Jak se naučit poradenským dovednostem -- Jak odlišit poradenství od jiných forem pomáhání — Jaké výhody přináší osvojení poradenských dovedností -- Jak využít vlastní důvtip a zkušenosti -- Jak vystupovat eticky -- Proces učení -- Uzavřená smyčka -- Celkový přehled -- Fáze -- Strategie -- Dovednosti -- Počáteční fáze -- Prostřední fáze -- Závěrečná fáze -- Základní předpoklady -- Dovednosti budování základů -- Dovednost sledování -- Pozorování klientů -- Dovednost naslouchání -- Reflektivní dovednosti -- Zjišťovací dovednosti -- Posloupnost dovedností pro zkoumání -- Shrnutí -- Počáteční fáze -- Cíle -- Strategie -- První sezení -- Prostřední fáze -- Cíle -- Strategie -- Typy pobídek -- Závěrečná fáze -- Cíle -- Strategie -- Shrnutí -- Kazuistika -- Profesní zázemí odborníka -- Jak reagovat na nečekané -- Sezení 1 -- Supervize -- Sezení 2 -- Sezení 3 -- Sezení 4 -- Sezení 5-9 -- Postřehy klientky z průběhu poradenství -- Postřehy poradce o používání poradenských dovedností při -- formálním poradenství -- Postřehy vedoucí pracovnice ohledně používání poradenských -- dovedností -- Závěr -- Náročné situace -- Pocit zavalení a ztráty kontroly -- Jak se vypořádat se životními změnami -- Ztráta blízké osoby —« -- Deprese -- Sebevražedné myšlenky -- Závislosti -- Kde najít další informace o komplikovaných otázkách -- Jak být úspěšný pří používání poradenských dovedností -- Jak být „dost dobrým" -- Na čem klientům záleží?