Úvodem (Funkce poradenství ve školských systémech a využití v naší budoucí škole) // 1. Co je a k čemu slouží pedagogicko-psychologická diagnostika? // 2. Strategie, postupy a metody // 3. Základní okruhy problémů v diagnostické práci učitele 17 // 3.1 školní zralost // 3.2 Hodnocení a klasifikace - školní úspěšnost // 3.2.1 Didaktický test // 3.2.2 Učební styly a chyba v procesu vyučování // a učení // 3.3 Specifické vývojové poruchy chování a učení // 3.3.1 Metoda "Dobrého startu" // 3.4 Využití diagnostiky sociálních vztahů ve třídě // pro výchovně vzdělávací proces // 3.5 Autodia gnostika učitele a jeho působení ve vyučování // 3.6 Žákovské posuzování výuky // 4. Vztah pedagogicko-psychologické diagnostiky // a speciální diagnostiky ...62 // Závěr ...65 // 5. Přílohy: ...66 // č. 1: Vysvědčení z USA (slovní hodnocení) a ČR ...67 // 2: Schéma řešení fyzikální úlohy (chyba // v programovaném učení) ...75 // 3: Dotazník studijního stylu ...76 // 4: Dotazník výkonové motivace žáka (pro učitele) ...83 // 5: Dotazník pro žáky ...86 // 6: Orientační test školní zralosti ...88 // 7: Metoda "Dobrého startu" - ukázky cviků a lekcí ...97 // 8: Dotazník - Naše třída ...105 // 9: Posuzovací škála KP 1 ...107 // 10: Posuzovací škála SEEQ ...112 // 6. Náměty pro praktické činnosti studentů (seminární práce). . 117 // 7. Přehled základní literatury ...119