OBSAH: // Základní sociální potřeby a důsledky jejich nedosycenosti v základní škole // Potřeba místa... // Potřeba bezpečí... // Potřeba podnětu, péče, výživy... // Potřeba podpory... // Potřeba limitu... // Závěr... // Projevy procesu zrání dítěte v podmínkách základní školy // Věk 6-10 let... // Mezi 10. - 11. rokem (4. - 5. třída ZŠ)... // Zhruba 12 let věku (6. třída ZŠ)... // Věk 13 let (zhruba 7. třída ZŠ)... // Období kolem 14 let (8. třída ZŠ)... // 15 let věku (9. třída ZŠ)... // Závěr... // Etické vedení dialogu s žákem... // Třídní kolektiv - fakta a mýty... // ektivu // Role ve třídě // Prace s pocity žáků jako prevence kázeňských problémů // Školní prostředí a střídání rolí podle míry volnosti. // Řešení kázeňských přestupků ve školní třídě... // Závěr... // Komunikace s verbálně agresivním žákem, verbálně agresivním rodičem // Dialog s verbálně agresivním žák Shrnutí... // iMl // Zákonité fáze postupu změny... // Vnější podpora a intervence ve fázích změny Závěr... // Šikana, její vyhledávání a řešení... // Zjišťování šikany v konkrétní školní třídě.. // Profesionální orientace nemotivovaných žáků // Postup... // Závěr... // ..9 // ..9 // 11 // 12 // 14 // 15 // 17 // 18 18 18 18 20 20 21 21 22 24 // 24 // 25 // 26 28 // 29 // 30 // 37 // 38 // 40 // 41 // 42 44 // 44 // 45 45 49 // 49 // 50 // s // Narušitelé
objektivity přístupu učitele ? žákům... // Principy slovních spojení, vyjadřující konkrétní poháněč Závěr... // Napětí 2 přetížení a jeho uvolňování... // • V ŕ // Cvičeni... // 51 // .51 // .53 // 54 // ,54