Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(54.4) Půjčeno:653x 
BK
EB
Příručka
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2008
352 s. ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-1865-1 (brož.)
ISBN 978-80-247-6975-2 (online ; pdf)
Pedagogika
Obsahuje bibliografii na s. 336-340
Popsáno podle tištěné verze
000083025
OBSAH // 1. UKÁZKY RŮZNÝCH TYPŮ DRAMATICKÉ VÝCHOVY // A VÝCHOVNÝCH DRAMAT // ANEB CO SE DĚJE V HODINÁCH DRAMATICKÉ VÝCHOVY? 9 // 1.1 „Úvodní“ úvodní poznámky 9 // 1.2 Ukázky rozsáhlejších herních celků, tzv. dramat („vícesituačních“ // dramatických struktur) 11 // 1.2.1 Ztracené údolí 11 // 1.2.2 O třech prasátkách 17 // 1.2.3 Piknik medvídků (hraček) 21 // 1.2.4 Fronta v zázemí 22 // 1.2.5 Abraham Lincoln 24 // 1.2.6 Macbeth 25 // 1.2.7 Sdružení pro obranu kulturních hodnot 27 // 1.2.8 Post-modemí doba 29 // 1.2.9 Maturitní tablo 30 // 1.3 Ukázky jednotlivých samostatných dramatických her // (obvykle ,jednosituačních“) 33 // 1.3.1 Theatre games - zobrazovací hry 33 // 1.4 „Závěrečné“ úvodní poznámky 39 // 2. ZÁKLADNÍ VÝCHODISKA PRO VÝKLAD O METODÁCH // DRAMATICKÉ - DIVADELNÍ VÝCHOVY ANEB CESTA К CESTÁM 40 // 2.1 Co je dramatická, respektive divadelní výchova? 40 // 2.2 Drama, divadlo a dramatická výchova - shody a rozdíly (s dodatkem „o životě“) 41 // 3. HRA V ROLI JAKO HLAVNÍ METODA DRAMATICKÉ VÝCHOVY // ANEB ZÁKLADNÍ KÁMEN 46 // 3.1 „Co je metoda?“ poprvé 46 // 3.2 „Co je metoda?“ podruhé 47 // 3.3 Co je technika? 48 // 3.4 Co je cvičení? 49 // 3.5 Co je konvence? 49 // 3.6 V čem tkví specifika metod dramatické výchovy? 50 // 3.7 Hra v roli jako základní, pro dramatickou výchovu specifický metodický princip 52 // 3.8 Typologie rolí tvořících obecný základ metod dramatické výchovy 54 // 3.8.1 Rovina simulace 54 // 3.8.2 Rovina alterace 56 // 3.8.3 Rovina charakterizace 58 // 3.8.4 Rovina autentických sociálních rolí v rámci dramatu 58 // 4. METODA JAKO SOUČÁST SYSTÉMU PRVKŮ TVOŘÍCÍCH VÝCHOVNOU AKCI ANEB „SÍŤ“ 60 // .4.1 Vztah metody k základním činitelům edukačního procesu, totiž žáku a učiteli 60 //
4.1.1 Metoda a žák 60 // 4.1.2 Metoda a učitel 60 // 4.1.3 Metoda a učitel a žák 61 // 4.2 Hledání vztahů metody a jiných prvků didaktického systému // (cílů, obsahu, forem, principů atd.) 61 // 4.2.1 Metoda a cíl 62 // 4.2.2 Metoda a učivo 66 // 4.2.3 Metoda a organizační forma 74 // 4.2.4 Metoda a materiální pomůcky a prostředky 75 // 4.2.5 Metoda a pedagogické principy 75 // 4.2.6 Postavení metod mezi systémotvomými prvky 77 // 5. POŽADAVKY KLADENÉ DRAMATICKOU VÝCHOVOU NA JEJÍ VLASTNÍ METODY ANEB CO MUSÍ UMĚT METODA 78 // 5.1 Edukační potenciál divadelnosti a dramati čnosti jako zdrojů metod // dramatické/divadelní výchovy („čím“ učí D+D?) 78 // 5.2 Metoda jako prostředek naplňování výchovných a vzdělávacích cílů 79 // 5.3 Metoda jako spojnice mezi životní zkušeností minulou, žákem již osvojenou, a životní zkušeností nově ziskávanou v podobě učiva.81 // 5.4 Metoda jako prostředek zajišťující fungování principů dramatu a divadla v dramatické výchově 83 // 5.5 Metoda jako prostředek uskutečnění a naplnění různých etap (kroků, sekvencí) dramatické struktury, respektive modelovaných situací 87 // 6. OBECNÁ TYPOLOGIE - TYPY DRAMATICKÉ VÝCHOVY // A ZÁKLADNÍ TYPY METOD ANEB CESTY PRO CESTY 88 // 6.1 A. - Typy dramatické výchovy 89 // 6.1.1 Větší hrové celky 89 // 6.1.2 Typologie různých etap (kroků, sekvencí) dramatické struktury, respektive modelovaných situací se zřetelem k metodám 95 // 6.1.3 Menší hrové celky 108 // 6.1.4 Cvičení a trénink 110 // 6.1.5 Další klasifikace jednotlivých dramatických her a cvičení (respektive hraní rolí) 111 // 6.1.6 Fixování tvaru a představení 117 // 6.2 B. - Obecná typologie metod užívaných v různých typech dramatické výchovy 118 // 6.2.1 Vztah metod a výše uvedených typů dramatické výchovy 118 //
6.2.2 Vztah hry a metod dramatické výchovy 118 // 6.2.3 Obecné třídění metod užívaných v dramatické výchově 119 // 7. METODY A TECHNIKY DRAMATICKÉ VÝCHOVY (METODY A TECHNIKY NAVOZUJÍCÍ UČENÍ ŽÁKŮ) ANEB CESTY 122 // 7.1 Obecné charakteristiky skupin metod 123 // 7.2 A/I - Metoda plné (úplné) hry 125 // 7.3 ВЯ1 - Metody pantomimicko-pohybové 126 // 7.4 B/IH - Metody verbálně zvukové 161 // 7.5 C/IV - Metody graficko-písemné 196 // 7.6 C/V - Metody materiálově-věcné 207 // 8. PRINCIPY, ORGANIZAČNÍ RÁMCE A ŠIRŠÍ FORMY UŽITÍ JEDNOTLIVÝCH METOD/TECHNIK ANEB MANTINELY 215 // 8.1 Princip užití různých typů hraní v roli 216 // 8.2 Princip improvizované/připravené hry 217 // 8.3 Princip „obsazení“ role 222 // 8.4 Princip diskontinuity/kontinuity hry 228 // 8.5 Princip jednorázové/opakované hry, respektive princip jednorázového/opakováného užití metody/techniky 234 // 8.6 Princip sériového/paralelního hraní 237 // 8.7 Princip iluzivnosti/stylizace (či z jiného úhlu: realismu/symbolismu a podobně) 239 // 8.8 Princip žánru hry 247 // 8.9 Princip vyčlenění hráče/postavy ze hry - včlenění hráěe/postavy do hry 252 // 8.10 Princip přítomné nepritomnosti/nepritomné přítomnosti 254 // 8.11 Princip formy interakce osob 255 // Hra jednotlivce (A) 257 // Hra dvojic (B) 259 // Hra skupin (C) 260 // Hra celé třídy (D) 261 // 8.12 Princip vztahu mezi obsahem a formou hry, respektive obsahem a použitými metodami/technikami 262 // 8.13 Princip časoprostorový 270 // Časové okolnosti užití metody/techniky 270 // Prostorové okolnosti užití metody/techniky 272 // 9. METODY A TECHNIKY ŘÍZENÍ VYUČOVÁNÍ V DRAMATICKÉ /VÝCHOVĚ - TŘÍDNÍ MANAGEMENT (METODY A TECHNIKY ORGANIZUJÍCÍ UČENÍ ŽÁKŮ) ANEB PÁKY (A PÁČKY) 275 // 9.1 Instrukce 276 // 9.1.1 Vztah instrukce a cílů 277 //
9.1.2 Typologie instrukcí 278 // 9.1.3 Taxonomie instrukcí podle typu učebních úloh v dramatické výchově 282 // 9.2 Reflexe (včetně hodnocení) 288 // 9.2.1 Součásti reflexe 288 // 9.2.2 Obsahy reflexí 289 // 9.2.3 Reflexe a cíl vyučování dramatu 291 // 9.2.4 Základní formy reflexe 291 // 9.2.5 Několik metodických poznámek na okraj 298 // 9.3 Otázky 299 // 9.3.1 Základní východiska přístupu k otázce jako technice 300 // 9.3.2 Klasifikace otázek 301 // 9.4 Souběžné vedení (boční vedení, sidecoaching) 306 // Různé klasifikace SC 307 // 9.5 Učitel v roli 310 // Podstata, funkce a cíle techniky 310 // Sebeřízení učitele v roli 313 // Typy rolí pro „učitele v roli“ 314 // Specifické typy techniky učitel v roli 318 // 9.6 Podávání informací 320 // 9.7 Vypravování 321 // 9.8 Shrnování 323 // 9.9 Pravidla 324 // 9.10 Signály 326 // 9.11 Odpočítávání 327 // 9.12 Předvádění 328 // 9.13 Mlčení 329 // 9.14 Pozice a pohyb učitele v prostoru 329 // 9.15 Fyzická manipulace 330 // 9.16 Řízení materiálem 331 // DOSLOVNÍ ÚVODY ANEB V PODSTATĚ 10. KAPITOLA 332 // Úvodní poznámka k 1. vydání 332 // Úvodní poznámky ke 2. vydání (část) 333 // Úvodní poznámky ke 3. vydání (část) 334 // POUŽITÁ A DOPORUČENÁ LITERATURA 336 // PŘÍLOHA - PŘEHLED STRUKTURNÍCH PRVKŮ VÝCHOVNÉHO DRAMATU 341
(OCoLC)271608425
cnb001656478

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC