Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(8) Půjčeno:8x 
BK
1. vyd.
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1971
224 s.

objednat
Na pomoc učitelům a vychovatelům
Obsahuje bibliografii
Soubor záznamů zkušenosti s praktickým využitím názorných pomůcek. Jde především o užití přírodnin, výrobků, odlitků, modelů a uplatnění ve filmu, televize, o obrazy na různých tabulích, vyvíjené z prvků či vrstvením, promítané diaprojekcí, a epiprojekcí, o obrazy zvukové a slovní aj., použité k upevnění odborných znalostí žáků.
000082467
Rekat.
Předmluva 5 // 0.0 Úvodem 6 // 0.1 Základní pojmy r 9 // 0.2 Co je to názornost 14 // 0.3 Učitel 19 // 0.31 Učitelova práce s pomůckou 19 // 0.32 Učitel se dozvídá o žákově i své práci s pomůckou 22 // 0.33 Pomůcka má být přiměřená učiteli 23 // . 0.4 Žák 24 // 0.41 Žákova práce s pomůckou // 0.42 Žák se dozvídá o své práci s pomůckou // 0.43 Žákovy psychické předpoklady // 0.5 Řešíme vyučovací hodinu jako celek // 1.0 Předměty samy, nikoli jejich zobrazení // 1.1 Přírodniny // 1.2 Výrobky // 1.21 Demonstrace přírodnin a výrobků // 1.3 Demonstrační metody // 1.31 Kolektivní metody práce s přírodninami a s výrobk // 1.311 Demonstrace učitelské pomůcky // 1.311.1 Malé předměty // 1.311.2 Velké předměty // 1.312 Frontální demonstrace // 1.32 Individuální způsoby práce s přírodninami a s výrobky // 1.33 Cvičné stroje // 1.34 Opakování a ověřování znalostí pomocí přírodnin a výrobků // 2.0 Zobrazení trojrozměrná // 2.1 Odlitek (muláž) // 2.2 Modely // 2.3 Demonstrace modelů // 2.4 Zkušenosti s demonstračními modely // 2.41 Stavebnice pro modelování chemických provozů // 2.42 Model logaritmického či zemědělského pravítka nebo nonia // 2.43 Biologické a anatomické modely // 2.44 Modely strojů a aparatur // 2.45 Modely v technickém kreslení // 2.46 Plastické modely pro meliorace // 2.47 Schematické modely // 2.5 Zkušenosti s multiplikáty modelů pro frontální práci // 2.51 Schematické modely // 2.52 Keramická stavebnice // 2.6 Cvičné modely // 2.61 Modely pro kadeřníky a zdravotníky // 2.62 Kaučukové vemeno // 2.63 Trenažéry // 3.0 Vyvíjené obrazy // 3.1 Promítané obrazy vyvíjené // 3.11 Filmový obraz // 3.111 Zvláštnosti filmového obrazu // 3.112 Druhy využití filmového obrazu //
3.113 Učitelova příprava na práci s filmovým obrazem // 3.113.1 Didaktická příprava učitelova // 3.113.2 Technická příprava učitelova // 3.114 Začlenění filmového obrazu do vyučování // 3.114.1 Příprava žáků (fáze A) // 3.114.2 Promítání filmu (fáze B) // 3.114.3 Zpracování filmového obrazu (fáze C) // 3.115 Didaktická technika na pomoc práci s filmový // m obra- // zem // 3.12 // 3.115.1 Organizace práce // 3.115.2 Organizace pracoviště // 3.115.3 Projektory // Televizní obraz // Školy a učebny // 3.121 Učitelova příprava na televizní relaci // 3.122 Příprava žáků na sledování televizního pořadu // 3.123 Vlastní sledování televizního pořadu // 3.124 Zpracování televizního pořadu // 3.125 Technické předpoklady // 3.13 Obraz promítaný zpětným projektorem // 3.2 Nepromítané obrazy vyvíjené // 3.21 Obrazy kreslené na tabulích // 3.211 Obraz vyvíjený na školní tabuli // 3.212 Obraz vyvíjený na prosvitové tabuli // 3.213 Obraz vyvíjený na světelné tabuli // 3.22 Obrazy vyvíjené z prvků // 3.221 Obraz vyvíjený na flanelové tabuli // 3.222 Obraz vyvíjený na magnetické tabuli // 3.23 Obraz vyvíjený vrstvením // 3.24 Obraz s pohyblivým prvkem // 4.0 Obrazy statické // 4.1 Obrazy staticky promítané // 4.11 Výhody a nevýhody staticky promítaných obrazů // 4.111 Výhody společné všem // 4.112 Nevýhody společné všem // 4.113 Výhody diaprojekce z diapozitivů // 4.114 Výhody diaprojekce z diafilmu // 4.115 Výhody epiprojekce // 4.116 Nevýhody diaprojekce z diafilmu // 4.117 Výhody zpětné projekce // 4.118 Nevýhody epiprojekce // 4.12 Učitelova metodická příprava na diaprojekci // 4.13 Učitelova metodická příprava na epiprojekci // 4.14 Učitelova technická příprava // 4.141 Technická příprava diaprojekce //
4.142 Technická příprava epiprojekce // 4.15 Uplatnění staticky promítaných obrazů ve vyučování // 4.2 Statické obrazy nepromítané // 4.21 Velké obrazy (AI, ??) // 4.22 Středně velké obrazy (A2, A3) // 4.23 Malé obrazy (A4, A5 a menší) // 6.1 Slovní obrazy zvukové // 6.2 Grafická podoba slovního obrazu // 6.21 Demonstrační způsob // 6.211 Slova psaná ve zpětném projektoru // 6.212 Psaní na tabulích // 6.213 Slovní obrazy skládané z prvků // 6.214 Slovní obrazy staticky promítané // 6.215 Slovní obrazy nepromítané // 7.0 Prostředí pro uplatnění pomůcek // 7.1 Vnitřní uspořádání školní budovy // 7.2 Učitelovo pracoviště v učebně // 7.3 Žákovo pracoviště // 7.31 Učebna pro kolektivní výuku // 7.311 Osvětlení a viditelnost // 7.312 Barevné řešení // 7.313 Akustické řešení // 7.32 Studovna // 7.4 Odborné učebny // 8.0 Skladování, evidence a údržba pomůcek // 8.1 Prostor pro přípravu učitelů // 8.2 Evidence pomůcek // 8.21 Evidence pomůcek na vlastním pracovišti // 8.22 Evidence pomůcek dosažitelných jinde // 8.3 Uskladnění pomůcek // 8.4 Údržba pomůcek // 8.5 Přeprava pomůcek // 5.0 Zvukové obrazy // 6.0 Slovní obrazy
(OCoLC)42169067
cnb000431251

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC