Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 30.03.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
2. vyd.
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1987
205 s. ; 24 cm

objednat
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas paedagogica, Series monographica ; 7
Souběžné ruské, anglické a německé resumé
Obsahuje bibliografii
Vydavatel: Univ. Palackého
000079505
Rekat.
ÚVODEM 7 // I. VÝZNAM POČÁTEČNÍHO VYUČOVANÍ RUSKÉMU JAZYKU A JEHO SPECIFICKÉ ZVLÁŠTNOSTI 11 // Význam a místo 11 // 2. Cíle a úkoly 14 // 2.1 Komunikativní zaměřenost 16 // 2.2 Speclfičnost výuky reálií 19 // 2.3 Zřetel ke zvukové stránce českého jazyka 21 // 3. Specifičnost podmínek výuky 24 // 3.1 Neurofyziologické předpoklady žáků 24 // 3.2 Psychologické předpoklady žáků 25 // 3.3 Pedagogické předpoklady učitelů 26 // 4. Vyučovací metody a organizační formy práce 27 // 5. Funkce názornosti 29 // II. VÝVOJ METODICKÝCH KONCEPCI POČÁTEČNÍHO VYUČOVANÍ RUSKÉMU JAZYKU V ČSSR 33 // 1. Metodické koncepce v českých učebnicích ruštiny z let 1945—1980 33 // 1.1 „Učme se rusky“ K. Hanuše (1945) 33 // 1.2 „Ruština pro školy I. stupně (1946—1947) 36 // 1.3„Květen —Máj“ K. Hanuše a V. Schmitta (1948) 36 // 1.4 „Družba“ E. Cíprové a kol. (1948) 41 // 1.5 „Russkij jazyk“ F. Malíře a kol. (1950) 44 // 1.6 „Russkij Jazyk“ M. Novotné a kol. (1953) 46 // 1.7 „Russkij Jazyk“ M. Novotné a F. Malíře (1962) 48 // 1.8 „Russkij jazyk“ M. Novotné (1973) 51 // 2. Metodické koncepce ve slovenských učebnicích ruštiny z let 1955—1980 55 // 2.1 Koncepce uplatňovaná ve 4. ročníku všeobecně vzdělávacích škol (1955—1960) 55 // 2.2 Koncepce uplatňovaná ve 4. ročníku dvanáctiletých středních škol (1960—1962) 58 // 2.3 Koncepce uplatňovaná ve 4. ročníku základních devítiletých škol (1962—1980) 60 // 3. Experimentální koncepce českých autorů 63 // 3.1 Koncepce V. Cíchy 63 // 3.2 Koncepce M. Hály 65 // 3.3 Koncepce F. Malíře 66 // 3.4 Koncepce A. Vinšálka 67 // 3.5 Srovnání koncepcí sub. 3.1—3.4 69 //
III. SOUČASNÝ STAV POČÁTEČNÍHO VYUČOVÁNI RUSKÉMU JAZYKU V ČSSR A V NĚKTERÝCH SOCIALISTICKÝCH ZEMÍCH 71 // 1. Metodické pojetí v 5. ročníku československé základní školy a výsledky jeho výzkumného ověřování 71 // 2. Metodické pojetí ve 3. ročníku škol s třídami s rozšířeným vyučováním jazyků 91 // 3. Metodická pojetí počátečního vyučování v sousedních socialistických zemích 97 // 3.1 NDR 97 // 3.2 PLR 99 // 3.3 BLR 102 // 3.4 MLR 105 // IV. TEORETICKÉ ZÁKLADY POČÁTEČNÍHO VYUČOVANÍ RUSKÉMU JAZYKU 109 // 1. Vztah mateřského a ruského jazyka 109 // 1.1 Aspekty pozitivního transferu 112 // 1.2 Vliv interlingvní interference 114 // 2. Vztah a pořadí zvukové a grafické stránky 117 // 2.1 Tzv. „úvodní ústní kurs“ 118 // 2.2 Tzv. „ústní anticipace“ 121 // 2.3 Vztah čtení-psaní 122 // 3. K otázce teoreticky možných variant 123 // 4. Didaktická podstata nového modelu vyučování (učení) azbuce a počátečnímu čtení 125 // 4.1 Základní rysy nového modelu 126 // 4.2 Hlavní fáze nácviku azbuky 126 // 4.3 Pořadí a dávkování písmen 128 // 4.4 Úloha čtecích pravidel 129 // 5. Specifika práce na školách s třídami s rozšířeným vyučováním Jazykům 130 // Závěry 132 // Literatura 140 // Resumé 149 // Přílohy 156
(OCoLC)39410536
cnb000035005

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC