OBSAH // STRANA // ÚVOD 3 // POUŽITÉ GRAFICKÉ SYMBOLY 5 // 1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDA O EDUKAČNÍCH PROCESECH 7 // 1.1 Pedagogika a vědy o edukaci 7 // 1.2 Předmět pedagogiky 11 // 1.3 Funkce a úkoly pedagogiky 12 // 1.4 Pojetí paradigmat pedagogiky jako vědy 15 // 1.5 Metodologické otázky pedagogiky 25 // 1.6 Systém pedagogických věd 33 // 1.7 Informační zdroje pedagogiky 39 // 2. EDUKAČNÍ PROCESY JAKO PŘEDMĚT PEDAGOGIKY 43 // 2.1 Vymezení pojmu edukace 45 // 2.2 Základní parametry edukace 47 // 2.3. Hlavní znaky edukace 51 // 2.4 Význam edukace a její místo v systému činitelů utváření člověka 52 // 2.5 Funkce edukace v současné společnosti 63 // 2.6 Subjektivní činitelé edukace 65 // 2.6.1 Edukátor jako role a profese 65 // 2.6.2 Edukant a jeho dvě základní pozice v edukaci 73 // 3. PROCES EDUKACE 76 // 3.1 Edukace jako systém 76., // 3.2 Zákonitosti edukace Í79 ’) // 3.3 Cíle edukace 83 // 3.4 Podmínky edukace, prostředky edukace a jejich vztahy s cíli edukace 92 // 3.5 Výsledky výchovy a jejich hodnocení 101 // 4. FORMY A INSTITUCE EDUKACE 105 // 4.1 Školy a školská zařízení 106 // 4.2 Rodina 112 // 4.3 Zájmové a volnočasové organizace 113 // 4.4 Lokální prostředí 113 // 4.5 Média 114 // 4.6 Komerční subjekty edukace 115 // LITERATURA 117 // PŘÍLOHY 121