Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3.2) Půjčeno:152x 
BK
Vydání 1.
Ostrava : Ostravská univerzita, 1993
288 s. ; 29 cm

objednat
ISBN 80-7042-068-5 (brož.)
Nad názvem: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Obsahuje bibliografie na s. 284-285
Určeno studentům denního studia, studia při zaměstnání a postgraduálního studia.
Pedagogika - učebnice vysokošk.
000076734
ÚVOD - M. Kurelová 3 // 1. POJETÍ VÝUKY - H. Kantorková- M. Kurelová 7 // Výuka z hlediska vzájewného vztahu učitel - žáci 12 // Výuka z hlediska pedagogické interakce a komunikace 15 // Výuka z hlediska pedagogické součinnosti 23 // Výuka z hlediska didaktického spektra lidského vztahu učitel - žák 23 // Modely výuky 33 // Typy výuky 36 // Fáze výuky 37 // Základní principy výuky v alternativních školách se zaméřením na humanizaci vzdělávání 39 // Vliv vědy a umění na výuku 41 // Úkoly pro studenty 45 // Literatura 45 // 2. SEBEPOJETÍ UČITELE VE VÝUCE - H. Kantorková 48 // Jak žáka vnímám 49 // Jak žáka proživám 51 // Jak o žácích přemýšlím 53 // Jak rozhoduji o žácích 56 // Jaké plním poslání vůči žákům ve výuce 60 // Úkoly pro studenty 63 // Literatura 63 // 3. POJETÍ ŽÁKA VE VÝUCE - H. Kantorková 66 // Ovlivňování somatického růstu a zrání ve výuce 67 // Ovlivňování psychického vývoje a sociálního rozvoje ve výuce 70 // Rozvoj kvalit žákovského JÁ a seberozvoj ve výuce 78 // Úkoly pro studenty 81 // Literatura 81 // 4. DIDAKTICKÉ ZÁSADY - M. Kurelová 83 // Pojem a historický vývoj didaktických zásad 84 // Analýza didaktických zásad a metodické pokyny pro jejich využití 90 // Úkoly pro studenty 113 // Literatura 113 // 5. CÍLE VÝUKY - M. Kurelová 115 // Pojem cíl výuky 115 // Klasifikace výukových cílů 118 // Požadavky na správné vytyčování cílů 122 // Vymezování výukových cílů 123 // Úkoly pro studenty I30 // Literatura I3I // 6. OBSAH VZDĚLÁNÍ A VÝUKY - M. Kurelová 132 // Pojmy vzdělání, vzdělávání, výchova 133 // Druhy vzdělání 137 // Funkce vzdělání a jejich proměny 137 // Obsah vzdělání žáků - učivo 138 // Způsoby osvojování prvků učiva 140 //
Názory na komponenty vzdělávání a jejich priority v současné době 142 // Kurikulární strategie 144 // Teorie učebních plánů, učebních osnov a učebnic v současném pojetí 145 // Žákovo pojetí učiva 156 // Obsah pedagogické komunikace 158 // Úkoly pro studenty 159 // Literatura 160 // 7. ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY - Z. Kozelská 162 // Pohled do historie organizačních forem vyučování 162 // Třídění organizačních forem vyučování 169 // Stručná charakteristika některých organizačních forem 3.72 // Úkoly pro studenty 179 // Literatura 179 // METODY VÝUKY - M. Kurelová 180 // Pojem metoda výuky // Historický vývoj vyučovacích metod // Nový přístup k metodám výuky // Klasifikace metod výuky // Volba metod výuky // Stručná charakteristika některých metod výuky // PROGRAMOVANÉ UČENÍ - R. Jurdin // PROBLÉMOVÉ VYUČOVÁNÍ // Úkoly pro studenty // Literatura // 9. MATERIÁLNÍ DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY - J. Malach 224 // Pojem a charakteristika MDP a jejich místo v didaktickém systému 224 // Funkce MDP v heterodidakci a autodidakci 225 // MDP a didaktické zásady 229 // Klasifikace MDP a jejich didaktické možnosti 232 // Příprava učitele na práci s MDP 246 // Úkoly pro studenty 247 // Literatura 247 // 10. PŘÍPRAVA UČITELE NA VÝUKU - M. Kurelová 248 // VSTUPNÍ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA - J. Malach 251 // Literatura 254 // DIDAKTICKÁ ANALÝZA UČIVA - M. Kurelová 255 // Cíl výuky a didaktická analýza učiva 255 // Úloha motivace při didaktické analýze učiva 259 // Analýza obsahu výuky 261 // Volba forem výuky, metod výuky a materiálních didaktických prostředků při didaktické analýze učiva 264 // Formulace učebních úkolů 265 // Úkoly pro studenty 268 // Literatura 269 // 11. DIAGNOSTIKA VÝSLEDŮ VÝUKY - J. Malach 270 // Funkce didaktické diagnostiky 270 //
Zásady diagnostikování a chyby při diagnostikování 272 // Etapizace diagnostických procedur 276 // Metody hodnocení a klasifikace 278 // Nornativy pro hodnocení klasifikací 283 // Úkoly pro studenty 284 // Literatura 284
cnb000079970

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC