OBSAH // ? Předmluva // ? O vzniku a principech projektu LATA // ? Významy slova LATA // ? O příčinách kriminality mladistvých // ? Smlouva o účasti na projektu LATA // ? Typický případ a typické začátky kontaktu s klienty // ? Souhrn prvních zpráv studentky-dobrovolnice // o začínajících kontaktech s klientem na svobodě // ? Polarizace rodičovských postojů // ? Souhrn prvních zpráv studentky-dobrovolnice o začínajících kontaktech s klientem ve vězení // ? Co mohou rodiče udělat, aby se z jejich dítěte nestal delikvent? // ? Klasický průběh trestního řízení a odklon od klasického průběhu trestního řízení // ? Zatím nejdéle vedený případ // ? Koho lze kontaktovat v případě, že se u dospívajícího objevují výchovné problémy, absence ve škole, // styk s rizikovou partou vrstevníků, náznak možného páchání trestné činnosti atd. // ? Typické ukončení kontaktu studenta-dobrovolníka s klientem Projekt LATA v číslech // ? První české zkušenosti s narovnáním mezi pachatelem a obětí // ? Několik čísel o kriminalitě a trestech v ČR v letech 1989 - 1994 // ? Alternativy k trestu odnětí svobody // 7 // 9 // 13 // 14 22 24 // 30 // 32 // 35 // 38 // 42 // 43 // 47 // 49 // 51 // 52 // 56 // 57 // 5 // ? Standardní minimální pravidla Organizace spojených národů // pro uplatňování práva u mladistvých vydaná v r. 1985 63 // ? Skotský model práce s rizikovou mládeží 65 // ? Faktory
zvyšující efektivitu podpůrných sociálních programů // pro mládež ßg // ? O autoritě 70 // ? Alexandrovská věznice pro vypovězence a trestance na Sachalinu 76 // ? O základech morálky a postoji ke zlu 78 // ? Seznam škol, na nichž je možné formou denního pomaturitního nebo vysokoškolského studia studovat sociální práci // a pribuzné obory 85 // ? Seznam použité literatury 87 // // 6