Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(90) Půjčeno:90x 
BK
Vyd. 2.
Praha : Portál, 2001
229 s.

objednat
ISBN 80-7178-569-5 (brož.)
Obshauje bibliografii na s. 225-229 a rejstřík
Čas volný - výchova mimoškolní - učebnice vysokošk.
Pedagogika volného času - příručky
000077903
1. KAPITOLA Úvod (J. Pávková) 11 // 2. KAPITOLA Volný čas (J. Pávková, B. Hájek, B. Hofbauer) 15 // 2.1 Pojem volný čas, volný čas dětí 15 // 2.2 Různé pohledy na volný čas 17 // 2.3 Historický vývoj výchovy ve volném čase 20 // Počátky výchovy ve volném čase 23 // Vytvoření základních modelů 24 // Poválečný vývoj 25 // Současnost 27 // 2.4 Volný čas a životní styl 28 // Shrnutí kapitoly 31 // Příloha: Charta výchovy pro volný čas (výňatek) 32 // Účel .: 32 // Volný čas 32 // Vzdělávání a výchova 33 // Vzdělávání a výchova pro volný čas 33 // 3. KAPITOLA Výchova mimo vyučování (/. Pávková, A. Pavlíková, V. Hrdličková) 35 // 3.1 Činitelé vývoje jedince 35 // 3.2 Pojem výchova mimo vyučování 39 // 3.3 Funkce výchovy mimo vyučování 41 // Výchovná funkce 42 // Zdravotní funkce 42 // Sociální funkce 42 // Preventivní a rozvojové zaměření výchovy 43 // Výchovný projekt, cíle, úkoly a metody 44 // 3.4 Přehled nejvýznamnějších zařízení pro výchovu mimo vyučování 45 // 3.5 Požadavky na realizaci výchovy mimo vyučování 48 // 53.6 Tři dimenze výchovy mimo vyučování: obsah, vztah, prostředí 51 // Obsah výchovy mimo vyučování 51 // 3.7 Vztah a komunikace ve výchově mimo vyučování 53 // Vztah mezi vychovatelem a mladým člověkem 54 // Vztah mezi dětmi 55 // Hranice a rizika výchovného vztahu 56 // Komunikace 58 // Participativní přístup 61 // 3.8 Duševní hygiena ve výchově mimo vyučování 63 // 3.9 Materiální vybavení institucí pro výchovu mimo vyučování 67 // Pedagogické, psychologické a hygienické aspekty materiálního vybavení 67 // Optimální podoba materiálního vybavení jednotlivých zařízení // pro výchovumimo vyučování 68 // Hřišťové prostory pro sportovní a rekreační činnost dětí a mládeže 70 //
Případová studie koncipování a vybavení střediska volného času 71 // 3.10 Zvláštnosti procesu učení ve výchově mimo vyučování 74 // Psychologické pojetí procesu učení 74 // Zvláštnosti procesu učení ve výchově mimo vyučování ve srovnání // s vyučovacím procesem 75 // Funkce vychovatele v procesu učení ve výchově mimo vyučování 76 // 3.11 Nové přístupy v pedagogice volného času 77 // Animace 79 // Výchova zážitkem 80 // Sociální asistenti - terénní práce (streetwork) 81 // Příloha: Přehled věkových zvláštností dětí a mládeže: 84 // 4. KAPITOLA Výchovné a vzdělávací činnosti v době mimo vyučování (J. Pávková, A. Pavlíková, B. Hájek) 87 // 4.1 Odpočinkové a rekreační činnosti ve výchově mimo vyučování 87 // Psychologická podstata a pedagogický význam odpočinkových a rekreačních činností 88 // Formy a obsah odpočinkových a rekreačních činností 89 // Zařazení odpočinkových a rekreačních činností do režimu dne 91 // Činnost vychovatele při rekreaci a odpočinku dětí 92 // Dětská hra a hračka 93 // 4.2 Zájmové činností jako součást výchovy mimo vyučování 96 // Psychologická a pedagogická podstata zájmových činností 96 // Zájmové činnosti společenskovědní 98 // Zájmové činnosti pracovně-technické 98 // 6Zájmové činnosti přírodovědné 99 // Zájmové činnosti estetickovýchovné 100 // Zájmové činnosti tělovýchovného, sportovního // a turistického zaměření 101 // Funkce zájmových činností v životě dítěte 102 // Organizační formy zájmových činností 104 // Struktura schůzky zájmového útvaru 105 // 4.3 Sebeobslužné a veřejně prospěšné činnosti ve výchově mimo vyučování 107 // Obsahové zaměření sebeobslužných a veřejně prospěšných činností 107 //
Řízení a organizace sebeobslužných a veřejně prospěšných činností 108 // 4.4 Příprava na vyučování ve výchově mimo vyučování 109 // Hlavní úkoly přípravy na vyučování 110 // Obsah, metody a formy přípravy na vyučování 110 // Spolupráce se školou při řízení přípravy na vyučování 113 // Shrnutí 116 // 5. KAPITOLA Školská zařízení pro výchovu mimo vyučování (J. Pávková, A. Pavlíková, V. Hrdličková, B. Hájek) 117 // 5.1 Školní družiny a školní kluby 117 // Z historie výchovy mimo vyučování dětí v době školní docházky 118 // Funkce školních družin a školních klubů 119 // Druhy a obsah činností ve školní družině a ve školním klubu 120 // Provoz školních družin a školních klubů 122 // Dokumentace 123 // Další činnost školní družiny a klubu 123 // Případová studie: Využití volného času na 1. stupni základní školy 123 // Případová studie: Školní klub při základní škole 125 // 5.2 Střediska pro volný čas dětí a mládeže 127 // Náplň činnosti 128 // Pracovníci DDM 132 // Pedagogická dokumentace 132 // 5.3 Domovy mládeže 133 // Provoz domova mládeže 133 // Pracovníci 135 // Výchovně-vzdělávací činnost v DM 137 // Dokumentace DM 138 // Žákovská samospráva 139 // Hygienické předpisy pro ubytování žáků a studentů 139 // 5.4 Preventivněvýchovná péče, ústavní a ochranná výchova 140 // Příčiny selhávání výchovné péče v rodině 141 // Náhradní výchova 141 // Ústavní výchova a ochranná výchova 142 // Typy školských zařízení pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy 142 // Osobnost vychovatele 148 // 5.5 Další subjekty pracující s dětmi a mládeží v jejich volném čase 149 // Sdružení dětí a mládeže 149 // Občanská sdružení pracující s mládeží 151 // Shrnutí 153 //
6. KAPITOLA Aktivity, prostory a zařízenívolného času dětí a mládeže // v mezinárodním kontextu (B. Hofliauer) 155 // 6.1 К hlavním tendencím 156 // Zařízení a jejich činnosti 156 // Cílové skupiny 158 // Pracovníci 161 // 6.2 Hřiště a další herní prostory 164 // 6.3 Zařízení v místě bydliště 167 // 6.4 Zájmová zařízení nadmístního dosahu 170 // Zařízení a aktivity pohybové a pobytu v přírodě 172 // Zařízení a aktivity kulturní a umělecké tvořivosti 175 // Zařízení a aktivity vědy a techniky 179 // 6.5 Prostoty, areály a zařízení oddechu, zábavy a poznání 184 // 6.6 Zařízení podpory, pomoci a informací mládeže 189 // 7. KAPITOLA Perspektivy a problémy volného času (B. Hofbaucr) 195 // 7.1 Výzkumná zjištění 195 // 7.2 Proč se nůžky dále rozevírají? 198 // 7.3 Výhled do budoucnosti 202 // Zařízení pomáhají realizovat práva dětí 202 // Zvyšuje se pružnost, komplexnost a polyfunkčnost zařízení 203 // Ucelené soustavy ve velkých městech 206 // Uplatnění samosprávní zásady 208 // Další cesty k budoucnosti 210 // 8. KAPITOLA Seznam vybraných právních norem pro práci vychovatelů (B. Hájek) 215 // Rejstřík právních norem 217 // Literatura 225

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC