Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.03.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
VYRAZENO
Vyd. 2.
Brno : Computer Press, c2003
xi, 171 s. : il.

ISBN 80-251-0522-9 (v knize neuvedeno ; brož.) ISBN !80-7226-896-1 (chyb.)
Obsahuje ilustrace, úvod, rejstřík, údaje o autorovi a jeho fotografii
Grafika počítačová - příručky
000078911
Obsah // Úvod 1 // Kapitola 1 Co vše je počítačová grafika? 3 // Malujeme rastrové obrázky 3 // Upravujeme fotografie 4 // Vytváříme koláže 4 // Skládáme vektorové kresby 5 // Práce s textem a DTP 6 // Modelujeme třírozměrné předměty 8 // Vytváříme WWW-stránky 8 // Animujeme obrázky 9 // A co ještě? 9 // Kapitola 2 // Bez teorie to prostě nejde 11 // Body a křivky aneb rastry a vektory 11 // Rastrový obrázek - fotografie nebo malba 11 // Vektorový obrázek - kresba 11 // Rozlišení, DPI, aneb kolik těch bodů vlastně je? 12 // Rozlišení (DPI - Dot Per Inch, bodů na palec) [dí pí aj] 12 // Obrazovka a tiskárna 13 // Základní údaje 13 // Barevná hloubka aneb kolik těch barev vlastně je? 15 // Bity a bajty a jen malinko matematiky 15 // Formáty souborů aneb není obrázek jako obrázek 16 // Formát JPEG 16 // Formát GIF 18 // Barevné modely RGB a CMYK aneb jak to dělají monitory a tiskárny 18 // Monitor-RGB 18 // Tiskárna-CMYK 19 // S věrností bývá problém, a to i s barevnou 19 // Kalibrační tabulka 20 // Nastavujeme barevnou věrnost 20 // Není písmo jako písmo a v počítači zvlášť 22 // Blýská se na lepší časy 23 // Instalace nového písma 23 // Kapitola 3 // Malujeme rastrové obrázky 25 // Okno rastrového programu aneb co kde je 25 // Postup práce při vytváření obrázku v programu Malování 26 // Přípravné práce 26 // Použití nástrojů programu Malování 26 // Nabídky (menu) programu
Malování 26 // Další nástroje složitějších programů 27 // Kapitola 4 // Upravujeme fotografie 29 // Úvod do skenování fotografií 29 // Co se u skeneru hodnotí 29 // Postup při skenování 31 // Úvod do používání digitálního fotoaparátu 32 // Jak funguje digitální fotoaparát 32 // Jak se s digitálním fotoaparátem pracuje? 33 // Co se u digitálního fotoaparátu hodnotí 34 // Jaký program použít? 35 // Otáčíme, převracíme a zrcadlíme obrázek 36 // Ořízneme obrázek 36 // Postup práce krok za krokem 37 // Měníme jas, kontrast a barevné podání obrázku 38 // Měníme počet bodů i počet barev obrázku 40 // Změna velikosti obrázku (jeho rozlišení) pro tisk 41 // S filtry si užijeme spoustu legrace 43 // Výběr barev, štětců, per a nastavení jejich vlastností 43 // Lupa - přiblížení a oddálení obrázku 44 // Retušujeme drobné vady 44 // Doplníme text a rámeček 45 // Kapitola 5 // Vytváříme koláže 47 // Začneme výběry 47 // Doplněk výběru, rozšíření, zúžení a prolnutí výběru 47 // Zopakujeme si schránku 49 // Bez vrstev to není ono 50 // Složitější koláž 51 // A to je к rastrům vše ... 51 // Kapitola 6 // Skládáme vektorové kresby 53 // Jaký program použít? 54 // Okno vektorového programu aneb co kde je 55 // Základní tvary jsou opravdu základní 56 // Obrys a výplň - a to stačí 58 // Hrajeme si s objekty 59 // S efekty raději opatrně 61 // 1 fotografie může být
objektem 63 // Kapitola 7 // Text ve vektorovém editoru 65 // Umělecký nebo odstavcový? 65 // Řetězcový (umělecký) text 65 // Odstavcový text 67 // HTML není nadávka 118 // Jazyk HTML, CSS a JavaScript 119 // Struktura WWW-stránky 120 // Drobná grafika a fotografie 121 // Průhledný GIF 121 // Záleží na každém pixelu 122 // Bez tabulek to nepůjde 122 // Grafická úprava stránky 123 // Pevná šířka, nebo přes celou obrazovku? 123 // Odkazy vlevo, nebo nahoře? 123 // Rámce mohou být užitečné 125 // Dobré rady к tvorbě webu 125 // Jak (a s čím) na tvorbu webu? 125 // Kapitola 12 // Animujeme obrázky 129 // Animace může být legrace 129 // Animace je nástroj reklamy 131 // Tvorba reklamního proužku 132 // Kapitola 13 // Studio DTP aneb jak pracují profesionálové 135 // Od návrhu к tisku 135 // Princip ofsetového tisku 137 // Digitální malonákladový tisk 139 // PostScript a PDF I39 // Studio DTP to nemá lehké 140 // Kapitola 14 // Tvorba a čtení souborů PDF 141 // Vytváříme soubor PDF // 141 // Kapitola 15 Potřebné technické a programové vybavení 145 // Pokud nás grafika baví 145 // Bez počítače to nepůjde 145 // Vstupní a výstupní zařízení 146 // Programové vybavení (software) 146 // Pokud je grafika náš koníček 146 // Vstupní a výstupní zařízení 146 // Programové vybavení (software) 149 // Pokud se grafikou chceme živit 150 // Doslov 151 // Barevná příloha 153 // Rejstřík 165

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC