Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.03.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(0.8) Půjčeno:5x 
BK
2. vyd.
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988
206 s. : il. ; 24 cm

objednat
Učebnice pro vysoké školy
Obsahuje bibliografii na s. 198-199, bibliografické odkazy a rejstřík
000078120
Úvod 11 // A. ZÁKLADY PEDAGOGIKY (prof. PaedDr. S. Opatřil) 13 // 1 Socialistickápedagogika jako věda 13 // 1.1 Pojem pedagogika a marxistická pedagogika 13 // 1.2 Pedagogika v systému věd 14 // 1.3 Vymezení předmětu pedagogiky 16 // 2 Soustava pedagogických věd 16 // 2.1 Členění pedagogických věd 17 // 2.2 Stručná charakteristika základních pedagogických disciplín 19 // 2.3 Hraniční a příbuzné vědy pedagogiky 21 // 2.4 Dialektický a historický materialismus metodologický základ pedagogiky --- ---22 // 3 Pedagogický výzkum a výzkumné metody v pedagogice 23 // 3.1 Pedagogický výzkum a jeho etapy 23 // 3.2 Výzkumné metody -r- 24 // 3.3 Vztah pedagogické téorie a praxe 27 // 3.4 Základní pedagogické pojmosloví 29 // 3.5// 4 Cíle a úkoly výchovy 33 // 4.1 Pojem a podstata výchovy 33 // 4.2 Funkce výchovy ve vývoji společnosti 34 // 4.3 Cíl výchovy jako rozhodující pedagogická kategorie 34 // 4.4 Závislost cílů na širších cílech politických, ekonomických a kulturních . 35 // 4.5 Třídně historický charakter výchovy 36 // 4.6 Vztah výchovy a politiky 38 // 4.7 Výchova v období vědeckotechnické revoluce 39 // 4.8 Výchova v podmínkách třídně rozděleného světa 40 // 5 Všestranný rozvoj osobnosti cíl komunistické výchovy 42 // 5.1 Ideál všestranné rozvinutého člověka v dílech klasiků marxismu 42 // 5 // 5.2 Utváření člověka v socialistické společnosti 43 // 5.3 Složky komunistické výchovy 44 // 5.4 Etapový cíl 1. stupně základní školy 40 // 6 Vývoj a výchova 47 // 6.1 Problém pojmu vývoj 47 // 6.2 Jednota sociální a biologické podmíněnosti vývoje člověka 4$ // 6.3 Možnosti výchovy 59 // 6.4 Vývojová stadia 51 // 6.5 Kritika jednostranných koncepcí 53 // 6.6 Výchova a sebevýchova 54 // 6.7 Kritika jednostranných výchovných systémů 55 // 6.8 Jednotná škola optimální základna rozvoje každého jedince 56 //
7 Výchovně vzdělávací soustava 58 // 7.1 Základní principy naší socialistické školy 58 // 7.2 Srovnání s poměry v kapitalistických státech 59 // 7.3 Vývoj a perspektivy naší výchovně vzdělávací soustavy 59 // 7.4 Stupně a druhy škol 04 // 7.5 Předškolní výchova pro děti do 6 let 67 // 7.6 Základní škola a její dva stupně 67 // 7.7 Školská soustava v SSSR 68 // 8 Poslání učitele v socialistické škole 71 // 8.1 Profil učitele pro 1. stupeň základní školy 72 // 8.2 Jednota tří složek kvalifikace učiteleprofese 75 // 8.5 Cesty k pedagogickému mistrovství 70 // B. TEORIE VYUČOVÁNÍ (doc. PhDr. F. Hradil, CSc.)---78 // 1 Pojem, předmět a systém didaktiky 78 // 2 Obsah vzdělání 79 // 2.1 Cíle vzdělání 79 // 2.2 Vzdělání na 1. stupni základní školy 80 // 2.3 Učební plán, učební osnovy, učebnice 83 // 2.4 Vyučování a učení 85 // 2.5 Řízení vyučovacího procesu g6 // 3 Funkce a fáze vyučovacího procesu 88 // 3.1 Vytváření podmínek pro vyučování 88 // 3.2 Seznámení žáků s novým učivem a osvojování vědomostí 89 // 3.3 Vytváření dovedností 90 // 3.4 Opakování, upevňování a prohlubování učiva 91 // 6 // 3.5 Uplatňování poznatku v praxi 91 // 3.6 Prověřování a hodnocení žákovských výkonů 92 // 4 Vyučovací zásady (prof. PaedDr. S. Opatřil) 93 // 4.1 Pojem, podstata vyučovací zásady a aktivity 94 // 4.3 Zásada názornosti 95 // 4.4 Zásada soustavnosti 96 // 4.5 Zásada trvalosti 96 // 4.6 Zásada přiměřenosti a individuálního přístupu 97 // 4.7 Zásada výchovného vyučování 98 // 5 Vyučovací metody 99 // 5.1 Vyučovací metody, jejich výchovně vzdělávací zaměřen // 5.2 Členění a klasifikace vyučovacích metod // 6 Racionalizace a intenzifikace procesu výchovy a vzdělání 111 // 6.1 Problémové učení 112 // 6.2 Programované učení 113 // 7 Diagnostika učební činnosti žáků 116 //
8 Organizační formy vyučování 118 // 8.1 Pojem a podstata organizačních forem vyučování 119 // 8.2 Organizační stránka vyučování na 1. stupni základní školy - 119 // 8.3 Vyučovac// 8.5 Exkurze a vycházky 121 // 8.6 Vyučovací jednotka v dílně a na školním pozemku 122 // 8.7 Skupinové vyučování 122 // 8.8 Doučování žáků a individuální pomoc zaostávajícím žákům 123 // 9 Organizace vyučování na málotřídní škole 124 // 9.1 Organizace vyučování na málotřídní škole 125 // 9.2 Formy vyučování v odděleních 126 // 9.3 Vyučovací hodina na málotřídní škole 128 // 10 Vyučovací prostředky 129 // 10.1 Zařízení školy 129 // 10.2 Žákovské učební prostředky 130 // 10.3 Učební pomůcky 130 // 7 // C. TEORIE VÝCHOVY (doc. PhDr. V. Pilcíková. CSc.)---I35 // 1 Podstata výchovného procesu 132 Zásady výchovy J30 // 2.1 Podstata zásad výchovy // 2.2 Zásada komunistické cíle vědomosti // 2.výchovy v kolektívu a pro kolektiv 13. // 2.5 Zásada vyzdvihování kladných rysů žákovy osobnosti 13. // 2.6 Zásada náročnosti a úcty ? osobnosti žáka 13. // 2.7 Zásada jednoty výchovného působení 139 // 3 Metody výchovy 139 // 3.1 Pojemapodstata výchovných metod 139 // 3.2 Metody přesvědčování 149 // 3.3 Metody organizace činnosti žáků (cvičení) 143 // 3.4 Metody podněcování a hodnocení 145 // 4 Formy a prostředky výchovné práce (prof. PaedDr. S. Opatřil) 148 // 4.1 Vymezení pojmu forma a prostředek 14g // 4.2 Výchovné vyučování 149 // 4.3 Výchovné rozhovory, besedy a oslavy 149 // 4.4 Soutěže, kursy, exkurze, vycházky, sport a hry 159 // 4.5 Zájmové kroužky 151 // 4.6 Názorné prostředky výchovy 152 // 5 Ideově politická výchova 152 // 5.1 Výchova vztahu k dělnické třídě a komunistické straně - vlastenectví a proletářskému internacionlismu // 5.3 Výchova k vědeckému světovému názoru a k ateismu 155 //
6 Mravní výchova // 6.1 Marxistické pojetí morálky 159 // 6.2 Mravní výchova v systému komunistické výchovy 159 // 6.3 Cíle a úkoly komunistické mravní výchovy 199 // 6.4 Výchovak socialistickému humanismu // 6.5 V ýchova socialistického vztahu k práci a k společenskému vlastnictví 162 // 6.6 Výchova k uvědomělé kázni 193 // 6.7 Výchova ke kolektivismu 195 // 6.8 Výchova mravních vlastností osobnosti 197 // 7 Pracovní a technická výchova // 7.1 Vývoj názorů na pracovní a technickou výchovu 19g // 7.2 Cíle, úkoly a obsah pracovní a technické výchovy 199 // 7.3 Prostředky, metody a formy pracovní a technické výchovy 170 // 7.4 Výchova k volbě povolání 171 // 8 Estetická výchova 172 // 8.1 Vývojnázorů na estetiku a estetickou výchovu 172 // 8.2 Cíle a úkoly estetické výchovy 173 // 8.3 Metody estetické výchovy 174 // 8.4 Prostředky a formy estetické výchovy 174 // 9 Tělesná výchova (doc. PhDr. S. Střelec, CSc.) 176 // 9.1 Podstata socialistické tělesné výchovy 176 // 9.2 Úkoly tělesné výchovy a její vztah k některým složkám komunistické výchovy 177 // 9.3 Základní druhy tělovýchovných aktivit a organizační formy tělesné výchovy na základní škole 178 // 9.4 Tělesná výchova dětí a mládeže v době mimo vyučování 180 // 10 Učitel a učitelský kolektiv (prof. PaedDr. S. Opatřil) 181 // 10.1 Funkce třídního učitele a obsah jeho práce 181 // 10.2 Pedagogické mistrovství učitele 183 // 10.3 Pedagogickýkolektiv, jeho úkoly a organizace práce 184 // 10.4 Řízení výchovně vzdělávací práce 185 // 11 Výchova mimo vyučování (PhDr. V. Staňková, CSc.) 185
(OCoLC)39423600
cnb000045142

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC