Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 02.09.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10.3) Půjčeno:31x 
BK
1. vyd.
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1975
287 s. : il.

objednat
Pedagogická teorie a praxe
angličtina
Přehledy lit.
Práce amerického psychologa se pokouší odpovědět na otázku, kterých poznatků o učení lze využít při vzdělávání a při zdokonalení soustavy vzdělávání. První část věnuje výkladu obecného pojetí učení a podrobnému popisu osmizákladních typů učení. Ve druhé části pak z rozboru podmínek učení vyvozuje závěry pro organizaci vyučování a doplňuje je řadou praktických příkladů.
000079846
Předmluva k českému vydání ...5 // Předmluva ...13 // 1. Úvod ...15 // Učení a jeho podmínky ...16 // Elementy učení ...17 // Učení v americké psychologii ...19 // Asocianistická tradice ...20 // Učení pokusem a omylem u zvířat ...21 // Podmíněná odpověď ...23 // Učení verbálním asociacím ...24 // Vhled ...25 // Význam prototypů učení ...28 // Pojetí učení předkládané v této knize ...29 // Podmínky učení ...30 // Důsledky pro vzděláváni a výchovu ...32 // Omezení závěrů o učení ...33 // Plánování učení ...34 // Řízení učení ...34 // Vyučování ...35 // Volba vyučovacích prostředků ...36 // Literatura ...37 // 2822. Varianty učení ...39 // Osm typů učení ...41 // 1. typ učení: učení signálům ...41 // 2. typ učení: S—R učení ...43 // 3. typ učení : řetězení ...46 // 4. typ učení : verbální asociace ...49 // 5. typ učení : mnohonásobná diskriminace ...51 // 6. typ učení: učení pojmům ...54 // 7. typ učení : učení principům ...58 // 8. typ učení : řešení problémů ...60 // Typy učení a teorie učení ...63 // Předpoklady učení ...65 // Literatura ...66 // 3. Základní formy učení ...67 // Učení signálům ( 1. typ) ...67 // Fenomén učení signálům ...68 // Podmínky učení ...69 // Některé ďalší jevy v učení signálům ...71 // S—R učení (2. typ) ...74 // Podmínky S—R učení ...77 // Další jevy v oblasti S—R učení ...80 // Základní formy učeni v běžném životě ...83 // Některé příklady učení signálům ...83 // Některé příklady S—R učení ...84 // Význam základních forem učení ...86 // Literatura ...87 // 4. Vytváření motorických a verbálních řetězců ...88 // Řetězení (3. typ) ...88 // 283Proces řetězení ...89 // Podmínky řetězení ...92 // Další jevy v procesu řetězení ...95 //
Praktické využití řetězení ...96 // Verbální asociace (4. typ) ...97 // Učení asociovaným párům ...99 // Podmínky učení sdruženým verbálním prvkům ...103 // Účinky interference ...104 // Vyhasínání u verbálních řetězců ...106 // Generalizace a diskriminace ve verbálních řetězcích ...107 // Některé důsledky pro vzdělávání ...108 // Literatura ...111 // 5. Mnohonásobná diskriminace a učení pojmům ...112 // Učení mnohonásobné diskriminaci (5. typ) ...113 // Podmínky učení mnohonásobným diskriminacím ...118 // Učení mnohonásobné diskriminaci a verbální asociace ...121 // Další jevy v učení mnohonásobné diskriminaci ...123 // Některé význačné charakteristiky ...123 // Učení pojmům (6. typ) ...124 // Příklad učení pojmům ...127 // Podmínky učení pojmům ...131 // Generalizace pojmů ...133 // Některé důsledky pro vzdělávací proces ...134 // Literatura ...136 // 6. Učení principům a řešení problémů ...138 // Učení principům (7. typ) ...139 // Některé příklady učení principům ...139 // Podmínky učení principům ...142 // Hierarchie principů ...145 // Retence principů ...151 // Řešení problémů (8. typ) ...152 // 284Některé příklady řešení problémů ...153 // Podmínky řešení problémů ...157 // Řešení problémů a objevování ...159 // Řešení problémů a tvořivost ...161 // Učení strategiím při řešení problémů ...163 // Literatura ...165 // 7. Učení a obsah vyučování ...166 // Plánování postupu ve vyučování ...166 // Popis obsahu učení ...167 // Některé struktury učení ...169 // Struktura učení v matematice ...169 // Struktura učení v přírodních vědách ...173 // Sled v učení cizím jazykům ...182 // Struktura učení v angličtině (v mateřském jazyce) ...187 // Učení a vyučovací postupy ...192 // Literatura ...194 //
8. Motivace a řízení učení a transferu ...195 // Motivace učení ...197 // Motivace к účasti na vyučování ...197 // Odhodlání к učení ...198 // Motivace zabývat se učením ...199 // Motivace pokračovat v učení ...202 // Vnější podmínky ve vyučování ...203 // Řízení podnětové situace ...205 // Verbálně sdělované instrukce ...208 // Zpětná vazba v učení ...212 // Organizace a plánování vyučování ...215 // Podmínky transferu ...218 // Podmínky laterálního transferu ...219 // 285Podmínky pro vertikální transfer ...220 // Organizace a plánování vyučování z hlediska transferu ...221 // Literatura ...222 // 9. Organizace podmínek učení v systému vzdělávání ...224 // Vzdělávací systém ...226 // Rozhodnutí, jež ovlivňují plánování učení ...227 // Vymezení cílů učení ...228 // Určení struktury učení ...230 // Rozhodnutí týkající se motivace ...232 // Rozhodnutí týkající se vyučováni ...235 // Volba podmínek učení ...235 // Rozhodnutí, jež ovlivňují přenos vědění ...239 // Rozhodnutí týkající se zjišťování výsledků učení ...241 // Priorita rozhodováni v oblasti vzdělávání ...246 // Literatura ...249 // 10. Prostředky učení ...250 // Vyučovací situace ...250 // Jednotlivé složky vyučovací situace ...251 // Prostředky vyučování ...254 // Předměty ve vyučování ...254 // Názorný pokus ...255 // Učitelův ústní projev ...256 // Tištěné jazykové prostředky ...258 // Obrazy ...260 // Film a televize ...261 // Vyučovací stroje ...262 // Prostředky vyučování a jejich funkce — shrnutí ...263 // Formy vyučování ...265 // 286Konzultace ...265 // Přednáška ...267 // Kontrolní hodina ...268 // Diskusní hodina ...269 // Laboratoř ...271 // Domácí práce ...272 // Plánování forem vyučování ...273 // Literatura ...275 // Seznam literatury ...276
(OCoLC)42111883
cnb000127087

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC