // 3.7 Analýza výsledků činnosti a analýza úkolů... 43 // 3.8 Pedagogická dokumentace... 45 // 3.9 Možné diagnostické chyby ... 46 // 4 Hodnocení úrovně motoriky ... 50 // 4.1 Hrubá motorika ... 50 // 4.2 Jemná motorika... 52 // 4.3 Mikromotorika očních pohybů ... 52 // 4.4 Motorika artikulačních orgánů ... 53 // 4.5 Grafomotorika ... 54 // 4.6 Pohybová koordinace ... 57 // 4.7 Senzomotorická koordinace ... 57 // 4.8 Poruchy vývoje motoriky, formy poruch... 59 // Vnímání tělového schématu ... 61 // 5.1 Historie
pojmu ... 61 // 5.2 Současné pojetí tělového schématu ... 62 // 5.3 Tělové schéma v ontogenetickém vývoji... 62 // 5.4 Využití poznatků v praxi ... 64 // 5.5 Diagnostika úrovně ovládnutí tělového schématu... 65 // 5.6 Cvičení podporující vnímání tělového schématu ... 66 // 5.7 Poruchy vnímání tělového schématu... 66 // Diagnostika úrovně percepce (vnímání) ... 68 // 6.1 Vestibulární percepce... 68 // 6.2 Taktilní (hmatová) percepce... 69 // 6.3 Kinestetická percepce... 69 // 6.4 Zraková percepce ... 70 // 6.5 Sluchová percepce ... 76 // 6.6 Vnímání a reprodukce rytmu... 83 // Komunikační dovednosti... 85 // 7.1 Komunikace verbální (slovní)... 86 // 7.2 Komunikace neverbální... 94 // 7.3 Komunikace činem... 94 // Diagnostika rozumových schopností... 96 // 8.1 Vývoj rozumových schopností... 96 // 8.2 Klasifikace rozumových schopností ... 98 // 8.3 Diagnostika ... 99 // 8.4 Co lze vyčíst ze zprávy z psychologického vyšetření ... 100 // 8.5 Multidimenzionální inteligence... 101 // Pravý a levý mozek a lateralita... IO2 // 9.1 Pravý a levý mozek, specializace mozkových hemisfér ... 102 // 9.2 Lateralita... IO4 // 9.3 Diagnostika laterality ... IO5 // Diagnostika úrovně vývoje pravolevé, prostorové a časové orientace 107 // 10.1 Vývoj prostorové orientace... ?7 // 10.2 Orientace vpravo - vlevo ... ?8 // 10.3 Orientace v čase... ?8 // 11 Nástup dítěte do školy...110 // 11.1 Školní zralost
a školní připravenost... 110 // 11.2 Rizikové dítě v předškolním věku a prevence obtíží ...112 // 12 Diagnostika vybraných vnějších (sociálních) vlivů ... 117 // 12.1 Diagnostika rodiny... 117 // 12.2 Diagnostika života ve škole a ve třídě... 121 // 13 Diagnostika vybraných tělesných a duševních vlastností dítěte ... 124 // 13.1 Fyzický vývoj a stav dítěte... 124 // 13.2 Psychika dítěte... 125 // 13.3 Emoční poruchy u dětí... 127 // 14 Diagnostika úrovně čtení... 131 // 14.1 Diagnostika vývoje čtenářských dovedností... 131 // 14.2 Diagnostika čtenářských dovedností v jednotlivých // vývojových etapách... 135 // 15 Diagnostika písemného projevu ... 143 // 15.1 Vývoj písemného projevu u dítěte školního věku... 143 // 15.2 Aplikace gramatických pravidel... 145 // 15.3 Formy písemného projevu a jejich diagnostická hodnota... 147 // 16 Diagnostika úrovně matematických schopností a dovedností...148 // 16.1 Psychické funkce ovlivňující výkon v matematice... 148 // 16.2 Vývoj matematických schopností... 149 // 17 Diagnostika chování dítěte ... 156 // 17.1 Sociálně-emoční chování dítěte ... 156 // 17.2 Dětská agresivita...159 // 17.3 Dysfunkční chování ... 162 // 18 Individuální vzdělávací plán (IVP) ... 172 // 18.1 Význam individuálního vzdělávacího plánu... 172 // 18.2 Strategie tvorby IVP v zahraničí... 172 // 18.3 Strategie tvorby IVP v České republice... 173
// 18.4 Tvorba IVP...177 // 18.5 Ukázky individuálních vzdělávacích plánů... 180 // 19 Přílohy...187 // Literatura...204
(OCoLC)50340300
cnb001028592

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC