Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(44.4) Půjčeno:488x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2005
278 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-7042-691-8 (váz.)
Obsahuje úvod, slovník vybraných cizích termínů, údaje o autorce
Bibliografie na s. 267-278
Děti - psychologie - učebnice vysokošk.
Mládež - psychologie - učebnice vysokošk.
Psychologie pedagogická - učebnice vysokošk.
Psychologie vývojová - učebnice vysokošk.
000076833
Úvod 9 // Část I PSYCHICKÝ VÝVOJ OSOBNOSTI DÍTĚTE A DOSPÍVAJÍCÍHO 11 // 1. Vývojová stadia, vývojové úkoly v dětství a dospívání 13 // 1.1 Vývojová stadia podle K. H. Eriksona 16 // 1.2 Stadia ve vývoji intelektu podle J. Piageta, koncepce vývojových úkolů 22 // 2. Psychologické problémy dětství 27 // 2.1 Vývoj prenatální, perinatální a novorozenecký 27 // 2.1.1 Diagnostika dítěte v prenatálním a novorozeneckém období. 28 // 2.1.2 Charakteristika prenatálního a novorozeneckého období 29 // 2.2 Kojenecké a batolecí období 31 // 2.2.1 Diagnostika dítěte v kojeneckém a batolecím období 33 // 2.2.2 Charakteristika vývoje dítěte v kojeneckém a batolecím období 35 // 2.3 Předškolní období 37 // 2.3.1 Diagnostika dítěte v předškolním období 40 // 2.3.2 Charakteristika vývoje dítěte od tří do šesti let 45 // 2.3.3 Nástup dítěte do školy, školní zralost 46 // 2.4 Období školního dětství 50 // 2.4.1 Charakteristika vývoje dítěte od šesti do dvanácti let 54 // 3. Psychologické problémy dospívání 57 // 3.1 Pubescence 57 // 3.2 Adolescence 65 // 3.3 Profesní orientace 80 // 4. Dětská kresba z pohledu psychologie, psychické působení barev 83 // 4.1 Vývojová stadia dětské kresby, kresba lidské postavy 85 // 4.2 Výzkumné a diagnostické aspekty dětské kresby 88 // 4.3 Symbolika barev 94 // 4.3.1 Čtyřbarevný člověk 97 // 4.3.2 Psychologické významy jednotlivých barev 99 // 4.4 Zkoumání osobnosti pomocí barev 110 // 4.5 Využívání barev jako prostředku k diagnostice a terapii osobnosti 114 // Část II SPECIÁLNÍ PSYCHOLOGICKÉ OTÁZKY V OBDOBÍ DĚTSTVÍ A DOSPÍVÁNÍ 121 // 5. Některé formy handicapu 123 // 5.1 Smyslově a tělesně postižené dítě 124 // 5.1.1 Dětská mozková obrna 130 // 5.2 Zrakově postižené dítě 130 //
5.3 Sluchově postižené dítě 133 // 5.4 Poruchy řeči 135 // 6. Neurologická onemocněni 141 // 6.1 Epilepsie, infekce CNS 141 // 6.2 Úrazy hlavy u dětí, nádory CNS, cévní příhody u dětí 142 // 6.3 Děti nedonošené 144 // 6.4 Neuropsychické důsledky intoxikací 150 // 7. Pervazivní vývojové poruchy 151 // 7.1 Dětský autismus 151 // 7.2 Schizofrenie v dětském věku 154 // 8. Poruchy příjmu potravy 157 // 8.1 Mentální anorexie, mentální bulimie, obezita 157 // 9. Poruchy se somatickými projevy 159 // 9.1 Neurotické návyky a tikové poruchy, neurotické poruchy řeči 159 // 9.2 Poruchy spánku, enuréza, enkopréza 162 // 9.3 Další psychosomatické poruchy 163 // 10. Poruchy učení 167 // 10.1 Školní neprospěch a neúspěch 167 // 10.2 Mentální retardace 169 // 10.3 Demence u dětí 173 // 10.4 Specifické vývojové poruchy učení a chování 175 // 10.4.1 Specifické poruchy učení 175 // 10.4.2 Specifické poruchy chování 178 // 11. Emoční poruchy 183 // 11.1 Úzkost 183 // 11.1.1 Strach 185 // 11.1.2 Fóbie 186 // 11.2 Psychická deprivace 187 // 11.3 Dětská deprese 189 // 11.4 Disociativní porucha, somatizační porucha, obsedantně-kompulzivní porucha 191 // 11.5 Neurastenie 193 // 11.6 Bipolární porucha u dětí 193 // 12. Týrané děti, dětské oběti násilí 197 // 12.1 Sexuálně zneužívané dítě 199 // 12.2 Sebevražda dětí a dospívajících 203 // 13. Poruchy chování, disharmonický vývoj osobnosti 207 // 13.1 Poruchy chování 207 // 13.1.1 Lež, záškoláctví, krádeže 207 // 13.1.2 Drogy a alkohol 210 // 13.1.3 Závislost na hracích automatech, počítačích a televizi 211 // 1371.4 Disharmonický vývoj osobnosti 213 // 13.2 Psychologická hlediska při výchově problémových dětí // ve škole 215 // 14. Kriminalita dětí a dospívajících 219 //
14.1 Problém kriminality ve školním prostředí 219 // 14.2 Disociální projevy u dětí a dospívajících 221 // 14.3 Agresivita 223 // 14.3.1 Strategie, jak zacházet s agresivitou 225 // 14.3.2 Výchovné přístupy omezující agresivitu 226 // 14.3.3 Sociální opatření omezující agresivitu a masmédia 227 // 14.3.4 Hostilita - nepřátelství 228 // 15. Školní násilí, šikana 231 // 15.1 Charakteristika šikanování 233 // 15.1.1 Experiment psychologa Philipa G. Zimbarda 234 // 15.2 Diagnostika šikany 235 // 15.3 Agresor 237 // 15.4 Šikanovaná oběť 239 // 15.5 Škola a šikana 240 // 15.5.1 Případové ilustrace // 16. Slovník vybraných cizích termínů // 17. Literatura

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC